Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten paljon mielestänne kasvatus vaikuttaa lapsen käytökseen?

Vierailija
27.12.2005 |

Luettuani tuota " tuhmat pojat, kiltit tytöt väittelyä" , tuli mieleen kysymys av-mammoille...

Miten paljon mielestänne kasvatus vaikuttaa lapsen käytökseen? Siis suhteessa siihen miten lapsen luonne tai sukupuoli vaikuttaa?

Mun mielestä sukupuoli vaikuttaa aika vähän, mutta luonne paljonkin. Ja kasvatus melkein yhtä paljon kuin luonne.

Uskoisin että pojille ehkä tiedostamatta sallitaan enemmän kuin tytöille pienestä lähtien, kasvatetaan siis löysemmin, siitä seuraa sitten ongelmia jatkossa. On tuttavapiirissä näitä vapaan kasvatuksen tyttöjäkin, luonnehtisin heitä tuhmiksi...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsille opetetaan, mitä saa ja ei saa tehdä, niin kyllä he sen oppivat. Kauniit käytöstavat ja yletön riehuminen ei yleensä esiinny yhdessä.

Luonnekin vaikuttaa - meillä kaksi rauhallista poikaa ja yksi pieni Peppi Lotta Sikuriina jne. :) Opit ei häneen näytä uppoavan samalla tavalla kuin poikiin.

Vierailija
2/3 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tyttö joka on kauhea rämäpää ja uhmakas. Tosin hänellä on uhmaikä menossa joten se tietysti vaikuttaa.

Kyllä kasvatuksella voi vaikuttaa lapsen käyttäytymiseen..tottakai. Kyllä me kaikki ollaan kehityskelpoisia yksilöitä.

Varmasti kiltit ja hiljaiset tytöt ja pojat on helpompia kasvattaa. Esim. itse olen pienenä ollut todella kiltti ja helppo lapsi. Mennyt siinä sivussa vaan ja kärsinyt siitä sitten hiljaa itsekseni kun jäin ilman aikuisten riittävää huomiota :/ Sitten murrosiässä olinkin tosi hankala ja otin takaisin sen mitä varhaislapsuudessa menetin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen paljon vaikuttaa se, miten vanhemmat osaavat vastata lapsen luonteenpiirteiden asettamiin haasteisiin, siis osataanko lasta kasvattaa juuri niin kuin hänen luonteelleen olisi parasta. Toiset lapset ovat luonnollisesti toisia haasteellisempia.