Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi antaa aina pojallemme vaalanpunaisia vaatteita lahjaksi

Vierailija
25.12.2005 |

Nyt tuli joululahjaksi Adidaksen fleece-puku, joka on ihan nätti MUTTA kun se on vaaleanpunainen. Muutenkin aina pukee pojallemme ns. tyttöjen vaatteita, jos poika on siellä hoidossa. Antoi myös pehmopupun, joka on vaaleanpunainen.

Olen joskus sanonut asiasta, että minusta vaaleanpunainen on tyttöjen väri eikä meidän pojalle sen värisiä vaatteita laiteta. Joskus olen myös maininnut, että meidän lapsi tosiaan on POIKA.

Herää kysymys toivoiko anoppi lapsestamme niin paljon tyttöä, että hänestä sellaista on pakko tehdä? Harmittaa.

T:Harmistunut miniä, joka itse sai anopilta joululahjaksi kirpputorilta ostetut huonokuntoiset liian pienet sandaalit... (ne nyt meni vielä huumorilla)

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo nokkia muita esittämättä yhtäkään järkevää perustelua.

Vierailija
22/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ne on tyttöjen vaatteita.

Jos olisi vaaleanpunainen paita, johon olisi painettu vaikka hämähäkkimies tai " trendli-lätkä-pipo" joka on vaaleanpunainen, miksi ei.

Muuten vaaleanpunaista ei poikien osastolta löydy ja pojille ostetaan vaatteet POIKIEN osastolta. Monesti tyttövaatteissa saattaa olla rusetteja yms. tyttökamaa.

Perustelu 2) Ilman homofobiaakin on ihan tervettä vähän kasvattaa poikia poikamaisiksi ja tyttöjä tyttömäisiksi sellasissa asioissa, joilla ei ole suurta merkitystä (esim. vaatteet). Sukupuoli-identiteetti on myös tärkeä asia, jos äiti ei pue koskaa tyttöään tytön näköiseksi, voi naiseksi kasvaminen vaikeutua. Samoin pojalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo vuonna 1953. Mummoni toivoi tyttöä ja teki vain pinkkejä vaatteita valmiiks. Hetero tuli. Ittellä vain tyttäriä, mutta ostan heille poikien osastolta vaatteita (siniset vaatteet päällä tyttöä luullaan usein pojaksi mutta vähät mä siitä) ja jos ois poikia varmaan voisin jotaa pinkkiä pitää.

Vierailija
24/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran menin anopin kanssa kauppaan yhtä aikaa ja huomasin ettei hän huomannut kaupassa kuin tyttöjen vaatteita . siis ei todellakaan vilkaissutkaan poikien vaatteiden suuntaan. Tuumas sitten kerran että sielläkään kaupassa ei ollut poikien vaatteita ollenkaan... =) naurattaa hirveästi näin jälkeenpäin. Tyttöjen vaatteissahan on väriä ja poikien vaatteet ovat harmaat massaa

Vierailija
25/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

enakkoluulottomuutta ja rohkeutta tehdä poikkavia ratkaisuja. Vaaleanpunaista voi käyttää tyylikkäästi, ei tarvitse olla kokonaan possunpunaisissa.

Vierailija:

Helppo nokkia muita esittämättä yhtäkään järkevää perustelua.

Vierailija
26/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmistä tarvitse " kasvattaa sukupuolisuuteen" , se tulee luonnostaan. Outo käsitys on myös se, että homo olisi naismainen ja lesbo miesmäinen - ette te erota sukupuolimieltymystä ulkonäön perustella massaväestä. Teillä on vain väärä asenne ja käsitys, että " kaikilla homoilla on sellainen tukka ja lesboilla sellainen paita" . Lesbo on nainen ja naiseudestaan ylpeä, ei se seksuaalinen suuntautuminen asiaa muuta. Transeksuaalisuus on asia erikseen. Ja transvetismi on taas ihan toinen asia.

Pinkki on onnellinen, rauhoittava, iloinen väri, joka kaunistaa kaikkia. Ihan pienet (valkoihoiset) vauvathan ovat luonnostaan pinkkejä :)

Vierailija
27/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole kerrassaan mitään homoja vastaan, yksi parhaista ystävistänikin on homo. Minulle ei olisi myöskään järkytys jos yksi tai useampi lapsistani olisi homoseksuaalinen. Silti poikiani ei pueta vaaleanpunaiseen elleivät he itse sitä nimenomaan toivo. En ymmärä miksi pitäisi? Jos sen pitäisi osoittaa jotain valtavaa avarakatseisuutta tai asenteista piittaamattomuutta, niin ei, sellaiseen en lasteni kustannuksella lähde. Minä itse kestän kritiikin omista toimistani, mutta en halua ottaa riskiä, että lasta kiusataan siksi, että voisin osoittaa itsestäni joitain kuvitteellisia valtavan upeita suvaisevaisuuteen liittyviä puolia. VAikka sukupuolisidonnaisuus ei olisikaan minun juttuni, suurimmalle osalle se on iso asia.

Vierailija
28/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellisuudessa pinkki sopii todella harvalle suomalaiselle. Pinkki tai paremminkin vaaleanpunainen vaatii parikseen täydellisen virheettömän ihon. Vaativa väri, itse pitäisin muttei sovi. Poikani puen kaikkiin väreihin, paitsi en vaaleanpunaiseen. Vaaleanpunainen kauluspaita hänellä tosin on.

Vierailija
29/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä itse kestän kritiikin omista toimistani, mutta en halua ottaa riskiä, että lasta kiusataan siksi, että voisin osoittaa itsestäni joitain kuvitteellisia valtavan upeita suvaisevaisuuteen liittyviä puolia. VAikka sukupuolisidonnaisuus ei olisikaan minun juttuni, suurimmalle osalle se on iso asia.

Viet sitten lapsesi kauneusleikkaukseen, jos on jostain kohden ruma, ettei vain kiusata? Piilarit heti, ettei rillipöllöksi sanota. Ja dieetti on must. Vaatteet muodikkaat.

Vierailija
30/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinisenä tytöilleen, mutta ostan silmää miellyttäviä vaatteita, väri on toissijainen seikka. Tällä hetkellä taitaa esikoistyttären vaatteet olla violetteja, oransseja ja vihreitä lähinnä. Kuopuksella on sinistä, punaista ja keltaista.

Vierailija
31/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö kestä eriäviä mielipiteitä? KAnnattaisi opetella.

Vierailija
32/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi?

Vierailija
33/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kin välttää viimeiseen asti. Ehkä näin tehdään niitä kiusaajia?

Vierailija
34/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkisesti vahvaa ja tervejärkistä, omilla aivoillaan ajattelevaa yksilöä. En pue lapselle tietoisesti " rumia" vaatteita tms. Mutten myöskään hyväksy ajatusta, että kaikki Puuha-Pete-vaatteet ovat pojille ja Barbie-vaatteet tytöille. Kapinoidessani olen sitten pukenut lapsiani (tyttöjä) Puuha-Pete-vaatteisiin, sillä se on myös lasteni suosikkihahmo.

Piut paut siitä mitä muut ajattelevat. Ne tylsimykset, jotka kiusaavat toisia, eivät edes tarvitse siihen syytä. Miksi siis elää vain puolittain ja muiden mielipiteiden mukaan? Mieluummin vahva itsetunto ja oma tyyli joka asiassa.

Lasten kasvaessa heillä on itsellään yhä enemmän sananvaltaa vaatteissaan. Mutta eivät ainakaan vielä ole mieltäneet sinistä poikien väriksi tms. Ainut sukupuoliliitännäinen juttu lasteni suusta on, että " kitara on tyttöjen lelu" . :D Mamma aivan ekstaasissa tästä huomiosta, vaikka kiirehtikin korjaamaan, että ehkä pojatkin saa kitaraa soittaa... :D

Vierailija
35/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

David Beckhamillakin ollut yllään.

Vierailija
36/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia, jos lapsi itse haluaa nimenomaan sen barbiasun, niin mikä ettei, sen on kuitenkin oltava lapsen oma valinta. Ei vanhemman pätemistä.

Vierailija
37/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

moniko tuntemasi mies käyttää mekkoa? töissä? vapaa-aikana? naurettavaa väittää ettei pukeutumisessa olisi sukupuolirajoja! Mies ja nainen OVAT eri sukupuolta, miksi heidän tulisi pukeutua samalla tavalla? Miksei erilaisuus sukupuolten välillä ole rikkaus, miksi se on heti joku hemmetin tasa-arvokysymys??

Vierailija
38/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa barbeilla. Tiedän, että näistä perhetutuista tuli ihan heteroja.

Joillain vanhemmilla ihan putkinäkö tän asian kanssa. Jos voitte kertoa kuuluuko teletapit tytöille vai pojille tai saako tytöt katsoa Nalle Puhia, se kun on poika? Vai kun Nalle Puh on poika punaisessa paidassa ja hengailee pinkin pojan kanssa ehkä ne homopari ja se sarja banniin?

Mun 3v tytöllä on tummansininen Paavo Pesusieni-collegepuku ja hän osoittaa aina sitä hahmoa ja sanoo " pesukone" . Enkä ymmärrä miksi joku asia olisi eri asia tytöillä/pojilla. Pojat saa nykyään värjätä hiuksiaan, hoitaa ihoaan, meikata, käyttää pinkkiä, käyttää hametta (esim. gootit jne)...

Opettakaa ne lapsenne niin, etteivät kiusaa.

Vierailija
39/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin avioliittomme aikana. Ja puhun miesten mekosta, en mistään cross dressing hommasta. Käytti kotona sekä ulkona. Se oli sellainen indonesialainen miesten hame.

51

Vierailija
40/48 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaleanpunaiseen, jos tämä ei itse sitä halua? En ymmärrä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän