Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

otkut vastustaa niin voimakkaasti leikkiaseita ja -pyssyjä??

Vierailija
27.12.2005 |

meillä poika saa leikkiä niillä ja opetella käyttämään turvallisesti ja oikein ku isänsä kanssa lähtee metsälle. tervettä järkeä tälläiseenkin asiaan ja enpä usko että poika on heti teini-iässä riehumassa aseen kanssa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä että opetetaan miten niillä leikkiä. Ihmisiä ei osoitella ja niin edespäin. Oletteko unohtaneet itse miten ennen leikittiin, rosvoa ja poliisia. Ei meistä pihan lapsista kasvanut yhtään ainutta murhamiestä.

Vierailija
2/11 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kuuntelemassa luentoa ja hän puhui leikkipyssyjen puolesta, ei ne tee lapsista mitään sarjamurhaajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Kahden pyssyttömän pojan äiti

Vierailija
4/11 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöni 3-v oli leikkimässsä samanikäisen pojan kanssa lähiaikoina, ja toki heille riitaakin tuli jostain asiasta.Tämä poikapa vetäisi esille leikkipuukkonsa, ja alkoi sillä tekemään " puukotusta" hampaat irvessä tyttöä kohtaan.vaikka kyseessä oli puinen leikkipuukko, sai poju silläkin raivolla jo mustelmia ja naarmuja aikaan.Tyttö säikähti ja juoksi hysteerisenä syliini, ja kyllä mielessä kävi itselläkin että tänne ei tulla enää ja mahtaa tulla ongelmia kun samalle luokalle aikanaan joutuvat...En voi ymmärtää sitä, että pojan äiti kuittasi homman vain että pojat on poikia, varsinkin kuin homma toistui toisen lapsen kanssa ja poika etsiskeli taas puukkoaan kun riita tuli.minä ainakaan en ole ennen nähnyt noin väkivaltaista lasta sukupuolesta piittaamatta!Omani on jo pitkään ymmärtänyt että kaikenlainen satuttaminen on ehdottomasti väärin.Selvästi on poika nähnyt puukotuksen jossain(varmaan tv tai tietokone, jossa isoveli pelailee) kun sen noin aidosti osasi leikkiä.Joten KYLLÄ VASTUSTAN entistä voimakkaammin kaikkea väkivaltaan liittyvääkään lapsilla.Tässä tilanteessa ongelma varmasti piilee enemmän tv.n ja tietokoneen käytössä kun itse lelupuukossa, mutta siitä se lähtee....

Vierailija
5/11 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itseäni pohdituttaa mihin vedän rajan? Kiellänkö miekat ja jousipyssytkin? Unohdetaan siis ritari ja inkkari-leikit? Entä esim. merirosvo-legot; niissähän on tykki (laivassa) ja kädessä on miekat?

Miten te muut olette tehneet?

Vierailija
6/11 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurauksena on, että näitä poikia kiinnostaa pyssyt aivan mielettömästi. Jos vain saavat semmoisen käsiinsä, ovat kuin hullunkiilto silmissä. Tottakai kun se on itseltä kielletty ja sillä toisaalta jotkut pojat saavat leikkiä mielin määrin. Joten pyssyjen kieltäminen ei välttämättä muuta kuin lisää ongelmia, jos asiassa nyt ongelmaa onkaan. Ymmärrän kyllä sen, että perustellaan kielto väkivallattomuuden opilla, se tuntuu päälle katsoen ihan järkevältä. Meillä poika saa kuitenkin koskea pyssyihin, mutta tietää, ettei niillä saa toisia osoittaa, eikä millään leikkiveitsellä toisia tökkiä. Kultainen keskitie siis ja hyvin on toiminut.

Vierailija
7/11 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika saa esim. kavereilla leikkiä leikkipyssyillä. Olen kuitenkin selittänyt että miksi meille en kotiin sellaisia halua. Poika (6v.) on ymmärtänyt asian varsin hyvin, eikä edes ole järin kiinnostunut pyssyistä.

Vierailija
8/11 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan rajan veto. Kun olen nyt moneen otteeseen kuunnellut eri asiantuntijoita esim. elto, puh. terapeutti, psykologi niin kaikki ovat olleet sitä mieltä, että jokaisen pojan (ja myös tytön) kehityksessä on vaihe, jolloin kyseiset leikit kiinnostavat, jos ne tukahduttaa niin siitä on seurakusena lapsen omanarvon ja itsetunnon aleneminen. Jos vanhemmat kieltävät leikit, eivätkä osta pyssyjä tai heittävät oma tekemätkin pois lapsi kokee olevansa huonompi ja HEIKOMPI kuin muut lapset.

Pyssyillä ja miekoilla voi leikkiä, mutta aikuisen tehtävänä on ohjata miten niillä leikitään ja mikä on oikein ja mikä väärin.

Ei lelun kieltämällä pääse mihinkään vaan opastamalla mikä on oikein ja väärin ja mikä on leikkiä.

Vierailija
9/11 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miekkojakin oli. Opetettiin ettei ketään päin osoiteta pyssyllä, eikä miekoilla huidota ketään. Homma toimi ja innostus meni aika äkkiä ohi. Ei todellakaan ole väkivaltainen luonne (nyt jo 9v).

Kaverinsa perheessä oli tuolloin pyssytön linja. Tuo poika teki aseen kaikesta, kepistä, näkkäristä ym...Oli siis tosi vauhkona pyssyistä.

Äitinsä lopulta antoi periksi ja osti pari pyssyä pojalle.

Poika rauhoittui heti, muutkin kuin pyssyleikit alkoivat taas kiinnostaa.Kielletty juttu voi siis kiinnostaa jopa liikaakin.

Minun mielestäni on hyvä antaa se pyssy ja valvoa miten sillä leikitään.

Vierailija
10/11 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se se leikkipuukko tuossa tarinassa ollut pahan alku ja juuri vaan muu kasvatus. Meillä on kaksi poikaa 7v ja 4v ja heillä on ollut lähinnä länkkäripyssyjä ja jokin imukuppipyssy. Meillä on pidetty tarkat säännöt siitä, miten pyssyillä leikitään: ei saa osoittaa sellaista joka ei ole leikissä, eikä imukuppinuolilla tietenkään saa ampua kohti. Miekkoja löytyy myös ja niillekin on sääntönä, että ei saa toista lyödä ja taistelu pitää lopettaa, jos toinen niin pyytää.

KAIKKI lastenpsykiatrit ja psykologit on yhtä mieltä siitä, että pyssyt ym. aselelut ei tee pojista väkivaltaisia. Eihän ne toki tarpeellisikaaan ole ja pyssyn voi tehdä vaikka kepista tai näkkileivästä, ja toivon mukaan kaikki vanhemmat älyävät sallia edes sen - kakkien poikamaisten leikkien tuomitseminen ei ole poikalapselle hyväksi sekään...

Vierailija
11/11 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai he hoidossa yms. oppivat pyssyleikkejä, ja tekevät niitä sitten puusta tms. mutta ehdottomasti ollaan sitä mieltä ettei pyssyt ole leikkiä varten. Ja siten ei meille koskaan osteta pyssyjä. Miksi pitäisi opettaa lapset siihen että ampuminen on hyväksyttävää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä