Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellään käytössä tukivyötä tms?

27.12.2005 |

Edellisissä raskauksissa on selkä ollut kovilla, joten nyt varmaan kannattaisi hankkia tukivyö tms. Onko millaisia kokemuksia merkeistä, malleista, hinnoista, ylipäätään ostopaikoista...?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tulisi päivääkään toimeen ilman! tuloksena olisi kova lonkka- ja selkäsärky. olen käyttänyt anita-tukivyötä (joustava, tarrakiinnitys, www.bebes.fi), patrician tukiliiviä(hakaskiinnitys, tukiluut, kysele äitiysvaatekaupoista) ja carriwellin tukivyötä/vaatetta( joustavaa napakkaa resoria ilman saumoja, halvin, katso www.taikapilvi.com)

ja tässä suositukseni: paras ja eniten selkää ja lonkkaa tukeva on ehdottomasti tuo patrician tukivyö, ainakin minulla. anitan vyössä alkoi se tarran kohta kutittamaan ja carriwellin vyö rullaantui mahan alle ja painoi. ostin uutena joskus markka-aikaan, mutta en valitettavasti muista hintaa. ehkä jotaki 300 mk. mutta hintansa arvoinen. jos haluat käytetyn, katso www.huuto.net , sieltä voi löytyä.

Vierailija
2/7 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla paikkakunnilla saa tukivyön myös lainaksi. Kannattaa kysyä neuvolasta tai terveyskeskuksen fysioterapeuteilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemuksia helpottaako nukkumista?

Vierailija
4/7 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosin ole vähään aikaan nähnyt kaupoissa - ettei ole jäänyt pois valikoimista? Kannattaa kysyä erikoisliikkeistä tai suoraan Patricialta.

Tosin jos selkäkivut on suurin ongelma (itselläni supistelut liikkuessa ilman vyötä) niin kannattaa kysyä neuvolasta - siihen on käsittääkseni jotain fysioterapeutin kautta saatavia erikoisvöitä olemassa. Lainattavia siis.

Ja yökäytöstä sen verran, että en usko että vyöstä on juuri apua öisin, päinvastoin. Sen on tarkoitus olla tiukalla eikä se varmaan makuulla kovin miellyttävältä tunnu.

Vierailija
5/7 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin liiviliikkeissä ja ostin Anitan vyön. Se istui mulle hyvin. Patrician vyötä kyselin, mutta joka liike sanoi, että se on poistettu markkinoilta, koska siitä on tullut niin paljon valituksia. (???) Jos tuo tarran kohta rupeaa kutittamaan, niin pitää laittaa siihen pieni fleece-pala. Vilkaisin myös tuota taikapilven tukituubia ja se kyllä näyttää tosi hyvältä. Taidan hankkia sellaisen vaihtelua varten. :)

Vierailija
6/7 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tukivyöstä apua kun häntäluu särkee? On niin kipeä, että kävelykin on ihan kaakerrusta... äskenkin kauppareissulla totesin, että näyttää varmaan tosi kivalta vaappumiselta. Ja viikkoja kuitenkin vasta 22+5

Vierailija
7/7 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin sanottiin (apuvälineteknikko, jolta vyön sain), että vyötä voi käyttää myös yöllä. Itse en ole sitä tarvinnut öisin, mutta jos on vaikea nukkua niin vyö tukee kyllä (samoin kuin monien käyttämä tyyny vatsan tukena).