Millaiset ihmiset käyvät AVIOLIITTOLEIRILLÄ?
Sanon jo heti kärkeen, ettei minulla ole kovin hyvää kuvaa avioliittoleireistä. Olen saanut käsityksen, että siellä puhutaan itsestäänselvyyksiä -kunnioita puolisoasi, puhu hänen kanssaan mieltä painavista asioista (myös parisuhdetta koskien), älkää haukkuko toisianne jne. - ja että leireillä tehdään ala-aste-tyylisiä tehtäviä (kirjallinen parisuhdesopimus, vanhempainsopimus, lompakossa kannettavia kortteja koskien suhdetta ja lapsia...). Käsitykseni mukaan monet leirit ovat kirkon järjestämiä, joten varmaan niillä otetaan Jumala, Jeesus ja Raamattukin mukaan.
Minulla ei ole kokemusta leireiltä, joten edellämainitut asiat ovat vain sekalaisista lähteistä syntyneitä mielikuvia. Korjatkaa jos olen väärässä.
Kommentit (2)
Ollaan ihan tavallinen perhe. Ei uskovaisia, ylempää keskiluokkaa. Omat kriisimme läpikäyneet ja ymmärrämme puolison ja pitkäaikaisen suhteen merkityksen.
Jos tilanne on vielä pelastettavissa sillä, että osapuolet saadaan kuuntelemaan toisiaan niin näistä on varmasti apua. Sen sijaan jos ongemat ovat syvemmällä eli keskustelu ei auta enää pelkästään niin tällaisen leirin sijaan suosittelisin ihan yksilöllistä pariterapiaa.