Lue keskustelun säännöt.
Rv20 ja jatkuvat mahavaivat. Mika voi olla? Vatsa koko ajan ihan sekaisin. Gynen mukaan kaikki alakerrassa ok, mut silti sattuu. Pelottaa!
Kommentit (2)
En ensin älynnyt, että vaivani (kovat kivut, turvotus, ilmavaivat) liittyisivät ruokavalioon. Kävin useita kertoja lääkärissä ja aina vakuuteltiin, että kaikki on kunnossa sikiöllä. Olin sairaslomallakin monta viikkoa. Sitten keksin kokeeksi jättää maitotuotteet pois ja olo helpotti ihan muutamassa päivässä. Palasin töihinkin ja vähän oli noloa myöntää, että joo, olin saitsulla laktoosi-intoleranssin takia!!!
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
vatsa sekaisin aamuisin ja hirveää turvotusta iltaisin, ja päiväsaikaan vaihtelevia oireita. Minulla oli keskeytynyt keskenmeno, sikiö oli kuollut silloin kun nuo vaivat alkoivat, ja vaivat päättyivät kolme viikkoa myöhemmin, kun keskenmeno huomattiin ja jouduin kaavintaan.
Nytt suosittelen sulle, että vaadit ja taas vaadit tarpeeksi tiehää seurantaa ultralla, jotta nähdään, ettei vatsavaivojesi syy vaan liity raskauteen. Ole sisukas ja sinnikäs. Aivan varmasti kyseessä on ruoansulatusvaivat tai muut vatsaongelmat, eikä sikiöllä ole mitään hätää, mutten vaan halua että kenellekään enää käy kuten minulle.
Minua ei suostuttu ultraamaan kun vatsavaivat olivat pahimmillaan, ja nyt jälkeenpäin olen raivoissani siitä. Sikiön menehtyminen olisi huomattu heti, eikä kolmen viikon kuluttua.
Käy myös yksityisellä gynekologilla, jos mahdollista.
kaikkea hyvää sinulle ja vauvallesi!!!
ps. Tämä ei ollut tarkoitus olla pelotteluviesti, vaan haluan, että raskaanaolevat osaavat vaatia kunnon tutkimuksia silloin, kun jokin on hullusti. Ettei tarvitse jälkeenpäin raivota, kuten minä nyt :(