Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele trampoliinia! Millainen on hyvä?

Vierailija
10.05.2011 |

Olen aina ajatellut että meille ei tule trampoliinia, mutta nyt kuopuksen toimintaterapeutti suositteli sellaisen hankintaa parantamaan kuopuksesen motorisia taitoja. Lapsi on 4½ vuotias ja ihan normaali lapsi, myös motoriikan osalta, mutta tulee siellä normaalin takarajoilla. Lapsella on myös kouluikäinen isoveli joka varmasti hyppisi siinä myös.

Minkä kokoinen trampoliini on hyvä? Pihamme on iso, mutta ei tietenkään turhaan viitsi liian isoa ostaa. Hankaloittaako paljon esim. ruohonleikkuuta vai onko helppo siirtää parin viikon välein. Mitä muita asioita pitää ottaa huomioon, kaikki trampoliinit kun näyttävätkin melkein samanlaisilta. Turvaverkkokin on hankittava ja hinnan oltava kohdallaan.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seitsemäs vuosi Acon Jumking 4,3 metrinen,turvaverkko on toinen menossa ja se on tosi kovalla käytöllä, 1v-46v on käyttäjät tuossa,portaat kannattaa ostaa myös mukaan,koko perhe käyttää sitä ja naapureiden halpisramppiksien lapset myös,ehdottomasti paras hankinta mitä lapsille on tehty meillä vaikka vastaan alkuun olin koko vehettä,lapsien lihaskunto ja motoriikka valtavan hyvä kun kesät hyppivät tuossa,suosittelen lämpimästi,ihan pienetki tuossa voi hyppiä,toki iso ja pieni hyppijä yhtäaikaa vaatii isomman pomppijan järjenkäyttöä,tulee muuten niin kovia ponkkuja pienille,koulun opettajatki huomaa missä perheissä on ramppis,T 4 lapsen Isä

Vierailija
42/75 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille hankkimassa trampoliinia. Pojat on 5 ja 7v ja haluaisin laadukkaan trampoliinin. Acon malleja katsoin mutta näyttää olevan 4.3m loppuneet. Etsiessä tuli vastaan pro-line http://www.tasapeli.fi/product/31/trampoliini-pro-line-pro-43m-combo-paketti.Tuolla olisi lisäksi pienempi 3,7m malli tarjouksessa http://www.tasapeli.fi/product/30/trampoliini--pro-line-pro-37m-turvaverkko-suojapeite-tikkaat

Onko kellään kokemuksia tuosta Pro-line merkistä? Luulen että pojille sopisi hyvin tuo pienempikin malli. Tärkeää olisi että trampoliini olisi kestävä ja turvallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 4,2 m halkaisijaltaan. Pienemmällä ajautuu kokoajan reunoihin, ja se ei ole turvallista vaikka turvaverkko olisikin.

Pienet ovat myös kireämpiä, eli hankalampi pienen hyppiä. Voit kuvitella että iso matto toimii erilailla.

Itse en siirtele trampoliinia, vaan lykin koneella ruohon suoraan sieltä alta. Meidän leikkurissa voi tarvittaessa taittaa/ lyhentää aisaa, niin mahtuu alle.

Vierailija
44/75 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin tarkistaa millainen aisa meidän ruohonleikkurissa on. Onko trampoliinien korkeuksissa eroja?

ap

Vierailija
45/75 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään! Ei oo mitään ärsyttävämpää kuin se, että naapurin kakarat on aamulla puoli seittemältä kiljumassa ja huutamassa trampoliinissaan ja tää loppuu vasta illalla kahdeksan aikaan. Oikein odotan sateisia kesäpäiviä niin vauvani saa nukkua päiväunensa ulkona katoksessa. Huutavien naapurin kakaroiden takia vauvaa ei voi koskaan nukuttaa ulkona. Ja kun olen koittanut nätisti sanoa lapsille, että olkaas hiljempaa kun vauva nukkuu, niin vastaukseksi saa jotain tosi nokkavaa kuten "tää on meidän piha, me saadaan täällä huutaa" ja " et oo mun äiti, et voi mua määräillä".

Trampoliini on muutenkin jotenkin tosi ärsyttävä nykyvillitys ja noiden naapurin ääliöpentujen takia vihaan koko härveliä.

Vierailija
46/75 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 henkeä pystyy hyvin raahaamaan eri kohtaan.

Vierailija
47/75 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ukko sopii hyvin trampoliiniksi, sen vellovan kaljamahan päällä kelpaa pomppia!

Vierailija
48/75 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huutavien naapurin kakaroiden takia vauvaa ei voi koskaan nukuttaa ulkona. Ja kun olen koittanut nätisti sanoa lapsille, että olkaas hiljempaa kun vauva nukkuu, niin vastaukseksi saa jotain tosi nokkavaa kuten "tää on meidän piha, me saadaan täällä huutaa" ja " et oo mun äiti, et voi mua määräillä". Trampoliini on muutenkin jotenkin tosi ärsyttävä nykyvillitys ja noiden naapurin ääliöpentujen takia vihaan koko härveliä."

On jotain naapurien lasten kasvatuksessa vialla jos tuollaista vastailevat. Meidän ympärillä asuu paljon lapsia eikä kukaan ole koskaan sanonut mitään vastaan jos jostain olen heitä hieman ojentanut.

Mä olen myös miettinyt trampan hankkimista, mutta olen miettinyt kyllästyykö lapset siihen kuitenkin nopeasti. Kiva kuulla ettei kyllästy, jos tämänkin esimerkin lapset pomppivat siitä aamu seiskasta ilta kahdeksaan. Ovat varmaan todella kovakuntoisia lapsia. Nykyajan lapset liikkuvat aivan liian vähän ja jos trampoliini korjaa asian niin sellainenhan pitäisi olla pakollinen joka pihassa.

Vierailija
49/75 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä hyppivät tuntitolkulla siinä.

Isommatkin viihtyvät ja saavat liikuntaa.

Vierailija
50/75 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kaikkein turvallisin.

Ja sinä vauvan unista valittava - muu maailma ei valitettavasti voi pysähtyä lapsesi rytmissä!!

Vierailija
51/75 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta se sunkin kullannuppusi kinuaa tramppaa:)

Kaikilla on nuo samt ongelmat, kun yrittää nukuttaa vauvaa.

Meillä ei naapurissa ollut silloin vielä tramppaa mutta kyllä ne lapset silti meteliä sai aikaiseksi, yksi naapuri huudatti musiikkia, ruohonleikkurit ja trimmerit pärisi, asuttiin vielä lentomelualueella jne

Koeta kestää vaan. Naapurin lasten ei tarvitse välitää sun vauvasi unista. Sinä voit muuttaa vaikka kerrostaloon.

Vierailija
52/75 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso tramppa pihalle! Meillä on 9 vuotias jonka motorinen kehitys on ollut myös normaalin häntäpäässä ja esim. luistelu ja hiihto ollut todella tuskaisia. Yksi kesä trampalla hyppimistä ja viime talvena talvena sanoi että luistelusta että se on jopa kivaa :)! Tasapaino on kehittynyt huimasti ja samoin kropan syvät lihakset. Myös kävelylenkit pidentyivät 50% syksyllä kunnon myötä. Pyöräilykin sujui PALJON paremmin jalkojen lihasten kehittymisen takia eika lapsi enää väsy ollenkaan niin nopeasti. Nyt keväällä on selvästi kunto huonompi talven jäljiltä, mutta tramppa on ollut jo pari viikkoa esillä ja taas pompitaan :)!

Vierailija
53/75 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ!!!!

Vierailija
54/75 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2011 klo 00:30"]

Hyvä tramppis kestää rungoltaan osapuilleen ikuisuuden, matto kuluu vuosien mittaan - meillä on nyt ilmestynyt pienenpieni reikä mattoon 6. käyttövuoden jälkeen. Kun joskus pitää hankkia uusi matto, vanha kelpaa uusiokäyttöön, se voidaan polttaa energiajakeena tai muutoin uudelleenkäyttää. Metalliosia voi tarvita johonkin muuhun, jonkun toisen käyttöön, tai sitten nekin kierrätetään, kuten metalli aina.

Suosittelen Acon Airia, meillä on 4,3-metrinen.
http://www.acon.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=10102-43
Matossa ja pehmusteessa sekä jousissa on selvä ero halvempiin tramppiksiin. Ei tramppiksella hyppiminen koskaan katoa, sehän on vaativa urheilu- ja kilpailulaji:-D! Ja tosiaan, sekä lapsille että aikuisille mitä parhainta liikuntaa!

[/quote]

tällainen Acon on meilläkin ollut vuosia. Suosittelen.

Vierailija
55/75 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso tramppa turvaverkolla!

Neloselle lohdutukseksi, että jo vuoden päästä sinunkin päivänsäteesi pääsee trampalle. Meisän pihassa ainakin vuosikkaat vilistäneet jo innoissaan. 

Oman 4-vuotiaan painokäyrä palasi itsestään keskikäyrälle trampan ansiosta. Ja teki hyvää tasapainollekin. Ja äiditkin innostuivat. 5min trampoliinilla on oikeasti jo aika kova juttu.

Vierailija
56/75 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aconilla on hyviä trampoliineja. Mitä isompi, sen parempi. Hintaa voi olla jotain kiinantoria enemmän, mutta kestävätkin ihan erilailla. Ja varaosia saa tarvittaessa tilaamalla.

Vierailija
57/75 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aconia suosittelen minäkin. Viime kesänä repesi turvaverkko (ei vahingossa, ihan ilkivaltaa käytettiin) ja aion nyt tilata uuden siihen. Kätevää kun saa kaikki ostettua tarpeen tulle erikseen. Meillä taitaa olla se 3,7m halkaisijaltaan ja riittää kyllä, ei tarvitse olla se isoin mahdollinen.

Jalat ei ole koskaan päässeet jousien väliin, paksu reunapehmuste on kyllä hyvä. Muista tilata tikapuut samalla ;)

Vierailija
58/75 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään juntimpaa kun joka pihan nurkassa nököttävä trampoliini.

Vierailija
59/75 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään juntimpaa kun sinä.

Vierailija
60/75 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin meille (pojat 7 ja 10 v.) Jumpking 4,3 m tramppapaketin (sis. kaikki tarvikkeet ml. turvaverkon) Englannista netin kautta. Homma toimi hienosti ja toimitus tuli kotiin. On laadukas ja pelkkää positiivista sanottavaa. Kun halkaisija on riittävä, saa siinä tehtyä kunnon temppujakin. On ollut meillä päivittäisessä käytössä. Hintaa tuli toimituksineen noin 660 e. Mielestäni laatuun kannattaa panostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi