Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herkkujen syöjät? Miten te syötte päivittäin herkkuja ja MILLOIN ja annatteko

Vierailija
16.06.2008 |

aina lapsille myös? Onko lapsenne pulleroita vai laihoja? Entä itse?

Minä olen kova syömään itse herkkuja ja olenkin hieman pyöreähkö, mutta nyt alkaa lapsenikin olla pyöreähkö, joten kai munkin on lopetettava herkkujen syönti....

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietenkin syötän niitä myös lapsilleni. Miksi ihmeessä ylipäätään söisin muuta kuin herkullista ruokaa?

Ollaan normaalipainoisia koko jengi - ei pulleita mutta ei laihojakaan, vaan lihaksia riittää kaikilla. mun pointti on, että sulla on väärä asenne, kun erottelet "herkut" "ruoasta". Hyvä ruoka on herkullista. Hyvä salaatti on herkkua. Hedelmät on herkkua. Ahvenfile on herkkua. jne. ja kyllä, myös pulla ja suklaa voi jossain tilanteessa olla herkkua, mutta on sellaisiakin tilanteita, missä niitä ei vaan viitsi syödä kun joku muu on herkullisempaa.

Vierailija
2/18 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä lapsille pitää antaa ja opettaa jo pienestä huonot ruokailutavat (kuten äidillään jo on).

aina lapsille myös? Onko lapsenne pulleroita vai laihoja? Entä itse?

Minä olen kova syömään itse herkkuja ja olenkin hieman pyöreähkö, mutta nyt alkaa lapsenikin olla pyöreähkö, joten kai munkin on lopetettava herkkujen syönti....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin usein syön näin aamupäivisin. Eli juuri söin riisisuklaata puoli levyä. Tai sitten syön iltapäivällä, Kahvin kanssa syön vähintään pari keksiä.

En oikeastaan koskaan syö herkkuja enää illalla. Mieskin tunnustaa, että hänellä on suklaa ja salmiakkivarasto töissä.

En anna lapsille elleivät he yllätä minua itse teosta. No, jälkiruoka meillä on käytössä, jos lapset itse muistavat. Meillä kyllä syödään herkkuja paljon, mutta itse karkin syöntiä kontrolloin lasten kohdalla.

Miedän perheen mitat ovat:

minä 176 cm ja 65 kg

mies 188 cm ja 82 kg

7 v poika 134 cm ja 27 kg

5 v poika 113 cm ja 17 kg

Vierailija
4/18 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkkäriksi mansikoita.

Kaikki olemme hoikkia.

Vierailija
5/18 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltaisin. Lapset ovat vielä sen verran pieniä etteivät niin osaa edes haluta mitään. Itse laihdun koko ajan, jo 30 kg lähtenyt. Mies pysyy ennallaan, on reilun kokoinen.

Vierailija
6/18 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät osaa lapset herkkuja kaivata, kun eivät ole moisia saaneet kuin silloin kun vieraita / ollaan kylässä, karkkia eivät ole oppineet syömään vielä ollenkaan. lähinnä syön karkkia ja suklaata, keksejä kahvin kanssa, jos kaapissa on.

Vierailija
7/18 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikenmaailman väriaine-esanssi-lisäaine-ällötykset. Karkeista esim.pähkinäsuklaa voi olla jumalaista- herkuista suurinta ovat kuitenkin esim. marjat, kuten vadelmat.Ikävä kyllä ovat niin kalliita,ettei kesäisin viitsi joka päivä marjoilla herkutella.

Vierailija
8/18 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee päivittäin suklaata, karkkia, jätskiä, keksejä, pullaa, limsaa tai ainakin jotakin näistä. Itse syön varmaan yli kilon karkkia viikossa ja kai joku mun teineistäkin syö niin paljon. Kolme vanhinta lasta on todella hoikkia, poika suorastaan alipainoinen (ei ole oma keksintöni, vaan hän on), mutta silti hyvin lihaksikas. Kaksi nuorinta lasta on normaalipainoisia niin kuin minä ja mieskin.

Ja mun mielestä herkut on just noita em. herkkuja, vaikka voihan ruokakin olla herkullista ja hedelmät varsinkin. Mutta jos syön hedelmiä, niin mun alkaa heti tehdä mieli jotain vieläkin makeampaa, ja sitten lähetän lapset kioskille.

Vierailija
9/18 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin kun olin pikkasen ylipainoinen, herkuttelin kyllä PÄIVITTÄIN kaikenlaisella epäterveellisellä. Esim. iltapäivisin söin usein keksejä ja pullaa, iltaisin lasten mentyä nukkumaan söin jotain suklaata tai karkkeja.

Lapset ovat aina saaneet tosi harvoin mitään jätskiä, karkkia tai suklaata. Keksejäkin syövät vain ehkä kaksi kertaa viikossa. Karkkia eivät syö edes kerran viikossa!

Lapseni ovat todella hoikkia kaikki, luut näkyvät läpi.

Niin, nykyään olen itsekin normaalipainoinen ja se johtuu siitä että en enää syö esim. keksejä tai pullaa kuin kylässä tai jos meillä on vieraita. Eli sekin menee ehkä kerta viiikkoon aikaisemman 7 kertaa viikossa sijaan.

Jos syön karkkia, syön muutaman palan 70 % suklaata. Joskus syön toki tavallistakin karkkia, mutta max kerran viikossa.

Tällä tavoin pysyn hoikkana. Tavallista ruokaa syön kyllä sit suht paljon ja usein välipalojakin mutta ne on terveellisiä välipaloja, eli pähkinöitä, hedelmiä, porkkanaa, maustamatonta jogurttia yms.

Vierailija
10/18 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutuksia kuin ylipaino? Toisekseen jossain vaiheessa tuolla ruokavaliolla kyllä lihoo ja kun kotoa on saatu tuollaiset elämäntavat, niin ei muuttaminen ole helpoa

Ehkä peräti olet niitä, jotka eivät vain näe, että lapset ovat pulskia.

Vierailija
11/18 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 9 vaikka ette vielä ole ylipainoisia, niin on tosi epäterveellistä syödä noin paljon sokeria. Se vie tilaa terveellisemmältä ruoalta, sairastutte vielä helpommin elintasosairauksiin.

Laihakin voi olla sairas, esim. kolesterolitasot voivat olla laihalla korkeat. Kolesterolihan voi nousta juuri siksikin että syö paljon makeaa ja epäterveellistä.

Tiedän niitä joiden kolesterolitasot ovat laskeneet heti kun ovat jättäneet pullat ja karkit pois.

Vierailija
12/18 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tähän vuoden aikaan herkutellaan lähes joka päivä. Eli töistä vien tuliaisiksi rasiallisen mansikoita, vadelmia, pensasmustikota tms. Ja meidän lapsille ne ovat todellista herkkua. Tämän lisäksi näin kesäisin herkutellaan välillä jäätelöllä.

Itselläni on paha tapa, että illalla iskee vielä suolaisen mieliteko ja herkuttelen sipseillä. Tämä tapahtuu aina vasta lasten mentyä nukkumaan, sillä lapsille en näitä rasvaisia ja suolaisia herkkuja halua antaa.

Vierailija
13/18 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkut ovat makuasioita. En pidä karkeista, pullasta, limuista jne. Herkuttelen muilla tavoilla, ja lapseni myös. Ajetaanko tässä takaa, sitä, että syötkö lapsilta salaa roskaruokaa? Kiitos en.

Vierailija
14/18 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän suurimpia herkkuja ovat herneet, kirsikat ja tietysti mansikat.

Vierailija
15/18 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on viinilasillinen, jonka nautin yleensä lasten mentyä nukkumaan. Ei siksi, etteivät lapset saisi tätä nähdä, vaan siksi, että silloin koittaa se rauhallinen hetki, jolloin saa istahtaa alas.

Vierailija
16/18 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholistiksi.

on viinilasillinen, jonka nautin yleensä lasten mentyä nukkumaan. Ei siksi, etteivät lapset saisi tätä nähdä, vaan siksi, että silloin koittaa se rauhallinen hetki, jolloin saa istahtaa alas.

Vierailija
17/18 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei syödä edes joka karkkia, sipsejä, limuja, tms. Sen sijaan hedelmiä, marjoja ja herkullista ruokaa syödään hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
18/18 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin muita vastaavia jälkiruokia usein päivällisen jälkeen, iltapalakin saattaa olla välillä pannukakkua tai lettuja tms. Karkkia harvemmin, minä tosin mussutan kausittain salmiakkia jonkin verran, mutta mies tai lapset eivät ole erityisesti karkin perään. Muu ruoka terveellistä, paljon kasviksia, täysjyväviljaa, lihaa ja kalaa, rasvat hyvälaatuisia. Mies on hoikahko normaalipainoinen, minä ja isommat lapset alipainon rajoilla. Tirrit ovat hieman miinuskäyrillä pituus/paino-suhteessa, mutta eivät hälyttävästi. He eivät myöskään vielä suuremmin syö herkkuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä