Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin on oikea aika?

Vierailija
27.12.2005 |

Painiiko kukaan saman ongelman kanssa:

Haluaisimme mieheni kanssa lisää lapsia (ennestään kaksi), mutta molemmat pelkää minun " kohtaloani" sen jälkeen. Määräaikainen työsuhteeni loppuu alkuvuodesta, eikä mitään uutta ole tiedossa. Ja jos olisi tiedossa, en varmaankaan kehtaisi heti jäädä äitiyslomalle. Koulutukseni puolestaan on sellainen, ettei se enää äitiysloman jälkeen päde työmarkkinoillakaan, vaikka on kokemustakin.

Opiskeleminen tuntuu hullulta, kun pitäisi aloittaa yliopisto-opinnot ja yksi tutkinto kuitenkin jo on. Lisäksi opiskeleminen lienee taloudellisesti kova paikka, kun velkaa on PALJON.

Itse ajattelen, että kohta aika ajaa ohi minusta synnyttäjänä, mutta jos nyt tulisin raskaaksi, ei minulla olisi mitään työtä mihin palata äitiysloman jälkeen.

Ajattelenko liikaa???Pelkäämmekö liikaa? Voisiko joku kertoa, kuinka on pärjännyt vastaavanlaisessa tilanteessa? miten elämä on vienyt eteenpäin? En todellakaan kuitenkaan haluaisi liikaa laskelmoida lapsentekoa, kun koskaanhan ei varsinaisesti muka ole oikea aika.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten itsekin totesit - oikeaa aikaa ei ole olemassa. Minulla sikäli samantapainen tilanne, että tulen jäämään alkuvuodesta äitiysvapaalle ja määräaikainen työsuhteeni päättyy. Sitä ei tulla jatkamaan, sillä kyseessä on päättyvä projekti.

Töitä siis ei ole tiedossa, mutta en ajatellut stressata. Kuvittelisin, että hyvän koulutuksen ja työkokemuksen avulla töitä löytyy. Ennemmin tai myöhemmin. Hakeminen tietysti täytyy aloittaa ns. hyvissä ajoin, mutta ainahan voi olla hoitovapaalla, ellei töitä juuri sillä hetkellä järjesty.

Tietenkin on järkevää punnita vaihtoehdot, mutta liika miettiminenkin voi olla pahasta. Teet vaan, kuten tuntuu.

Miksi muuten sanot, että koulutuksesi ei olisi enää validi äitiysloman jälkeen? Mihin se vuodessa parissa vanhenee?

Vierailija
2/3 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttisin niistä jo olemassaolevista kahdesta lapsesta ja yrittäisin jatkaa työelämässä. Työelämästä putoaminen voi olla kova paikka...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten sanot, että koulutuksesi ei olisi enää validi äitiysloman jälkeen? Mihin se vuodessa parissa vanhenee?

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan