Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menetinkö ystävän, mitä tehdä?

Vierailija
27.12.2005 |

Tutuistuin tähän ihmiseen kun kuumeilimme esikoisia. Tulimmekin lähes yhtäaikaa raskaaksi ja tytöt syntyivät parinpäivän ikäerolla.

On ollut niin ihanaa jakaa raskaus ja esikoisen elämää toisen, samassa elämäntilanteessa olevan kanssa. Lähes kaikesta olemme voineet keskustella ja jakaa ilot ja murheet.

Sitten aloimme molemmat toivomaan toista lasta. Hän sai kaksi keskenmenoa ja minä odotan onnellisesti siskoa tai veljeä tytöllemme.

Mutta hän ei enää halua pitää yhteyttä. Mitään hänestä ei enää kuulu. Teidän että hänestä tuntuu varmasti pahalle että menett lapsensa ja minulla raskaus jatkuu. Enkä ny suuremmin hänelle edes omasta raskaudestani ole puhunut... kysellyt olen hänen vointiaan ja koettanut olla tukena. Sekä puhua noista esikoisistamme.

Hän muutti elämänsä täysin, laittoi esikoisen hoitoon ja lähtee töihin. Vaikka vielä pari kuukautta sitten kertoi kuinka ihanaa on olla kotona hoitomassa esikoista ja aikoo olla mahdollisimman kauan.

Olen pahoillani hänen puolestaan ja toivon että töihin lähtö saa hänet taas piristymään.

Mutta olen myös surullinen itseni puolesta... pilasiko minun raskauteni meidän ystävyytemme? Aikaa hän varmasti tarvitsee... mutta voinko tehdä mitään. Onko tämä minun syytäni? Menetinkö hyvän ja rakkaan ystävän elämästäni?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti ei enää pidä yhteyttä tai halua jutella kanssani. Edes jos teksiviestillä kysyn mitä kuuluu ei parilla sanalla voi sanoa esim:eipä tänne kummempia.

t:ap

Vierailija
2/5 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sitten yhteyttä vielä kerran, ole ystävällinen. Jos ystäväsi tuntuu tylyltä, kysy suoraan, onko raskautesi aiheuttanut välirikon. Et voi minusta enää pahentaa tilannetta, jos ystäväsi on päättänyt lopettaa ystävyytenne, silloin voit puhua suoraankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei hän ole sitten ystävyytesi arvoinen. Olet yrittänyt parhaasi mukaan lohduttaa ja piristää häntä ja olla yhteydessä, olet siis tehnyt jo parhaasi. Ymmärrän, että hänellä on paha mieli keskenmenonsa takia, mutta sen ei suinkaan pitäisi olla ystävyyteenne vaikuttava tekijä.

Vierailija
4/5 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai voisitko kysyä häneltä suoraan vaivaako asia häntä kun olet raskaana? ja eikö halua enään pitää yhteyttä? saisit ainakin vastauksen...

Vierailija
5/5 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna aikaa hänelle, kyllä se siitä.