Lue keskustelun säännöt.
****Te, joilla eka synnytys kesti n 9h!!! Kuinka kauan kesti toinen?
27.12.2005 |
Minulla eka synnytys kesti pari minuuttia vaille 9 tuntia. Jäi vain mieleeni, että kätilö sanoi toisen synnytyksen olevan todennäköisesti nopeampi ja että kannattaa hakeutua kiireesti sairaalaan. Olen nyt raskaana ja vähän askarruttaa...tuskin kuitenkaan ihan syöksysynnytystä tästä tulee? Miten teillä muilla toisen synnytyksen kesto on ollut?
Kommentit (2)
Lasten ikäero on alle 2 vuotta. Jos on näin pieni ikäero, niin y
leensä toinen synnytys on reilut puolet ensimmäisestä.
Veikkaan, että sinun toinen synnytyksesi asettuu 5 tunnin
paikkeille.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Eka kesti vähän vajaa 9 tuntia ja minullekin varoiteltiin, että toinen voi olla hyvinkin nopea, koska ensimmäisessä synnytyksessä avautuminen 4->10 cm vei vain puoli tuntia. Toinen kun käynnistettiin, kohdunsuu oli jo 4 cm auki, mutta silti synnytys kesti lähes 8 tuntia!
' Keskimäärin toinen synnytys on ensimmäistä nopeampi, mutta koskaan ei voi tietää miten tuleva synnytys etenee. Vaikka synnyttää lähes joka vuosi, jokainen synnytys on yksilönsä, tänä vuonna synnytys voi olla erittäin nopea, lähes syöksysynnytys ja ensi vuonna kestää lähes vuorokauden.' - Tällaista kertoi minulle OYS:ssa vuosikymmeniä töitä tehnyt kätilö, jolle taatusti on tullut tutuksi myös nämä 10 lasta pyöräyttävät lestadiolaisäidit :).