Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuun salaisuudet juhannusviikolla

16.06.2008 |

Hei siskot, hyvää uutta viikkoa!

Omaan napaan ei kummempia, toukkis (pitäisiköhän vaihtaa jo tuo työnimi kuvaavampaan...) potkuttelee kiitettävästi ja kiitettävällä voimalla. Viime yö oli varsinaista repatusta, yökyöpeli tuo massukaveri (toisin kuin äitinsä). Töissä täällä haukottelen vielä seitsemän päivää, sitten LOOOOOMAAAA.

t. massumamma 27+5.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille minunkin puolesta! Meillä myös "Pertti" on alkanut pitämään aikamoista elämää öisin ja viimekin yönä piti taas valvoa ja yrittää löytää sopivaa nukkuma-asentoa, ei meinannut millään onnistua ;) Maha alkaa tuntua jo niin isolta että HUH! ja vielä pitäs jonkin aikaa poitsua kasvatella ennen laskettua aikaa! Meillä juhannusviikolla mielessä juhannuspäivänä pidettävä vihkitilaisuus, jännittää jo aika lailla ;) Harmikseni huomasin juuri sääennusteesta että epävakaista on koko suomeen juhannusviikonlopulle luvattu ( että toiveet ulkona pidettävästä "seremoniasta" voi alkaa hautaamaan) mutta eikai sitten auta kun juhlia sisätiloissa. Huomenna olisi neuvola ja lääkäri, sitä odotellessa ! Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille mammoille!

Luluzu & Pertti 26+1

Vierailija
2/34 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paistaa tänään aurinko, ihanaa.

Tilattiin eilen äkkilähtö Canarialle, mennään koko perheen voimin, kun viime kesänä jo asiaa mietittiin eikä lähdetty, ja nyt kun meitä on vielä vain 4, niin mennään. Matkat olisi ollut tosi halpoja Bulgariaan ja Turkkiin, mutta en uskaltanut kuitenkaan sinne lähteä hepatiittiien ja salmonellien pelossa, vaikka voihan niitä saada mistä vain, mutta en kuitenkaan ehdoin tahdoin halua riskialueelle. Nyt sitten matkaa odotellessa on mennyt koko päivä. Se jopa inspiroi siivoamaan, mitä en oo jaksanut pahemmin tehdä viime aikoina, silkasta laiskuudesta.

Huomenna neuvola ja lääkäri jotta saan sen raskaustodistuksen lentoa varten, kun juuri lähtöpäivänä tulee 28 viikkoa täyteen. Lennoista en ole huolissani, esikoista odotaessa lennettiin Havaijilta Suomeen viikolla 32, ja hyvin meni :D

(.) vain kasvaa. Pieni on myöskin aktiivista sorttia, ja potkii kaikille jotak kätensä masulle laittavat, ihan erilainen kuin siskonsa on ollut. Voiskohan olla sitten poika? :D

Mutta semmoista täältä nyt pitää syöttää lapsia ja lähteä ulos.

Nyla ja Peanut 26+5 lomatunnelmissa.... B-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan aurinko paistanut koko aamupäivän, nyt sitten näyttää siltä että pilvet saapuvat paikalle ja sade alkaa. No ehdittiinpä olla koko aamupäivä ulkona esikoisen kanssa.

Massumamma: MInulla jäljellä vielä 7 viikkoa ennen lomaa!!!! Voi ihmetys miten tuon vielä jaksaa...

Luluzu: Onpa hauska lukea kun teillä Pertti työnimenä. Meillä esikoinen oli Pertti ja siitä muotoutui vähitellen Pertsa. Sillä nimellä kaikki sukulaisestkin kutsui esikoistamme ennen ristiäisiä. Sitten kun Pertsasta ei tullutkaan Perttiä oli kaikilla vaikeuksia opetella uutta nimeä. Nyt emme varsinaisesti ole työnimeä käyttääneet.

Nyla: Mulla tuntuu että tämä kakkonen on todella rauhallinen esikoiseen verrattuna. Välillä on vähän ihmeissään voiko näin rauhallinen edes olla. Toisaalta tuolla esikoisella on riittänyt virtaa kyllä masun ulkopuolellakin, joten eipä tuo rauhallisempi yksilö olisi ollenkaan pahitteeksi. Meillä esikoinen oli poika, joten voisko tämä sitten olla meillä tyttö ? ;)

Nyt alkaa vihdoin asuntoasiatkin selkiytymään. Eilen oltiin katsomassa yhä rivarikolmiota, uudehko ja hyväkuntoinen. Sen päätimme vuokrata, joten ei tässä telttailemaan joudutakaan. HIukan pienempi se on, kun tämä nykyinen rivarikolmiomme, eikä ihan näin mukavalla paikalla, mutta eiköhän siellä pärjätä se vuosi-puolitoista ennenkuin päästään omaan omakotitaloon.

Tää viikonloppu on ollut tosi luksusta. Mulla on viimeksi kolme viikkoa sitten ollut 2 vapaapäivää perätysten ja nyt on menossa jo 3 vapaapäivä putkeen. Kyllä on tehnyt hyvää, varsinkin kun tietää että taas alkaa kunnon työuurastus.

Hyvää alkavaa viikkoa syysmammat, voidaan paksusti!

Elohelmi ja Pirkko 28 + 1

Vierailija
4/34 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse taas vähään aikaan kirjotellut vaikka lukemassa käyn päivitäin jos kerkeän.

´Viime pinossa joku oli oli nähnyt kolarin.Aivan kauheaa.Mekin olemme lähdössä juhannuksena reissuun autolla ja 500 kilsaa pitäisi autossa jaksaa istua.Ja musta on tullut jotenkin onnettumuus kammoinen nykyään.Ainahan sitä omalle kohdallekkin voi käydä kun käyhän sitä muillekkin.

Tiedä kyllä että ei pitäisi liikaa miettiä tuollaisia eihän sitä muuten mihínkään voi lähteä ja onhan se sanontakin että:Kotiin on moní kuollut.

No joo menipä synkäksi.

Arkamamma älä turhaan epäile menäväsi turhaan lääkäriin ei ne kipeät supistukset varmaan kenellekkään hyväksi ole joten aina hyvä tarkistaa tilanne.

Me oltiin eilenm miehen kanssa kahestaan shoppailemassa kun äitini oli tyttöä hoitamassa.Ja täytyy kyllä sanoa että maha alkaa jo haitaita liikkumista vähän.Mulla oli selkä ja maha ja joka paikka ihan hellänä kun tuli niin paljon eilen käveltyä että luulin jo itsekkin että pitääkö tässä lähteä äitipolille näytille. No tilanne onneksi levolla sitten rauhottui.

(.) maha on tosiaan aika iso jo.Vauva on kyllä hiljaisempaa sorttia kun mitä tuo meidän esikois tyttö oli mahassa.Ja vauvalla on se tyyli että menee kokonaan tonne oikealle puolelle ja musta tuntuu siltä kun mun maha repeäisi ja vauva pullahtaa hetkenä minä hyvänsä ulos.Tosi ikävää varsinkin jos sattuu tekemään se justiinsä ku nouset ylös ja lähdet kävelemään.Olen vähän taputellut vauvaa että siirryppä vähän äitiä sattuu:)

Onko kellään muuten vinkkejä pitkälle auto matkalle lähdettäessä?Muuta kuin pysähtyä usein.

No mutta taidanpa tässä lopetella ja laittaa taas kuulumisia myöhemmin.

Päivän jatkoja kaikille!

Terv:Sweety rv 29+1

Vierailija
5/34 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Säät eivät ole suosineet viime viikolla, eikä tämäkään viikko hyvältä näytä (nyyh...juhannus...). Onneksi ruoka maistuu, tosin liiankin hyvin..ainakin kaikki herkut...

Viikon päästä on lääkärineuvola ja saan varmaan satikutia painonnoususta. En ole vaa'alle uskaltautunut, mutta kohta se nähdään joka tapauksessa. Kahdesti viikossa lyllerrän jumppaan, mutta ei se ihan samalta tunnu kuin ilman masua. Olen sitten yrittänyt ajatella, että parempi vähänkin liikuntaa kuin ei yhtään. Sitkeästi olen pyrkinyt välttelemään makeiden ja suolaisten herkkujen ylensyöntiä, mutta välillä on mennyt oikein kunnolla överiksi. Ei sitä jaksa koko ajan syömistä rajoittaa, kun väsymyskin painaa taas. Töissä harmittaa, ei jaksaisi herätä aamulla :( lounaalla tulee sitten kaupasta napattua mukaan lakritsia, suklaata, jäätelöä....mutta morkkis sikseen!

Tyttö on energinen ja potkunyrkkeilee, vaikka mamma onkin väsynyt. Kaikkia liikkeitä en osaa edes tulkita, välillä tuntuu jopa sitä ensimmäisten liikkeiden kaltaista "kuplintaa", mutta massiivisempana. Kuperkeikkoja kai :D

Viime aikoina olen lähinnä lueskellut kestovaipoista ja kaikesta niihin liittyvästä sekä tilannut valmiiksi niitä kotiin. Käyttöönotto vaatii harjoittelua ja pitäähän niitä pestäkin etukäteen, jotta imukyky saavutetaan. Vaatteita ajattelin mennä katsomaan kirpparilta. Äitiyspakkausta kovin odottelen kotiin...

Lomaan on vielä aivan liian pitkä aika!!!!

Mukavaa juhannusviikkoa kaikille! (anteeksi masentuneet tunnelmat)

Miaea ja masukki 26+0

Vierailija
6/34 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille!

Ihmeelliset ovat nämä odottavan naisen hormonit! Lähes koko alkuraskauden olen ollut hieman allapäin ja todella väsynyt, nyt yhtäkkiä tunnen itseni tosi onnelliseksi ja energiseksi. Saas nähdä, kuinka kauan tätä iloa kestää. Tosin mulla alkaa ylihuomenna kauan kaivattu loma, joka varmasti myös vaikuttaa mielentilaan!

Monella teistä näyttää olevan neuvolalääkäri näihin aikoihin. Monta lääkärikäyntiä teidän kotikunnissanne kuuluu? Itseäni vähän kummastuttaa, että meillä on vain kaksi lääkärikäyntiä, ensimmäinen oli joskus viikolla 10 ja toinen vasta viikolla 35!!?? Tuntuu aika myöhäiseltä. Onkohan se meidän terkkari taas unohtanut jotakin mulle kertoa... Pitää kysyä ensi kerralla, että onko lääkäri oikeasti vasta niin myöhään.

Miaea81: Itse olen myös tutkaillut kestovaippoja ja yrittänyt saada selville, mikä olisi paras vaihtoehto. Jotain olen myös kotiin netistä tilannut.

Mukavaa juhannusta kaikille ja koittakaa nauttia olostanne ja kesästä!

Miisu 27+4

Vierailija
7/34 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä lukenut teidän juttuja innolla :)

Oma olo ei ole kehuttava, kävely on samperin hankalaa, kun koko maha on valahtanut ihan alas, ylhäällä ei ole mitään vaan kaikki roikkuu jalkojen välissä.

Ihan viikon sisällä on olo tullut huonommaksi ja kävely hankaloitunut ton "valahtamisen" myötä...olo on kuin viimeistä vietäisiin, eli tosiaan kuin olisin ihan vikoja viikkoja raskaana.

Ihmiset, jotka eivät laskettua aikaa tiedä, luulevat, että olen ihan viimeisilläni.

Mahan kokokin on ihan järkyttävä!

Painoa ei ole edelleenkään tullut kuin 5kg alusta, mutta maha vaan on ihan kamalan suuri ja painava.

En tiedä mistä tämä oloni nyt viikon sisällä on näin muuttunut :(

Keskiviikkona on Naistenklinikan pelkopolille aika ja jännitän sitä ihan kamalasti.

Ei tää herkkua ole, mutta enhän ole koskaan tykännyt olla raskaana.

Leppoisaa oloa ja juhannusta!

Mustaverho ja kaneli (mennyt viikoissa sekaisin)

Vierailija
8/34 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Mä en oo tänne aiemmin kirjotellukaan mutta nyt ajattelin uskaltautua! :)

Mulla oli viime perjantaina neuvolalääkäri ja kaikki oli ihan kunnossa, kohdunsuu oli ennallansa jne... vauvalle tuli painoarvioks 1056g ja lapsi vettä on reilumman puoleisesti! Rautaa joudun nyt alkaa syömään...

Täälä kans liikutaan kamalasti, musta tuntuu ettei nuku välillä ollenkaan :D Aina vaan kamala vauhti masussa menossa, varsinkin sillon tuntuu olevan hurjan mukavaa liikkua oikein tosi paljon kun äippä haluis mennä nukkuu :)

Yö uniani en siis kyllä oo menettäny, päin vastoin... tekis mieli vaan nukkua :D

T: exido rv. 26+2

Vierailija
9/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset neuvolasta. Painoa oli tullut +375 g/vko, ei onneksi niin paha kuin etukäteen vähän pelkäsin. Ruoka nyt vain maistuu niin hyvälle, nam! Hemppari on onneksi lähtenyt jälleen nousuun, väsy vain tahtoo vaivata edelleen. Nukkua voisi, jos siihen yöpotkuilijalta rauhan saisi :) Sf-mitta nyt 26.

Terkkarikätilö kertoi taasen neuvolakäynnillä pitkän synnytysmatkan henkisistä paineista, hyvä niin. Matkaa meillä siis 220 km, välillä pelottaa ihan oikeasti kun oikein ryhdyn miettimään mitä voisi käydä, jos kaikki ei menekään nappiin.

Joku kysyi lääkärikäynneistä, sitä kysyin tänä aamuna terkkarilta minäkin. Minulle ei ole nimittäin tehty tämän raskauden aikana ainuttakaan sisätutkimusta! Nyt sellainen olisi vihdoin luvassa kolmen viikon kuluttua, samoin viimeinen (kun en ole ensisynnyttäjä) eli neljäs ultra.

Kyllä se tuo neuvolakäynti aina kummasti rauhoittaa mieltä. Taidanpa ruveta työhommiin. Tässäpä tätä taas, omaa napaa. t. massumamma rv. 27+6

Niin ja tervetuloa teille kaikille uusille syyskuisille! Kiva odottaa ja jakaa tunnelmia yhdessä.

Vierailija
10/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

exido: minullakin oli esikoisesta vettä hiukkasen enemmän :) mukavaa, että uusia kirjoittelijoita tulee vielä mukaan! jatketaan juttuja sitten tuolla vauva-puolella, kun ovat syntyneet!

meilläkään ei ole miisu täällä kuin 2x lääkäri. ensimmäisen kerran kävin n. rv10 ja toinen on rv35 tietämillä, mutta kävin nyt, kun minulla oli poskiontelotulehdusta ja muuta kremppaa.. :/

galluppia pystyyn, miten järjestätte lastenhoidon synnytyksen ajaksi? meille tulee miehen äiti hoitamaan tyttöä, kun ollaan laitoksella. toivottavasti tulee sitten juuri sopivaan aikaan meille, ettei mene kyttäämiseksi. ajateltiin kutsua rv39+4 tienoilla. meillä ei ole oikein lähellä sukulaisia, joten on yökylään kutsuttava vartoomaan kanssamme synnytyksen alkamista ;)

kävin aamulla sokerirasituksessa. se piti tehdä jo rv25, mutta aina tuli esteitä. olo oli kyllä karmiva litkun juonnin jälkeen ja vieläkin on vähän paha olla. onneksi tyttönen meni päikkäreille, joten saan hiukan levättyä.. niin ja niissä alustavissa arvoissa ei ollut mitään sokeriodotukseen viittaavaa :)

nyt siis tuonne sohvalle..

cec 28+3 ELI 10 VKLOPPUA ENÄÄ JA VAUVA ON JO TÄYSIAIKAINEN :) ihanaa.. ;)

tekisi mieli kaikille vieraillekin sössöttää ja leperrellä, että meille tulee taas pian pieni nukkaposki ;) on ne vastasyntyneet niin valloittavia.. pysyisivät vain hiukan pidempään sellaisina.

Vierailija
11/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aiotaan olla ihan vaan koko jussi kotona. Välttämättä en vieraitakaan jaksais, mut enpä niitä poiskaan käännytä.

Viikonloppuna asukki kääntyi ilmeisesti pää alapäin, kun kulkiluut ovat alkaneet saamaan terväviä mojauksia. Närästys, pahoinvointi ja väsymys ovat palanneet. Onneksi täällä on muillakin jo nyt kurjaolo, joten en säikähdä tätä olotilaa. Yritän luottaa siihen, että niin kauan kuin masussa myllerretään päivittäin niin kaikki on hyvin.

Viisi viikkoa pitäisi töissä vielä jaksaa. Aamuiset öklötykset ovat vain hieman viivästyttäneet aikataulua, mutta onneksi on liukuva työaika. Huomasin juuri, että minulla ei ollenkaan seuraavaa neuvola aikaa, joten pitää varmaan sellainen soittaa. Viime viikolla oli nuorimmaisen 3.v neuvola. Meni hienosti, kun poika laittoi jarrut päälle heti ovella, eikä juurikaan suostunut puhumaan. Oma terkkari olikin jäänyt lomalle, vaikka aikaa varatessa hän sanoi olevansa paikalla. Oli hienoa sitten selitellä vieraalle tädille, että kyllä tämä poika puhuu hyvin ja pitkiä lauseita, eikä motoriikassa ole vikaa. Poika istui selkä meihin päin tuolilla kun yritimme saada pallon heittelyä ja potkaisua. Lopuksi poika heitti pallon hoitajalle yhdellä kädellä, ennen ovesta ulos poistumista.

Jaksamista kaikille, jotaka eivät enää nauti tästä olotilasta.

Vierailija
12/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas...

Eilen pikkunen piti aikamoista melskaamista,maha vaan "tärisi" oudosti oli siinä isälläkin ihmettelemistä :)

En ole vielä saanut järjestettyä valmiiksi vauvalle mitään :( taitaa tulla paniikki...rattaat pitäisi laittaa myyntiin heinäkuussa ja sit katsoa kaksostenrattaita...

Galluppia : meille tulee varmaan taas mun vanhemmat katsomaan isompia lapsia, viimeksi olivat hälytystilassa 2 viikkoa kun supisteli säännöllisesti päivittäin mut loppuivat kun seinään...vaikea ajoittaa kun heilläkin n.2tunnin matka meille:)

Pää ihan tyhjä...valvonut olen taas viime yön kun nuorimmainen ilmeisesti tekee lisää hampaita :)

jännittää vähän kuinka syksyllä sitten sujuu kun kolmonen ei vieläkään nuku koko öitä ja nukkuu puolet yötä vieressä...täytyy vaan luottaa et kaikki sujuu.

Näin pari päivää sit 2viikkosen vauvan ja taas hämmästyin et kuinka ihmeessä ne voi olla niiiiiiiiiiiiin pieniä???

Hauskaa viikkoa

uskomatonta raskausviikko 29!!!!!!!!!

mango tai tintti

Vierailija
13/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miisu1: Kiva, kun täällä on toinenkin tuleva kestoilija! Voidaan vaihdella kokemuksia sitten kun päästään vaippoja kokeilemaan :D mä olen ihan innoissani kaikista kuoseista ja eri vaippatyyleistä, taidan olla sellainen vaippaholisti...

Meillä on kunnassa 2 neuvolalääkärikäyntiä, ensimmäisessä olin maaliskuun lopulla (eli rv 15) ja seuraava on ensi viikon maanantaina. Meillähän meni kaikki alkupään aikataulut uusiksi, kun tyttönen oli np-ultrassa jo 16-viikkoinen. Alkuraskauden lääkärikäynti olisi siis pitänyt olla n. rv 10.

4D-ultrassa lääkäri totesi, että meillä on vielä yksi ultratutkimus. Sanoin, että minun käsittääkseni ei ole, koska np ja rakenne on tehty. Tähän lääkäri sanoi, että synnytystapatutkimus tehdään ultralla. Onkohan tämä yleistä? Jostain luin, että oli suunnilleen mitattu lantio mittanauhalla ja todettu, että vauva mahtuu tulemaan alakautta. Jos se niin on, niin turha on mittanauhaa meikäläiseen edes käyttää, lantiota meinaan löytyy!

Voi tätä väsymystä, menisi pian ohi. En oikeasti ole näin kova valittamaan, mutta alkuraskaus oli ihan tuskaa, koska väsytti ihan koko ajan ja nyt se on palannut. On oikeasti kiva lukea teidän muidenkin teksteistä, että väsymystä on. En siis ole yksin...

Sateesta, väsymyksestä, närästyksestä (tätä en vielä ole kokenut!), turvotuksesta, herkkujen ylensyönnistä ja kaikista muista raskauden iloista huolimatta mukavaa juhannusta!

Miaea ja masukki 26+1

Vierailija
14/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eli tänään oli taas neuvola ja toinen lääkärintarkistus. Kaikki oli Pertillä tai Pertsalla ( niinkuin Elohelmi mukavasti ilmaisi ;) ihan ok ja kasvaa poju kovaa vauhtia. Meillä täällä Savossa on yksi ultra ( alkuraskauden np-ultra ) eikä mitään muuta valitettavasti. Lääkärin käyntejä on yhteensä kolme kertaa, minulla oli nyt toinen kerta ja kolmas on kuuleman rv 35-36. Ilmeisesti koko Suomeen on tarkoitus tulla niin ( paikkakunnasta riippumatta) että kaikki ovat vuoteen 2010 mennessä oikeutettuja saamaan kai 3 ultraa...(?) liekö jollain uudempaa tietoa? Näin mulle neuvolassa kerrottiin. Viimeyönä Pertsa mellasti tuolla niin että sain nukuttua vaan mutaman tunnin ;/= nyt siis vähän väsy olo, illan suunnitelma olis; koiran kanssa lenkille-rantasaunaan-sänkyyn ;0) Ihanaa jussin odotusta kaikille mammoille !!!

Luluzu ja "Pertsa 26+2 kai"

Vierailija
15/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös aamulla sokerirasitus ja voi yökötys sitä litkua!!! Mulle tuli kyllä siitä tosi pahaolo, yök yök yök! Niin ja kaikenhuipuksi täti joka mua neulalla tökki ei kyllä vissiin hommaansa osannut, sattu meinaan niin perkuleesti ja nyt kädessä kamala mustelma ja patti.

Muuten tänne kuuluu sitä samaa, väsymystä ja hermojen kiristelyä, kyllä raskaana on sitten mukavaa...no jos jotain positiivista hakee raskausajasta niin saa olla ainakin luvan kanssa paksu:) Itse ainakin ylpeänä kannan masua ja kaivan kaapista myös ne kaikkein tiukeimmatkin paidat päälle.

Galluppiin: Meillä varmaan lapset kärrätään naapuriin anoppilaan synnytyksen ajaksi. Isäntä kyllä jo vitsillä maininnut mahdolliset peltokiireensäkkin, mutta juku jos sen tekis eikä mukaan tulis...Ja mulle tuo synnytys on edelleen semmonen peikko etten tiedä miten siitä selviän.

Kuulostellaan taas ja jaksamisia kaikille!! Ja toivotaan juhannukseksi hiukan mukavampia kelejä!

Kimaro 26+3

Vierailija
16/34 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa aina vaan... Mulla vaikuttaa tosi paljon säätila(kin) mielialaan ja nää sadepäivät on ihan ankeita, tekisi mieli vaan pysyä sängyssä peiton alla ja odottaa aurinkoa! Yhden sadepäivän kerrallaan kestän, mutta sitten alkaa jo ahistaa...

Meilläkin täällä pk-seudulla on vaan kaksi lääkärineuvolaa, toinen rv 10 (jonka menetin, kun kerroin käyneeni varhaisraskauden ultrassa yksityisellä rv 8) ja toinen keskiraskaudessa. Mulla on ensi maanantaina viimeinen lääkäri ennen synnytystä!

Vauva potkuttelee säännöllisen epäsäännöllisesti, tosin voi olla etten huomaa kaikkia potkuja touhutessani. Etenkin iltaisin tykkää liikkua paljon! Mulla on istukka edessä ja se varmaan vaimentaa edelleen paljon potkujen voimaa, kun todella kovia ei ole tuntunut vielä ja eniten tuntuu muutenkin alavatsalla.

Meidän juhannus kuluu muuttaessa! Nyt ollaan jo viety pikkutavaraa uudelle asunnolle (joka kahden viikon siivoamisen jälkeen saatiin asumissiistiksi) ja lauantaina pitäisi rysäyttää loput kamat! Olo on kuin kuiviin puserretulla rätillä jo nyt, kun on viimeiset kaksi viikkoa siivonnut ja pakannut kaikki illat töiden jälkeen ja nukkumiset on olleet vähän sitä sun tätä (= liian vähän, joskus vaan 3h/yö)

Meillä anoppi hoivaa lapsia kun lähdemme synnyttämään, jos siis syntyy suurinpiirtein syyskuun lopulla. Anoppi on ulkomailla syyskuun alusta jonkun aikaa, eli lapsenvahtia ei ole, jos vauva päättää tulla aiemmin ulos! Meilläkään ei ole paljon sukulaisia (ylipäätänsäkään) ja anoppia lukuunottamatta he asuvat keski-suomessa, eli aika kaukana.

Siinähän sitä tällä erää, virtapiikkiä odotellessa hyvää masunkasvatusta kaikille

t. Sanelma 25+3

Vierailija
17/34 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JuhannusG: kotona grillaillen ja rentoutuen. Makkaraa, maissia ja muita grilliherkkuja, nami! Kavereita saattaa pörrätä niin vanhemmilla kuin lapsillakin läpi jussin.

Synnytysajan lastenhoitoG: sukulaiset asuvat (lähimmät) noin 500 kilometrin päässä. Turvaudumme kavereiden apuun, sillä pohjoisen pitkistä välimatkoista johtuen synnytysmatkalla voi tuhrautua herkästi viikko myös isältä.

KestovaippaG: Mie kanssa! Olen uusi kestoilija enkä ole vielä hankintoja tehnyt, mutta tietoa olen kerännyt kiitettävästi koko raskauden aikana. Jos joku tietää hyvän merkin (vaikka lapsen ruumiinrakenteestahan se monesti riippuu), niin ilmoitelkaa. Olisi turvallisempi aloittaa ostelu luotettavalla merkillä.

t. massumamma ja poju rv 28+0.

Vierailija
18/34 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta soiteltiin aamusta ja mulla oli siinä eilisessä sokerirasituksessa joku arvo koholla. Huomenna olen viisaampi, kun käyn neuvolassa, mutta täti sanoi puhelimessa, että joudun nyt sitten itse mittaileen 6 pvä:n ajan ja saan lähetteen Taysiin. Voi juku, tämä tästä nyt vielä puuttuikin!

Kertoilen kuulumisia huomenna enempi.

Sataa ja sataa vaan, plääh...

Kimaro 26+4

Vierailija
19/34 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo jaksanutkaan kirjoitella tänne koko viikkona, lukenut oon kyllä joka ikinen päivä :) :) ...

Omaan (.) kuuluu ihan hyvää. Vauveli potkii välillä kovasti ja heittelee kuperkeikkaa, koska virtsarakko on ihan hellänä ja selvästi huomaa,etttä kun potkii tuonne alavatsaan niin supistelee paljon herkemmin.

Maanantai oli tiukka päivä, kun la juhlittiin miehen synttäreitä kaveriporukan kera mökillä ja meni sitten puoleen kahteen yöllä...tuli syötyä kaikkea suolaista ja makeaa ja ei sitten oiken nukuttanutkaan. Su olin ihan veto pois ja maanantaina supisteli oikein rankasti. Kunnon yöunet pelastivat sitten asian ja nyt olo ihan ok...

Meillä lääkärineuvola 3 x, viikolla 12, 26 ja noin 36 viimeinen kerta. Lisäksi kunta tarjoaa 2 ultraa, toisen np ultran ja toisen rakenteen. Mulle nuo ovat riittäneet ihan hyvin, en aio mennä 4D ultraan, koska saatiin rakenneultrassa 90% varmuus että kaikki ok. Siis näin päällisin puolin. Ja sukupuolta ei haluttukaan tietää, vaikka kyllä sen ultrakuvasta bongasin ;) ;) ;) ...mutta en ole kertonut kenellekään...olkoon salaisuus...ja voinhan olla itsekin väärässä.

JuhannusG: mökille perjantaina, grillataan yms normaalia toimintaa. Ehkä mennään katsomaan jonnekin kokkoa, riippuu ilmasta. Ei pyydetä ketään ylimääräisiä kamuja sinne, anoppi tietysti tulee (hänen mökki) ja miehen sisko.

SynnytysG: lapset menee varmaan toisen vanhemmille, kun synnytys käynnistyy.Hätätilassa menen sitten yksin, jos oikein kiire tulee....tai hälytetään yöllä sitten isovanhemmat sairaalalle :) . Asuvat 4 km päässä sairaalasta. En ota mitään paineita vielä siitä...paitsi että edellinen synnytys kesti avautumiseen vain puolitoista tuntia, ja ponnistusvaihe oli minuutin.....että jos samaan tahtiin mennään niin kiire tulee!! Se vähän pelottaa...

VaippaG: kestoilu kiinnostaa ja liinailu etenkin....

Mutta hauskaa jussia kaikille, toivottavasti säät paranee ja voidaan nauttia yöttömästä yöstä.

Mami + murunen 27+3

p.s ihanaa enää 3 viikkoa töitä ja sittten lomalle...JIPPII!!!!

Vierailija
20/34 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hyvä käynti, mukava lääkäriu, joka otti mut tosissaan.

Vauva oli nyt 1200g ja kuulemma ihan keskikäyrällä. Seuraava käynti rv 32 ja katsotaan vauvan koko ja taas seuraava käyntirv 36, jolloin päätetään saako raskaus jatkua vai käynnistetäänkö.

Eli, jos vauva on rv36 iso, niin käynnistelevät rv 36-37. IHANAA! Olo on niin huojentunut!

Toisaalta taas, jos ei olekaan iso, niin saa tulla itsekseen.

Lääkäri sanoi, että minun ja vauvan kannalta on parempi synnyttää/syntyä alateitse, eli eivät tee sektiota, jos en sitä itse halua.

Todella helpottunut olo :)

JuhannusG: kotona ollaan,ei tälläisellä laumalla ilman autoa mihinkän lähdetä :) Mennään kallioille katselkemaan kokkoa ja nautitaan.

SynnytysG: ongelma meille, koska kukaan ei aio tulla katsomaan lapsiamme synnytyksen ajaksi, paitsi, jos synnytän päivällä ja nopeasti.

Meillä kun ei isovanhempia tai veljiä ja siskoja kiinnosta pätkääkään ja mitään apua emme koskaan saa, saatika yhteistä aikaa.

Mustaverho ja kaneli 27+5