Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttekö huutokaupoissa?

27.12.2005 |

Huusin eilen aika ihanan jugend-vitriinin huutokaupasta 180 eurolla ja olen ihan innoissani huutokaupoista. Mitä mieltä muut? Niistä saa välillä tosi edullisesti näyttäviä, kokopuisia huonekaluja varsinkin tietynlaiseen sisustamiseen. En ole mikään antiikkifriikki, vaan ostan jos satun sopivaa löytämään sopivaan hintaan, sitä tarvitsemaan ja siitä pitämään.

Olen huutanut itselleni myös golfmailat 60 eurolla, täysi setti ja vieläpä paremmat kuin vuosia pelanneella miehelläni. Mistä muualta voisi tehdä vastaavia löytöjä? Tuskin mistään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös tehnyt paljon hyviä löytöjä ja tykkään huutokauppojen tunnelmasta. Viimeisin loistolöytöni on vuosisadan vaihteessa tehty parimetrinen peili, jossa suuret puukehykset ja kullatut helat, 50e!!!

Vierailija
2/5 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ikinä vaan tullut käytyä. olisi kiva kun saisi jonkun sellaisen mukaan, joka olisi joskus käynyt. vaatii ensikertalaiselta uskallusta, ainakin jos on ihan yksin menossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkään etten osaa toimia oikein ja maksan liikaa suhteessa tavaran arvoon. pitäisi tosiaan löytää joku kokenut huutokaupankävijä henkiseksi tueksi ja turvaksi ainakin ekalle kerralle.

Vierailija
4/5 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutokauppoja, ja paljon hyviä löytöjä olenkin tehnyt. Meillä on vanha talo, johon on löytynyt todella edullisesti kaikenlaista, kalusteista tekstiileihin ja valaisimiin (joista useimmat olemme sähköistäneet uudelleen). Käymme yhdessä mieheni kanssa, joskus käyn äitini tai ystävän kanssa, mutta kovin peeaana en uskalla lähteä. Silloin nimittäin sattuvat eteen aina ohittamattomimmat jutut...

Jos jotain tietyntyyppistä, aitoa antiikkia tai taidetta haluaa huutokaupoista etsiä, täytyy varmaan vähän enemmän olla asioista perillä; mikä on oikea hinta ja niin edelleen. Itse en ole niinkään turhan tarkka, kunhan ovat kauniita ja taloon sopivia. Oikeastaan parempi vertailukohta ovatkin huonekaluliikkeen uudet kalusteet ja niiden hinnat - vanhojen esineitten laatua ei nimittäin voi edes verrata lastulevyhyllyköihin ja ruuveilla koottuihin tuoleihin. Jos huutokaupasta löytää monta kertaa laadukkaamman kaluston samaan hintaan kuin huonekaluliikkeestä, eiköhän se ole ihan hyvä kauppa, vaikka jonkun mielestä menikin liian kalliilla.

Talossamme on isot ja korkeat huoneet, mikä on sekin ollut huutokaupoissa eduksi. Kovin moneen uudempaan asuntoon eivät nimittäin mahdu korkeat astiakaapit ja monen hengen ruokailuryhmät, mikä tietysti osaltaan vähentää niistä kiinnostuneiden määrää ja pitää hinnat alhaisina.

Vierailija
5/5 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

-tosin harrastan vain tätä talonpoikaista,joka 120-vuotiaaseen pohjalaistaloomme parhaiten sopiikin.Tää on kuin tauti, vaikka talo on täysi niin uuttahan sitä etsii...viimeinen löytö 6 vanhaa lasista verkonkohopalloa lasikuistille-5 euroa, ja ihana fransulakana 20.Parhaita löytöjä olen tehnyt Pohjanmaan ruotsinkielisissä pikkukunnissa,sieltä ei ilmeisesti kielimuurin vuoksi ole vielä tavara lopussa, hinnatkin kohdallaan!Ja taas mennään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi