Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaruokinta, nukkuminen ja tutin käyttö ongelmia. Apua!

Vierailija
27.12.2005 |

Mitä tehdä kun lapsi 4kk:

1. Ei ime tutia?

2. On täysimetyksellä, mutta syö tuskin lainkaan päivällä ja on lähes koko yön tissi suussa?

3. Herää yöllä vähintään tunnin välein ja ei nukahda ellei saa tissiä suuhun (ei välttämättä ole nälkä, mutta kääntäminen, sylissä heijaaminern jne. ei autaa)?

4. Nukkuu prehepetissä ja omaan sänkyyn kun yritetään siirtää herää 10-40 min kuluessa siirrosta, jos siis ei siirrettäessä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat pinnasängyn sivuvaunuksi siten, että pinnasängyn toinen laita poistetaan ja laidaton reuna parisänkyyn kiinni. Sidot pinnasängyn jaloista parisänkyyn, niin ei liiku.

Nukutat lapsen rinnalle pinnasängyn puolelle, niin ei tarvitse siirtää.

Näin minä tein. Vierotat sitten myöhemmin yösyötöistä.

Vierailija
2/7 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun lapsi tosiaan imee lähes kko yön, niin suurin ongelma on se, että mä oon ihan tönkkö kankee kipee huonossa (imetys)asennossa nukkumisesta :/. Ts. syömistä pitäis saada vähennettyä yöllä ja lisättyä päivällä tms.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin vauva tukehtuisi, jos en painaisi rintaa imettäessä vauvan nenän alta.

Vierailija
4/7 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi söi automaattisesti rinnasta pää vähän takakenossa niin että nenä ei ottanut rintaan kiinni. Leuka vastaavasti hieroi maitoa rinnasta.

Toisen rinnan syötin kääntymällä vähän eteenpäin samalla kyljellä. Pienellä rinnalla ei ehkä onnistuisikaan :-)

Vierailija
5/7 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos haluat edelleen täysimetyksellä pitää. Kiinteitä mun mielestä vois aloitella ja tissiä siihen päälle. Ja yöllä annat vielä muutaman kuukauden, kun haluaa ja sitten alat rajoittaa yösyöpöttelyä, jos syö päivällä kiinteitä.

Vierailija
6/7 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos yöllä ei anna tissiä suuhun kun sitä hamuaa herää eikä nukahda ennen kun saa tissin suuhun. Useampana yönä on yritetty viime yönä valvoi ja kitisi vieressä ja sylissä 3h ja nukahti tissiin. Parina aiempana on jokellellut tunnin verran sängyssä meidän välissä ja taas nukahtanut kun mua on alkanut kyllästyttää ja oon törkännyt tissin suuhun. Mies myös muutamana yönä kannellut 1,5h koittaen saada vauvaa nukahtamaan, mut ei auta :/. Päivällä uniaikaan ko. kantelu tehoaa alle 5min...

Vierailija
7/7 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän