Pika-apua; muuttaakko Helsinkiin Pitäjänmäkeen vai ei?
Olemme siis lapsiperhe, emmekä tunne aluetta ollenkaan.
Kommentit (23)
Ehkäpä siis uskallamme asunnon ottaa vastaan... Asumme nyt narkkareiden " keskellä" ja en halua enää toiseen samanlaiseen paikkaan muuttaa.
Mun mielestäni muutto pitskuuun on muutto parempaan. Ite asun pitskussa, aika lähellä kyseistä paikkaa, myös malmia tunnen. Ja malmille en olisi valmis muuttamaan.... Diakonissalaitoksen lastenkoti on ihan hyvä paikka, omakotialueen keskellä. Sijaitsee henrikin tien poikkitiellä sylvesterin tien päässä. Diakkarin nuorten osastoja/perhetuki osastoja on " päätalon lkiskäksi" siinjä ympäristössä muutamassa omakotitalossa. Ja mun kuulemani mukaan niistä ei oo ollu " haittaa" eli ihan älyttömänä pidän sitä keskustelua, mikä pukinmäkeen tulevasta nuorisokodista käydään par aikaa... Lisäksi knuutin tiellä yhdessä vanhassa talossa on viitisen vuotta toiminut nuorille mielenterveyskuntoutujille hoitopaikka Etappi. eikä tietääksenikään tästäkään toiminnasta ole melua tai muuta hämminkiä ympäristöön aiheutunut. Lähellä kyäkirkontiellä on myös diakkarin vannhustenpalvelukeskus ja asuntoja, ylipäätään alueella omakotitaloissa asuu vanhempaa väestöä -tai siis se kuva minulla " naapurustostani" ylikuuden vuoden ajalta on.....
Ja mitään hörhöjä ei kulmilla pyöri, lähin baarikin niin kaukana etteivät ne teidän ovelle eksyisi.... Alueella Stobe pubi konalan tien kulmassa ja Henkka Seston takana. Pitskun/mäkkylän asemille molempiin yhtäpitkä kävelymatka; toiseen suuntaan pääsee espoon sisäisellä, toiseen hesan sis., Henrikintien bussipysäkit hesan alueen viimeisimmät pysäkit. Lepuskiin matkaa n. 2km. Junaradan vartta pitkin on muutama vuosi sitten valmistunut hyvä pyörätie, jota pitkin polkeen nopsaan kaupunkiin tai läteen päin.
Pitsku on aika omakotitalovaltaista aluetta ylipäätään, uusia taloja vanhojen lomassa. henrikintiellä on on muutamat matalat kerrostalot. Rauhallinen alue.
Itse muualta suomesta muuttaneena olen kotitunut pitskuun niin että en siltä helpolla pois lähde. Nautin että saan kesällä kasvatela kurpitsoja ja tomaateja pienkerrostaloni pihamaalla pelkäämättä että joku kääntää tömaattini... fillarikin on säilynyt pihalla ilman lukkoa... myös vanhan talomme kellarissa olevat yhteiset sauna ja pyykkikone eivät ole mitenkään lukkojen takana...Ehkäpä talomme on niin yltiö rauhallisella kohdalla, että minä olen saanut säilyttää maalaisen sinisilmäisyyteni, mutta luulen että moni muu pitkussa juuri " länsi-reimarlan" alueella asuva ajattelee asuinpaikkansa rauhallisudestaan samoin.
Tais tulla vähän pitkä ja sekava vastaus. Muuten vuoden verran olen Av:tä seuraillut, mutta tää vasta eka kirjoitukseni... ehkäpä vastaukset joskus ovat lyhyempiä.
äMMä Pitskusta toivottelee teidät tervetulleeksi
ei mikään huumehörhöjen mesta. Paljon henkilökuntaa ja pitävät huolen omistaan =) Kaikkea hyvää ja paljon terveisiä diakkarille.