Mitkäs oli niitä ihmeaineita, millä lähti tahra kun tahra irti vaik et ois uskonu?
Nyt pitäis saada oudosti kellertynyt valkoinen puuvilla paita puhtaaksi ja liotus ja pesu reilulla määrällä valkopyykkiaineella ei ole tehonnut.
Eli kaikki kotikonstit vastaan otetaan. Kiitos.
Kommentit (6)
Ja sitko vaan hierotaan tahraan ja pestään käsin vai?
Kiitos jos jaksat vielä vastata.
T. ap
Löytyy netistä kestovaippoja myyvistä putiikeista (kokoomalista myyjistä www.kestovaippainfo.fi/tietokannat). Helsingissä esim. Ruohonjuuri, Kirjokanta ja Hakaniemen hallissakin näin. Niin ja luontaistuotekaupoista löytyy yleensä myös. Yleisin valmistaja ehkä Sonet.
On olemassa palana ja nesteenä.
Hierotaan vaan ja annetaan vaikuttaa, sitten pestään. Välillä laitan kankaalle ja suoraan koneeseen.
Hyvä aine, itse olen tykästynyt tuohon nesteeseen, kun olen huomannut että palasella hangatessa irtoaa lika ja rasva myös omista sormista... :-o
nestemäinen bio luvil on aika hyvä tahranpoistaja, ihan kaikkia tahroja sekään ei vie mutta esim. monta päivää pinttyneet mustikkatahrat lähtivät vauvan bodysta pois ongelmitta. eli sitä kannattaa kokeilla, laittaa raakana suoraan tahralle ja pyykkikoneeseen.
valkoista vaatetta voi valkaista myös kloriitilla pesemällä, pullon kyljessä on ohje miten se tehdään.
Täytyypä kokeilla huomenna ostaa noita eri aineita ja kokeilla mikä tehoaisi. Kiitos
t. ap
Se tv:ssä mainostettu Swiffer-sieni (vai mikä se nyt oli)- Tosin nyt en puhu pyykinpesusta, vaan kaikesta muusta tahrasta, kuten seiniin ilmestyneet piirrokset ym ym.