Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkeellinen keskeytys

Vierailija
27.12.2005 |

Mitä se ensimmäinen tabletti aiheuttaa siis käytännossä? Miksi minulle sanottiin että mieti nyt tarkkaan koska kun olet ekan tabletin ottanut niin mieltään ei voi enää muuttaa? Koska käsitykseni mukaan vasta se toisena päivänä saatu lääke aiheutti kohdun tyhjenemisen...en tajua.

Tappaako se eka lääke vauvan vai miten se eka lääke oikein toimii? Jäi vaivaamaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samat sanat sanoi hoitaja mullekin. en tiedä tosin mitä se lääke aiheuttaa mutta sen tajusin että jos lääkkeen on ottanut niin aborttia ei voi enää perua. Sorry etten voinut auttaa.

Vierailija
2/14 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luin netistä että sitä lääkkeelistä keskeytystä käytetään 24 viikolle saakka? Kamalaa. kuka sen vauvan sitten tappaa kun sehän on jo vähän eri kun mulla 7 viikonen.

Tiedän että ajattelen ihan hulluja asioita mutta pakko saada tietää. Jotenkin lophduttais että oma vauva olis vaan nukahtanut ja sit tyhjennys...

Kertokaa joku joka oikeasti tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lääkäreitä tai sairaanhoitajia paikalla.

Olen googlettanut keskeytyksen mutten ole saanut selville mitä se eka lääke tekee. toinen siis tyhjentää kohdun, mutta miten sikiÖ? Miss ä vaiheessa vauva on kuollut?

En tahdo järkyttää ketään, mutta ahdistaa ja on pakko saada tietää.

Vierailija
4/14 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus abortille ei ole vaihtoehtoa...oma sairaus esimerkiksi. joten ottakaa selvää asioista ennen kuin tuomitsette.

T:AP

Vierailija
5/14 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueppa nyt tarkemmin niitä artikkeleja!Älä tee aborttia jos et ole aivan varma.Yleensä rv 9 jälkeen tehdään sitten nukutuksessa kaavinta.

Tää vaikuttaa jotenkin vähän provolle.....

Vierailija
6/14 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kekseytys viikoilla 12-24 aloitetaan ihan samalla tavalla kun ensimmäisen kolmanneksen keskeytyksetkin. Ihan samat lääkkeet siinä otetaan, ainoa ero on vaan se että keskeytyminen voi viedä hiukan kauemmin ja potilasta seurataan sairaalassa. Tarvittaessa kaavinta.

Joten älä puhu totena sitä mitä et tiedä. Itselleni on tehty keskeytys viikolla 19, todetun pahan kehityshäirin vuoksi, joten tiedän mistä puhun.

Alkuperäiselle sen verran että ainakin minä luulen että sikiö oli jo kuollut kun tuli ulos. En tietysti voi mitään fakta tietoa sen suhteen antaa koska en tiedä varmasti.

Vierailija
7/14 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni sikiö tulee tai otetaan kaavinnassa ulos vasta kuolleena. Kaiva ap arkistoista vanhoja keskusteluja. Niistä voisi löytyä vastaus.

Vierailija
8/14 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan eri asia kun tuo rv4-9 keskeytys

Vierailija
9/14 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti...:(

Vierailija
10/14 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeellinen keskeytys rv4-9:

ensimmäinen tabletti tappaa sikiön, toinen saa aikaan " synnytyksen" .

kaavinta rv9-12:

elossa oleva sikiö imetään raaja kerrallaan imukaavinnalla.

keskeytys rv12-24:

synnytys käynnistetään kuten täysiaikainenkin, vauvaa ei tapeta vaan vauva kuolee synnytykseen. tai kuolee lähes aina, koska noilla viikoilla abortit ovat lähes aina pahasti kehityshäiriöisiä sikiöitä, eivät kestä supisteluja ja vesien menoa.

Vierailija
11/14 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sikiö elossa kun se otetaan pihalle? mitä sille sitten tehdään, siis odotetaan että varmasti kuolee?

Vierailija
12/14 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä se sikiö synnytyksestä selviä hengissä, ja jos selviääkin niin kuolee todella vauhdilla kun keuhkot eivät vielä toimi..

jos vauva on toivottu, mutta vanhemmat päätyvät aborttiin esim. trisomian takia, vauva usein kapaloidaan ja vanhemmat saavat pitää sylissä synnytyksen jälkeen.

Vierailija
13/14 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen lääke pysäyttää sikiön kasvun. Mulle tuli siitä tosi paha olo ja väsymystä, kaksi päivää myöhemmin sitten se keskeytys. Mulle ei tullut niistä viimeisistä lääkkeistä mitään oireita, muuta kuin verenvuotoa siis. Olin sairaalassa tarkkailussa 4 h ja pääsin kotiin.

Vierailija
14/14 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi pelätä että se ulos tullessaan vielä räpiköisi siteessä tai pöntössä.

Mutta ihan ihmisen näköinenhän tuo rääpäle jo on ja tuntee kivun.

Toivon pienelle alulle nopeaa ja kivutonta loppua..