Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tehkää elinluovutustestamentti, sillä pelastetaan todella monta ihmistä!!! Siskoni lapsi kuolee, jos ei saa uutta maksaa!

Vierailija
26.12.2005 |

Siskoni lapselta loppuu kohta aika :( Hän täyttää pian vuoden ja hänen maksansa, suolistonsa sekä haimansa ovat olleet syntymästä asti " alikehittyneitä" . Hän on ollut jonossa jo kauan, mutta aika loppuu kohta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen tosi pahoillani siskosi lapsen puolesta,hän ei kylläkään valitettavasti ole ainoa jolta loppuu aika...

Vierailija
2/12 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin opiskeluajoilta, että aikuisen maksaa voi pienentää lapselle siirrettäessä. Itse asiassa vauvalle voidaan siirtää esim. aikuisen munuainen. Näin pelastetaan mm. CNF-oireyhtymä-lapsia (suomalainen geenitauti, jossa munuaiset ei toimi).

- Myöskin elintenluovutustestamentin tehnyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, että esim. aikuisen maksa ei sovi pikkulapselle, mutta sillä pelastaisi yhden aikuisen. Ja jos kuolleen lapsen vanhemmat antaisi luvan elintensiirtoon, niin sillä pelastuisi useampi lapsi. Näin kuollut lapsi eläisi " pelastuneissa" lapsissa.

ap

Vierailija
4/12 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sen voi tehdä?

Vierailija
5/12 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollu kohta 10 vuotta moinen lompakossa ja muksuista useamman vuoden myös..

Muistakaa myös verenluovutus sekä rekisteröityminen luuydinluovuttajaksi.

Vierailija
6/12 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa noita elintenluovutuskortteja

Vierailija
7/12 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiinavauspöytäkirjan luettuani sain vasta tietää,että sarveiskalvojen lisäksi oli otettu sydän,maksa ja haima.

Asiassa ei todellakaan ole mitään pahaa,mutta järkytys oli suuri,kun niistä ei ollut mitään puhetta.Lupa olisi toki heltinyt,

Kaiken kukkuraksi sain tapella sairaalan kanssa maksusta,joka tuli kun läheiseni virui siellä elämän ja kuoleman rajamailla...Elinluovuttajilta,kun ei peritä sairaalamaksuja,mutta he väittivät toisin.Pitkän kädenväännön jälkeen myönsivät,että olen oikeassa.

Vierailija
8/12 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo on kaikkein kaunein ele mitä ihminen voi toiselle ihmiselle tehdä; lahjoittaa toiselle elämän! Uutta elintä/uusia elimiä odottavia ihmisiä on aivan liian paljon ja heistä suurin osa kuolee, juuri tuollaisten paskapäiden takia kuin sinä kasi.

Taidat olla uskovainen? Eikö?

Vierailija
9/12 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos kuolleella on testamentti siitä ja hän on sanonut siitä läheisilleen, mutta kuitenkin pitää alkaa vänkäämään, että ei käy. Sehän oli kuolleen oma toive. Ei se kuollut mene mitenkään vaillinaisena sinne hautaan. Ihmisen sielu pääsee vapaaksi, kun ihminen kuolee. Se ei mene minnekkään taivaaseen. Tiedän, että kuolema voi olla shokki ja sen takia, ei pysty antamaan lupaa.

T: numero 11, jonka oma lapsi kuoli " turhaan" odottaessaan uutta sydäntä. Hän oli kuollessaan vasta 2 vuotias. Hän ei vaan enää jaksanut odottaa.

Vierailija
10/12 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja sinun ei ole aina SE oikea.

Toiset haluavat luovuttaa elimensä ja toiset ei, uskonnosta tms. riippumatta.

Se että sinun lapsesi kuoli koska ei saanut uutta sydäntä ajoissa ei tarkoita sitä että meidän kaikkien pitää tehdä luovutustestamentti jos eivät halua. Eikä se ole niiden syy myöskään se että lapsesi kuoli.

Surullista että lapsesi kuoli odottaessaan mutta se ei ole kenenkään syy.

T: ei uskovainen

Vierailija
11/12 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verta luovutan (silloin kun en ole raskaana tai imetä) ja luuytimenluovuttajarekisteriin kuulun myös. Olen myös läheisilleni sanonut monta kertaa, että kun kuolen, saa minusta käyttää kaiken irtoavan (anteeksi karu ilmaus), jos vain elimistäni jollekin vielä hyötyä on. Toivoisinhan myös omalla tai lasteni kohdalla, että sopiva elin löytyisi mikäli tarvetta olisi.

Vierailija
12/12 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole koskaan sitä täyttänyt. Olen itse hoitoalalla ja myös työssäni näen näitä luovutusta odottavia ja siirrännäisen saaneita. mutta silti en pysty sitä täyttämään. Eikä myöskään puolisoni, joka on samalla alalla. Eli tuon testamentin täyttäminen on kyllä kiinni paljolti siitä, mitä ihminen itse asiasta päättää. Minullakin on eräs läheinen sukulainen , joka on saanut uuden muinuaisen, mutta sekään ei saa minun asennettani muuttumaan. Minusta kuollut ihminen on ns. pyhä, ettei häneen pidä kajota. Kaikki oman vakaumuksensa mukaan.