kuinka kauan ja kuinka tiheästi pitää supistusten tulla että tietää että synnytys on alkanut?
varsinkin toissynnyttäjillä? Missä vaiheessa sitten sairaalaan?
Kommentit (6)
rv 39 ja maha menee kovaksi vähän väliä, en oikeen pysty laskemaan miten ne tulee ja selkää särkee. Voiko synnytys ollá käynnistynyt vai vain jotain harjoitussuppareita???
T.ap
Mulla ei ekan synnytyksen jälkeen supistukset enää tuntuneet yhtä kivulloisilta, enkä itse tunnistanut synnytyssuppareita laisinkaan. Soita äippäpolille jos mietityttää tai mene käymään.
Mutta minun kokemukseni mukaan tuo kuulostaa ihan siltä että synnytykseen VOI olla vielä aikaa.
Mulla on kaikkien kolmen synnytyksen alla ollu vähintään parin viikon ajan ärsyttävän (mutta ei sietämättömän) kipeitä supistuksia melkein joka ilta muutaman tunnin ajan muutaman minuutin välein. Oli muuten tolkuttoman pitkiä iltoja ja öitä.... Sitten vain lopulta tuli se kerta että eivät loppuneetkaan aamuun mennessä ja kipukin alkoi olla sietämätöntä. Silloin vasta minun kohdallani oli synnytys käynnissä.
lämpimässä suihkussa harhoitussupistukset loppuvat, mutta synnytyssupistukset jatkuvat ja voivat jopa paheta!
Onneksi omani käynnistettiin, muuten ois tullu kotisynnytys. :D