Ensi viikolla ehtii vielä erota kirkosta tai liittyä siihen
Jos haluaa maksaa ensi vuoden kirkollisveron, ensi viikolla tulee liittyä kirkon jäseneksi ellei ole jo jäsen. Jos haluaa välttää kirkollisveron ensi vuodelta, ensi viikolla pitää erota kirkosta jos ei vielä ole eronnut.
Seurakunnasta riippuen kirkollisvero on 1-2 prosenttia tuloista.
Kommentit (7)
pariskunta maksaa kirkollisveroa vuodessa noin 600 euroa.
En ole muutenkaan uskonnollinen ihminen, en usko mihinkään Jumala ym. paskaan! Taivasta ei ole, Jumalaa ei ole, Helvettiä ei ole jne.
minun milestäni kuuluu hyviin tapoihin kuulua kirkkoon. meidän kaikki lapset saavat kristillisen kasteen enkä tulevaisuudessakaan tule suopeasti katsomaan jos eroavat kirkosta.
Vierailija:
minun milestäni kuuluu hyviin tapoihin kuulua kirkkoon. meidän kaikki lapset saavat kristillisen kasteen enkä tulevaisuudessakaan tule suopeasti katsomaan jos eroavat kirkosta.
Eikö ole parasta tehdä kukin oman vakaumuksen mukaan?
Olen uskovainen, mutten usko että Jumala vaatisi minua maksamaan kirkollisveroa voidakseni olla hyvä uskovainen. Sen sijaan maksan veroa siksi, että olen tänä vuonna käyttänyt seurakunnan palveluita hyväkseni. Olen käynyt parisuhdeterapiassa ja lapsen kanssa päiväkerhossa. Ensi kesänä minut ja mieheni vihitään seurakuntamme kirkossa.
kirkollisveroa 240 euroa vuodessa.