Minkä kokoisia vaatteita maaliskuussa 3 v pojalle?
Meidän poitsu täyttää nyt kaksi ja keskikäyrällä kasvaa. Alennusmyynteihin olen tästä lähdössä ja ajattelin varmistella, että minkä kokoisia talvivaatteita tarvitsisin ensi talvena?!
Kommentit (6)
siksi olenkin vähän ihmeissäni noiden kokojen kanssa, kun viime talven alesta ostin täksi talveksi haalarin 92cm. haalari (Remu) onkin kuitenkin aikast iso...lahkeet ja hihat on reilusti kääritty. Eli tuo viittaisi siihen, et meillä ei noi koot oikeen pitäis paikkaansa, vaikka keskikäyrillä on mentykin...
Pistäkää muutkin kommentteja!
Kokemusta on.. Ja Remuista olen kuullut ja lukenut, että ovat reilua kokoa. Olettaisin, että jos ostaisit Lassiesta koon 98cm, se olisi pieni, kun Remun 98cm poika hukkuisi =)
Eli ymmärrän kyllä tunteesi tuossa asiassa. Minä pähkäilen vielä pojalle ensi talven haalarin kokoa, olisko 92cm vai 98cm, kun on heinäkuun lapsi ja +käyrillä reippaasti.. Ensi talvena 2,5v. Vähän kallistun enemmän 98cm puolelle, kun tuntuu ettei 92cm sittenkään mahtuisi. Vaikeeta :) Toisaalta, jos nyt teen virheostoksia alesta, ne saa aika varmasti myytyä syksyllä pois omakustannushintaan.
Kulkeneet sinä talvena jolloin ovat kolme täyttäneet 98 talvihaalarissa.
Tyttö täytti jo syyskuussa kolme ja hänellä on tuo poikien vanha 98 lenne joka on oikein hyvä ja uusi 104 Lenne joka hieman reilu mutta johon tyttö ei huku. Tyttö on nyt noin 100cm pitkä.
Remussa varmasti olisi hyvä tuo 98 ovat todella reilua kokoa kuten reimateccin. Jos ostat peuharin oikea koko saattaisi olla tuo 104 joska ovat aina pientä ja kapeaa kokoa. kannattaa vähän mittailla haalareita keskenään.
joka täyttää nyt maaliskuussa kolme. ostin viime vuonna alennusmyynnistä reimatecin halarin kokoa 92cm ja on ihan hyvä, hieman on vielä kasvuvaraakin.
Nyt ajattelin ostaa ensi talvea varten haalarin kokoa 98cm.
Mun mielestä liian iso haalari ei ole hyvä, kokeiltiin nyt 98cm ja poika hukkuu siihen vielä.
ja juuri oltiin pihalla remun haalarissa kokoa 104cm.Poika kasvaa kanssa ihan keskikäyrällä ja haalari ei ollut mielestäni yhtään iso kenkien kanssa, ilman kenkiä kyllä näytti vähän " reiskalta" .Hyvin luonnistui juokseminen ja telmiminen kuitenkin.Puku varmaankin menee vielä kyllä ensitalvenakin.
Eli marraskuun lapsella oli 2v talvena 92cm ja 3v talvena 98cm vaatetta. Kasvoi sen normien mukaiset 6cm vuodessa aina murkkuikään asti :)
Olettaisin, että jos tähän asti on keskikäyrillä kasvanut ja kasvaa jatkossakin, niin ensi talven koko on tuo 98cm.