Oksennustauti ja raskaus
Mulla taitaa olla elämäni ensimmäinen vatsatauti, jonka sain ilmeisesti jouluna äidiltäni (hänellä ja hänen miesystävällään se oli noin viikko sitten). Viime yönä alkoi mahassa kiertää yms. enkä saanut nukuttua klo 04 jälkeen. Aamulla tuli pientä ripulia pönttöön ja samalla meinasi tulla myös oksennus. Onneksi ei tullut! Olen nimittäin erittäin oksennus-kammoinen. Sain äsken syödyksi vähän puuroa mustikoilla ja join teetä. Olo on tosi heikko.
Olen kotona 2,5 v pojan kanssa ja on tosi huono omatunto siitä, kun en pysty ollenkaan leikkimään pojan kanssa. Eikä poika pääse uloskaan nyt päivällä. Onneksi mies tulee kotiin jo klo 16.
Mitähän tässä olotilassa kannattaisi syödä ja juoda ja mitä pitäisi ehdottomasti välttää? Pitääkö olla neuvolaan yhteydessä? Jos jollain on jotain oloa helpottavia keinoja tiedossa, olisin niistä hyvin kiitollinen! Nyt täytyy mennä takaisin sohvalle...
T:Fassiloora rv 32+2
Kommentit (3)
Ja tosi rajuna! Oksensin seitsemän päivää ja lääkäri jo väläytteli tiputukseen joutumista. Vältin se lääkärin yksinkertaisella konstilla: juo seosta jossa on puolet tuoremehua (appelsiini tai omena tms) ja puolet kivennäisvettä. Aluksi aika pahaa, mutta siihen tottui nopeasti. Auttoi! Huolehtii kuulemma sekä nesteytyksestä että suoloista samaan aikaan. Kokeilepa tätä ja pikaista paranemista sinne!
Johanna :)
Osaan kuvitella, miten kamala on oksenustauti ja raskaus yhdessä.. Mulla itellä on tällä hetkellä flunssa kaverina. Ei sekään kiva.
Ehdottaisin, et syö vaikkapa hapankorppua tai näkkileipää sekä mietoa teetä. Kaurapuurokin ois hyvä mahalle. En tiedä vain maistuuko, jos muutenkin kuvottava olo?! Älä tunne huonoa omaatuntoa jos et voi lastasi ulos viedä. Tärkeintä sulle ja tulokkaalle, että lepäät. Voimia, kyllä me tästä pian parannutaa! :)
huomioni herätti tuo kun sanoit, että olet erittäin oksennuskammoinen ihminen. tiesitkö ettet ole ainut? oksentamisen pelko eli EMETOFOBIA on viidenneksi yleisin pelko. käypä lukemassa seuraava juttu. http://keksi.colony.ee/emetofobia/emetofobia_ukk.html
osoitteessa http://www.hypnologia.com/keskustelu/read.php?2,153,page=1 on emetofoobikkojen kertomuksia. ainakin itse pystyn samaistumaan jokaiseen. tule kertomaan, tunnistitko itsesi.