Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen on " kiltti lapsi" ?

Vierailija
27.12.2005 |

Monesti näissä keskusteluissa saa sen kuvan, että kiltti lapsi on hiljainen, tottelevainen(jopa alistuva) ja rauhallinen liikkeissään.

Minulla on kiltti lapsi, mutta hän ei ole mitään noita edellä mainittuja. Hän on liikkuvainen, nauravainen(meluisakin siis) ja osaa ilmaista oman mielipiteensä ponnekkaasti. Hän on kuitenkin kohtelias, empaattinen ja siis minusta " kiltti lapsi" .

Onko vanhempinen tavoite alistaa lapsensa hiljaisiksi ja alituneiksi zombieiksi vain siksi, että muut ajattelisivat heidän olevan hyviä vanhempia hyvin kasvatetuile lapsille?

Kasvatatko sinä lastasi muiden ihmisten mielipiteitä varten vai siten, että lapsi oppii tarvittavat taidot selvitäkseen elämästä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet niin huolestunut muiden asioista? Siksikö että sinulla on alemmuuskompleksi ja olet omasta mielestäsi loistava äiti joten nyt haluat kuulla miten surkeita vanhempia muut ovat jotta sädekehä pääsi päällä kirkastuu.

Jos sinun on pakko tietää niin en, en alista lastani, enkä piittaa muiden mielipiteistä häntä kasvattaessani. Kiltteys on hyve vain silloin kun se on oikein oivallettu.

Vierailija
2/4 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidäainoastaan niitä lapsia jotkaistuvat hiljaa ja aloillaan kiltteinä tosin ehkä aikuisten kannalta jossakin määrin helpompina.

Olin järkyttynyt kun lapsen hoitaja rupesi valittamaan kun tämä kaksi vuotias on hänen mielestään hankala kun ei suostu koko päivää leikkimään itsekseen. Siis kaksi vuotias!!

Nyt koen paineita siitä, että pitäisi alistaa lasta (ja nujertaa hänen reipas luonteensa), jotta hoitajalla olisi helpompi työpäivä eikä hän kaataisi turhautumia lapsellemme....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni kiltteys on sitä että ollaan kilttejä toisia ihmisiä kohtaan eli siis ystävällisiä ja auttavaisia ja huomaavaisia. Mutta pienet lapset harvoin siihen pystyvät ihan kehitysvaiheensakin takia.

Vierailija
4/4 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiukkuinen vastaus.

Veikkauksesi oman sädekehäni kiillottamisesta meni aika lailla metsään. En kuulu siihen säälittävien ihmisten joukkoon, joka muita mollaamalla tuntisi itsensä jotenkin paremmaksi.

Ihan aiodsti ihmettelen tätä asiaa. Olen tuolla " kentällä" paljonkin kuullut ja nähnyt eri tilanteissa juuri sellaista, että lapset alistetaan aikuisten maineen vuoksi. Osa äideistä ei edes häpeile myöntää sitä!

Esim. Yksi ystäväni ylpeilee aivan estoitta " rauhallisella, HILJAISELLA lapsellaan, joka ei itke koskaan"

Ehkä 2, olet niin onnellisessa asemassa, että et ole tavannut tällaisia äitejä, joita tarkoitin. Jos olisit, ehkä ymmärtäisit. Kirjoitukseni tarkoitus oli keskustella siitä, mikä on kiltteyttä ja ehkäpä herättää sellaisia ihmisiä ajattelemaan, ketkä omaa etuaan ajatellen lastaan nujertavat.

Niin, ja tietenkään kaikki rauhalliset ja hiljaiset lapset eivät ole alistettuja. Sanottakoon nyt, vaikka kai se on sanomattakin selvää, että näin on :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi