Sauli Niinistön blogi eiliseltä - kirjoittaa tsunamista
Maanantai 26.12. - Tapaninpäivänä kaiken sen jälkeen
Hänen - hennes - nimensä on Nyström.
En koskaan ole unohtava häntä.
Miten hän koskaan enää on elävä?
Hän ei tunne minua, en minä häntä. Tiedän hänen nimensä, koska kirjasin eloonjääneitä Magnuksen, tanskalaisoppaan jeepin kyydissä, silloin Thaimaassa.
Hän - hon - toisti koko kolmen tunnin matkan vain yhtä sanomaa: miksi päästin heidät.
Kun Ruotsissa avattiin uhrilistat, löysin yksi- ja viisivuotiaat Nyströmin pojat.
Kysyn, mistä minun oikeuteni jäädä eloon on peräisin.
Kommentit (12)
Niinistö kuitenkin kamppaili hengestään ihan tosissaan siellä Thaimaassa, ei siis ole ihme, että vuosipäivä ahdistaa. Toisaalta on iloinen omasta pelastumisestaan, toisaalta miettii, miksi juuri minä pelastuin.
Niinistö ei ole käyttänyt tsunamia vaalikampanjassaan, on pyrkinyt haastatteluissakin systemaattisesti välttemään sitä aina kun on voinut.
molemmat vanhemmat siis selviytyivät ja perustivat tuon rahaston
http://www.philipochalexander.se/
On vaikeaa kuvitella itsensä kenenkään tsunamin kynsiin joutuneen asemaan.
Oli mies aika rikkinäisen oloinen :(
Ei kukaan, ei edes poliitikko voi voi kääntää tuollaista katastrofia omaksi edukseen, varsinkin kun sen on itse kokenut paikan päällä.
Varmasti jokainen luopuisi vaikka presidentin virasta, kunhan ei joutuisi kokemaan tuollaista kaheutta.
Niinistökö pelasi presidenttipeliä ja hankkiutui tahallaan
tsunamin uhriksi? Sairasta, että joku edes ajattelee tuollaista.
Niinistö on pohtinut tsunamia varmaan enemmän kuin antaa ymmärtääkään. Ei sitä osaa sivullinen ihminen kuvitella, miten hirveää on taistella omasta hengestään ja nähdä monien ihmisen tuskaa näiden kadotettuaan rakkaimpansa.
Tsunamin kohtaamisessa ei ole mit¨än - ei mitään- positiivista. Pelkää surua ja TUSKAAAAAAA!
Ja silti kyynikko minussa on haistavinaan presidettipeliä.