Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

asuuko joku yli 5 km:n päässä järvestä/merestä?

Vierailija
16.06.2008 |

löytyykö suomesta jostain napapiirin eteläpuolelta asuinpaikka, joka on yli 5 km:n päässä järvestä?

M

tausta:

ministeri lehtomäki meinais, että jätevesiasetuksissa voisi joustaa, jos asukkaita max kaksi ja asuu yli 5 km:n päässä järvestä. itse olen asunut suomessa elämässäni viidessä paikassa ja kaikissa on ollut järvi/meri alle viiden kilometrin säteellä. nytkin asun maaseudulla itä-suomessa metsän keskellä siten, että pihasta ei ole näköyhteyttä naapureihin. vaan järveen ei kyllä ole viittä kilometriä. asuuko siis joku sellaisessa paikassa, jossa järveen/mereen olisi yli 5 km?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalla on ainakin tällaisia alueita! Meillä on merelle 8 km ja järviä ei täälläpäin edes ole:)).

Ei Suomessa joka kolkassa ihan oikeasti ole edes järviä...

Vierailija
2/4 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä huomaat kyllä, miten järvet on jakautunut Suomessa. Itsekin Itä-Suomessa asuneena tiedän, että siellä viiden kilometrin säteellä oli yleensä vähintään yksi, yleensä kolmesta neljään järveä. Toista se on täällä länsi-Suomessa, lähimpään järveen taitaa olla kahdeksan kilometriä, meren rantaan 25 kilometriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mä olen asunut pirkanmaalla, pääkaupunkiseudulla ja porin lähellä. siis tämän itä-suomen lisäksi. kaikissa oli järvi/meri lähellä.

mut ok, joku asuu kauempana vedestä. ja tosiaan pohjanmaalla en ole asunut.

ap

Vierailija
4/4 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Suomessa aina olen asunut, eikä kertaakaan ole ollut yli 5 km järveen, eikä suvustanikaan löydy kuin yksi perhe, joilla on 5,5-6 km järvelle. Mutta tiedän, ettei aina mene näin