*** SYYS04-muorien joulupino! ***
Täällä herätty jo kauan sitten! Saa nähdä miten päivä sujuu...
Tulkaahan kertomaan kuulumisia, kun ehditte...
T: Ynis
Kommentit (43)
En tiedä onko mun vaistoon luottamista, mutta kuulostaa tosi hyvältä toi sun raskaus! Jotenkin on sellainen olo, että kaikki menee hyvin tällä kertaa! Ihan niin kuin omalta osalta sen yhden keskenmenon jälkeen. Tosin mulla se km on ainoa mitä on ollut ja jotenkin sen jälkeen haamuviivat kauhistutti, mutta sitten yksityisen ultrassa kävin ja sydänäänet näkyi ja vaikka lääkäri oli tosi epävarma, niin itellä oli sellanen olo, että kyllä se oli ihan sitä aitoa itseään. Ja niin olikin!
Isorinsessa on ollut tänään aika hankalla tuulella välillä ja mummolassakin sanoi monta kertaa, ettei saa puhua hänelle mitään. Nyt tuntu, että mummikin otti sen tytön kiukkuna eikä henkilökohtaisena häntä vastaan. Meidän äiti kun on helposti loukkantuvaa ja itseensä ottavaa tyyppiä.
Pikkurinsessa vierastaa vaaria tosi paljon, mutta oli ihan mainiolla tuulella silti tänään. Varsinkin siis tuolla mun vanhempien luona.
Jatkoja kaikille!
Ynis joo mulla on nyt ihan hyvä tunne tän raskauden suhteen. Ehkä noi oireet just tekee sen että tuntuu että kaikki on hyvin.
Ajattelin mennä alkuraskauden ultraan että näkis onko kaikki hyvin.
Mies kattoo telkkaria ja mulla on aikaa koneella pyöriä =)
Veeti nukahti taas ihanan hyvin. Oon nyt lopettanut iltamaidon antamisen tuttipullosta. Ei saa enään tuttipulloa sänkyyn. Ja muutenkaan ei juo enään pullosta vaan nokkamukista tai tavallisesta mukista. Tutista yritän myös vieroittaa mutta se ei näytä oikein onnistuvan. Aina tuntuu tutin löytävän jostain ja jos jossain näkee tutin niin sitten huutaa sen perään. No mutta pikku hiljaa.
Oltiin tänään Veetin kanssa pulkkailemassa ja Veeti oli aivan onnessaan. Joululahjaksi sai pulkan niin pitihän sitä heti lähteä testaamaan.
Nyt vielä hetkeksi telkkaria katsomaan.
Öttis
Onko muita joilla taapero pelkää pulkkaa? Ei onnistu meillä pulkkailu, ei:( Öttis ja muut, olen kade pulkkailuhetkistä:)
hyvältä kuulostaa raskauden suhteen, toivottavasti kuitenkin kuvotus menis ohi, se ei ole kivaa se. Millä sait Veetin vieroitettua maitopullosta? Meillä enää yksi pullokerta jäljellä päivässä, tai siis on ollu niin jo pitkään, mut haluaisin kans Idan irti tosta iltamaidosta nyt ku hampaitakin alkaa olemaan jo vaikka kuinka paljon (11kpl).
Meillä pulkkailu onnistuu toisinaan, useimmiten Ida ei tahdo istua pulkassa. On oikea " minä ite" -tyyppi, haluais vaan kävellä. Ulkonakaan ei tahdo keinua tai mitään kun vaan kävelee.
Vähän tympii, kun tuntuu et miehen siskon lapsi on kaikessa etusijalla. Esim. vein paketillisen vaippoja miehen vanhemmille, ku käydään siellä usein niin ei tarvii mukana raahata. Tää paketti oli siis tarkoitettu Idalle, ja vaipat oli kokoa 7- jotain kg. Nyt näitä vaippoja käyttää siis Idan serkku, kohta on paketti loppu ja Idalle on niistä laitettu 4, loput on menny serkulle ku se on siellä joka viikko yötä. Ottaa päähän! Vaikka on siis pieni juttu, mut ei nekään Idalle sinne vaippoja tuo.
Sit Ida sai muutaman pikku lahjan, serkulle oli iso pehmolelukoira ja muuta tavaraa, ja alennusmyynneistä mennään sitten ostamaan serkkutytölle vaatteita, kun sillä on niin huonoja. No se on totta, että se tyttö kulkee melko huonoissa vaatteissa mutta kyse on siitä että hänen äitinsä (miehen sisko, muistatte varmaan aiemmat purnaamiset täällä) käyttää rahat mieluummin baarireissuihin ja omiin vaatteisiin.
No, tulipa nyt vali vali, mutta helpotti. Mun vanhemmat on aina olleet mulle ja mun veljelle sellaisia, et jos toiselle on ostettu jotain niin sitten toinenkin on saanut, tai siis ettei oo suosittu vaan jompaa kumpaa. Jos heillä ois kaks lastenlasta niin oon ihan satavarma, et kumpikin sais yhtä paljon. tietenkään, jos toisella on synttärit niin sillon ei kuulu saada muun ku synttärisankarin lahjoja....
Nyt poistun valittamasta, on meillä kuitenkin ollu kiva joulu. Rytmit on ihan pepullaan, mut eiköhän se siitä.
Petra ja Ida
Hii, vielä lomaa. Olen ajatellut olla rauhassa kotona " lomalla" ainakin tämän viikon, vain töissä käväisten.
Joulu menee rauhallisesti. Tahtia rajoittaa pikkumiehen yskä, nuha ja kuume: jo 4. kuumepäivä, ja pahimmillaan lähes 40. Yöt tosi rauhattomia, eikä ruokakaan maistu (se nyt ei mikään ihme...). Soitin jo eilen neuvontapuhelimeen, mutta sanoivat, että jos ei yhtään tilanne parane, niin vasta huomenna kannattaa mennä omalle lääkärille (virustauti kyseessä, eikä ab tietenkään auta). Hohhoijaa, sanon vaan. Ihailen teitä muita, jotka ohimennen toteatte lasten ja omat flunssanne - minä jään näihin aina vellomaan:((
Esikoinen on pelannut innokkaana lahjapelejään: Arvaa kuka, Sly3 (pleikka) ja Inkojen aarre on suurkulutuksessa. Kivaa, kun tulee samalla yhdessäkin jotain tehtyä- musta kun ei ole varsinaisesti leikkijäksi. Pieni ei lahjoista paljonkaan ymmärrä, ja sanoinkin, ettei kannata vielä (:D) satsata. Saikin hyödyllistä ja meiltä uusia tutteja, ison jääkaappimagneetin ja pallon joka vilkkuu pomppiessaan (jo hävinnyt tähän kaaokseen). Me ostettiin itsellemme Kate Bushin uusi levy.
Tänään pitäisi mennä ostamaan kissanruokaa ja mehua,jos pieni sairastaja sitä joisi reippaammin (=nesteytysprojekti).
Ihanaa ulkoilupäivää niille, jotka ovat siinä kunnossa. Paranemista kipelle. Muistakaa, että joulua on vielä pari viikkoa, Nuutinpäivään saakka!
simam ja pojat.
Saatiin Veeti just päikkäreille. Kun Veeti herää pitäis mun mummon luona lähteä käymään.
Tomera sain Veetin vieroitettua ilta maitopullosta todella helposti. Tehtiin iltatoimet normaalisti. Iltapuuron yhteydessä annoin maitoa nokkamukista. Sitten iltapesut, yöpuvun vaihto jne. Sitten otin hetkeksi viereen sohvalle ja tarjosin vielä nokkamukista maitoa. Ei oikein enään juonut maitoa. Ja eikun herra tutin kanssa sänkyn ja sinne nukahtaa ihan hetkessä. Nyt ei enään juo ede nokkamukista sohvalla. Ainoastaan iltapalan yhteydessä. Se iltapullosta vierotus sujui vähän kuin itsestään. Ei kertaakaan ole pullon perään huutanut.
Nyt siivoamaan.
Öttis ja Veeti
viime yö oli jotain sanoinkuvaamatonta. Itkua ja huutoa isomman osalta koo yö, ehkä puoli seiskan aikaan pääsimme nukahtamaan hieman pitemmäksi aikaa. Jonotamme tk:hon mutta siellä ambulansseja tulee koko ajan ja me siirrymme aina vaan kauemmas, lisäksi muitakin lapsia jonossa joten ei voi etuillakaan. yksityistä ei täällä ees ole. Molemmilla oli kuumetta 38,4 aamulla 11 aikaan, räkä valuu norona ja yskä molemmilla. Esikoinen näyttää että päässä pipi, pelkään että on korvatulehdus. kaiken kruunaa se, että mies lähtee tänään reissuun ja jään moneksi päiväksi yksin lasten kanssa. Anoppi aikoi onneksi tulla päivystykseen mun avuksi, en selviäisi kyllä kahden takiaisen kaa siellä jos korvatkin pitää tarkistaa. Mies pyysi anoppi oleen jonku tunniin ees apuna illalla, saa nähdä. Ukkonsa kuului mutisevan taustalla, olkoot hän kotona sitten :( Taitaakin olla pappa se joka täddä on viime aikoina hannannutkin vastaan eikä mummo... Sain Nyttysen juuri nukahtamaan, esikoinen jaksaa videoita sentään katsella, nukahti heräåttyämme heti sohvalle kun silmät seisoi ihan päässä. Huuto alkoi puoli komen aikaan ja kesti neljä tuntia, tai siis ei koko aikaa vaan vähän väliä. tuskin oon monta silmäystä nukkunut, aamun puolella ehkä pari tuntia korkeintaan. Nyttynenkin sitten heräili kun isoveli itki ja kiukutteli. Siihen vielä ääliö ukko, joka ei eväänsä heilauta, että lohduttaisi ees toista vaan mä pompin kummankin luona. Ja jos kehtasi lopussa nousta jalkopäähän lohduttaan pienempää niin tiuski sitten sille, että varman hermostui. Miehet! niin, onko sen sitten väliä loppujen lopuksi onko kotona vai reissussa kun ei yöllä saa apua kuiteskaan. Hohoi.
Nyt yritän saada isomman unille myös, neljän aikaan taas soitella tk.hon jos päästäisiin sinne vihdoin.
toivottavasti muut olette välttyneet taudeilta jouluna, on tää niin syvältä. Jokuhan tota esikoista on pakko riivata, ei se normaalia nuhaa koskaan oo itkenyt ja valvottanut. Vuosi sitten oli eka kerran korvatulehdus just ennen joulua ja mä' kin sain sen. se vielä uupuu että itekin tässä saisi selllaisen, joka röri on muutenkin jo tukossa. Sipulit nyyteissä piti sentään nenut yön auki.
Nyt sairaita hoivaamaan
Tuttis
En ole ehtinyt toivottaa edes jouluja teille rakkaat syysmammat, kun on ollut niin haipakkaa ja täällä mummulassa tämän koneen esille ottaminen on aina niin työlästä. Seli seli.
Tässä aatonaaton pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5952537&p=&mpage=2&tmode=…
Palaan paremmalla ajalla.
T-P
Toinen joulupäivä vasta :)
Minä kun pääsin joulua laittamaan vasta viime tipassa ja pidän ensi viikon vapaata, olen vielä joulumielellä :D
Voi, Ynis, miten tutulta tuntuu jouluärsytyksesi. Minä pääsin aatonaattoiltana töistä ja ryhdyin valmistelemaan joulua. Leivoin kakun, siivoskelin viimeisiä.Mies oli illan töissä (= ei normaali töissään, vaan oli luvannut mennä auttelemaan tutun ravintolaan). Aattoaamuna aloin sitten marjattaraivolla tekemään laatikoita, rosolleja ym. Mies vain nukkui...Kyllä minäkin sitten pari kertaa tiuskaisin niin, että mies herätessään toivotti merkitsevällä äänellä :" Oikein hyvää ja rauhallista Joulua!" Ilta meni tietenkin mukavasti. Lapset saivat kivoja lahjoja ja ruoka oli hyvää. Itse en vain oikein ehtinyt mukaan.
Eilen sitten olikin aikaa kunnolla rauhoittua. Lapset leikkivät rauhassa leluillaan ja jouluruoatkin maistuivat lämmitettyinä makoisemmille. Käydessäni koiran kanssa lenkillä oli alkuillasta aivan idyllisen kaunista. Lunta oli pyryttänyt valtavasti ja joka pihalla paloivat kynttilät erilaisissa lyhdyissä. Joulupäivänä tuntui siis mahtavan jouluiselta :)
Tässä välissä jouduin taas testaamaan äänijänteitäni= hermot aivan menivät, kuin isommat herättivät Antsan päiväuniltaan riehumisellaan, jonka olin jo kolme kertaa käskenyt lopettamaan. Ironista, että olin juuri kirjoittamassa joulurauhasta ;)
Anoppi lähti tänään miehen veljen perheen luokse ja mieskin lähti töihin. Koko viikko aikaa siis rauhoittua/järjestellä huushollia/viettää aikaa lasten kanssa/seurustella virtuaalisesti syysmammojen kanssa.
Mukavaa Tapaninpäivän jatkoa ja turvallisia tapaninajoja!
Saamuska
Joulu oli ja meni...
Reissuun päästiin aatonaattona,typy alko sillon yskiä ja aattona olikin 39kuume...Ekan yön heräili kokoajan ja aaton jälkeen yö oli pelkkää huutoa!!Typy nukku mun sylissä,minä valvoin...Joulupäivänä oltii päivystyksessä,mut korvat ja keuhkot ok!Nyt on tosi räkänen,mut ei enää niin kuumeinen..
Aattoa vietettii mun vanhemmilla,miehen vanhemmatki tuli sinne.Päivä oli oikeestaa ihan kamala...Muutenki vilkas poika kun oottaa pukkia ni eihän siitä mitää tullu!!!Kun pukki tuli ni poika suunnillee vei pukilta lahjat-laulo yhen laulun-typy pelkäs eikä menny lähellekää!!!Mut tuntu vähä et sama jos ois jaettu lahjat ilman pukkia!!Kovasti kyllä tykkäsivät lahjoistaan ja niillä ilta leikittiin..
Eilen tultii kotii,junamatka meni jotenkii..typy nyhjäs sylissä ja tekemistä sai keksiä...
Joulufiilis ei vaan oikeestaa tullu...mut kai se jos muutenki on ollu tää elo vähä mitä sattuu ni sit kiireessä raahataan kipeät lapset ja pyöritää vanhempien nurkissa ni ei se kellekää hyvää tee!!Ensi joulun vietto alkaa olla selvillä-pysytään kotona!!!!!
Nyt oon 3yötä valvonu typyn kanssa,ei nukkunu viime yötäkään ja eipä kunnolla ennen reissuakaan ni ei oikein nyt irtoa positiivisia ajatuksia :-(
jatu
Onneksi nämä joulupyhät alkaa olla ohitse - vaikka jouluihminen olenkin, niin tänä vuonna ei ole oikein jaksanut. Vaikka terveenä ollaankin oltu, niin joteskin itse olen ollut kamalan väsy. Olenkin tänään nukkunut paljon ja yrittänyt kerätä voimia tulevaa koitosta varten. Niin, edelleenkin ja onneksi olen yhtenä kappaleena ja näin sain olla joulun kotosalla, eikä tarvinnut olla sairaalassa. Vaikka toisaalta alkaa jo olla kärsimätön olo - tahtoo nähdä Nyytin!
Kamalasti sairastavia paaperoita - hus poi pois kaikki ilkeät pöpöt!
Esikoinen lähti mummolaan pariksi yöksi. on ollut joteskin hirmu levoton joulun pyhien ajan. Tietysti kun on kova pakkanen (nytkin pakkasta -21 astetta)eikä ole päässyt ulos ja pitänyt oottaa niitä joululahjoja. Onneksi lahjat osuivat kohdalleen, niin niitä katsellessa ja niiden kanssa touhutessa on aika sitten kulunut sisätiloissa.
T sai ison kasan lahjoja, joista mukavimpia olivat T:n mielestä pulkka (jossa piti istua aattoiltana sisällä) ja puuhakuutio, jossa vaikka minkälaista osasta ja palikkaa.
Yniskö se kyseli juomalasi asiaa? Meillä kartiolaseja, mutta myös kirkkaita Aino-laseja, niitä aaltomaisia (niitä on ainakin kahta kokoa ja montaa väriä) ihan arkikäytössä. Tykkään ite enemmän niistä Ainoista. Makuasia.
Mutta nyt iltapesuille, T kutsuu. alkaa muuten olla nuo pesut ym vaipan vaihtamiset melko hankalaa tämän maharöllykän kanssa.
Mimmu, T ja masuasukki 39+1
mutta KYSYÄ haluaisin...
Ensinnäkin: mitä ja minkä kokoisia vaippoja käytätte (tai siis lapsoset käyttää... tietenkin jos itsekin käytätte, niin saa siitäkin infota... öhhööh)?
Toisennakin jotain muuta mitä en muista, kun ärsyttää niin kovin... heh.
Tännehän saisi valittaa (eikös juu), mutta en viitsi - jos aloittaisin niin padot murtuisivat.
Joulurauhaa (tai ainakin rippeitä) Teille muille ja ihkua Tapsukkaa!
Pus,
m:)
Kyllä aletaan meilläkin olla niin iloisia, että joulu on ohi. Luulis, että lapset ois iloisia uusista leluista ja leikkis tyytyväisenä, mutta paskan marjat! Päätettiin tää päivä pysyä kotonakin, ettei koko joulu menis rampatessa kylässä, mutta oli virhearviointi. Lapset vaan tappelee leluistaan ja kiljuu vuorotellen jotain.
Kun ei kerran ole pääsiäinen, niin ei voi olla pitkäperjantaikaan. Onkohan tää Tapaninpäivä joku hämäysnimi maailman pisimmälle joulupäivälle? Kohta, oi kohta, saa lapset nukkumaan.
Esikoinen sitä paitsi on TAAS flunssassa! Johan tässä oltiin ehkä viikko (tai vajaa) terveinä koko perhe!
Mimmu! Meilläkin on kirkkaita ainoja ja ollaan niistä tykätty. Alkavat vaan olla tosi kuluneita ja pienempiä on mennyt rikki aika monta. Eli kaipaisin jotain uusia joita käyttäis lähinnä vieraiden kanssa. Sellasia jotka sopis ihan vaan vaikka vesilaseiksi viinilasin vierelle. Sen takia olen miettinyt kirkkaita kartioita.
Nyt iltatoimiin lasten kanssa VIIMEINKIN!
Ps. ärsyttää, kun ihmiset alkaa ehdotella koira-allergiaa, kun isorinsessa sairastaa niin paljon. Voihan se toki tulla millon vaan, mutta ihan normis flunssaa toi on mun mielestä ollut koko ajan.
Laskeutuminen arkeen on alkanut.
Joulu oli suloinen. Lahjat miellyttivät kovasti kaikkia. Ruoka oli hyvää, seura oli hyvää ja omaa aikaakin, ah, oli. Summa summarum. On kivaa olla vähärahainen, kun silloin lahjoistaan ja runsaista ruuista nauttii enemmän.
Poikanen oli hyvin, hyvin jännittynyt ja hyvin, hyvin ilahtunut hirviöautoradastansa. Kukkasta ja Kukkasen serkkua kiinnostivat lähinnä Poikasen lelut. Ja suklaa.
Kahvi maistuu taas ja ruokakin, jee jee!
Taivaan isä oli joulupyhinä pehmustanut pihan. Sitä kaavin lasten lumikolalla parisen metriä. Loput kaksikymmentä kaavin sitten huomisaamuna. Vai odottaisiko kunnon lumikolan hakemiseen asti? Lumitöistä ei tarvitse vielä kinata, koska minusta niitä on tosi kiva tehdä. Ilmaista ja mukavaa urheilua.
Met käytetäänPamperisin maxeja. Muumit yhtäkkiä falskasivat joka kerta. Kukkasen muodot muuttuu, kun Muumit kävi joskus. Dailyn housuvaipat on hyviä, mutta en raski aina niitä ostaa.
Kukkis on viikon ollut kovin kärttyinen ja sylissä viihtyvä. Se on väsyttävää. En kerta kaikkiaan osaa vaihtaa toimintatapaani,vaikka sitä minulta selvästi pyydetään. Tai sitten lapsen korvissa on pöpö. Tai minulla päässä, kun pinna ei riitä pahantuuliseen lapseen. Sylissä hyvä, jos liikutaan. Ei muuten. Lattialla ei hyvä, leikkiä ei huvita.
Nukutukseen. Tapania,
KukkuK
Meillä Veeti jälleen kipeänä. Mittasin kuumeen ennenkuin laitoin nukkumaan ja sitä oli 38.9 astetta. En tiedä oiskohan taas korvatulehdus. Huomenna aamulla lääkäriin. Annoin supon ja paljon juotavaa. Hyvin nukahti heti kun vein sänkyyn nukkumaan. Saas nähdä kuinka yö sujuu.
Saa mersu täällä valittaa.
Meillä Veetillä käytetään liberon 10-14kg vaippoja. Housuvaipat ovat maxi plus ja tavalliset teippivaipat ovat maxi.
Huhu kun väsyttää. Pitäis varmaan nukkumaan mennä kun siihen on kerran mahdollisuus.
Öttis
Mersseedes: Meillä on Liberon housuvaipat käytössä, XL...Muumeja välillä " yritettiin" käyttää, mut niistä tulee välittömästi ihottumaa(poika rukallahan menee aivan pallit rikki raapimisesta)...samaten Pirkka vaipoista (sama Delipap- valmistaja kuin Muumien), siis Lieksassa on tämä tehdas(mun kotopaikka nääs ;)
Ostettiin Kassulle se pikkuinen nojatuoli, niinkuin jo aiemmin mainitsin...Ja LILA75 : ei ostettu limeä vaan " turvallinen" punainen. Lime väriä vaan ihailin, mut ei todellakaan käy meijän sisutuksen väriin...;)
Ja kyllä muuten Kassu viihtyy tuolissaa...
Nyt kipin kapin suihkuun...seonmoro
T:zsazsa
PS: Mimmuliko se tuskaili mun nikin kanssa...heh??
hypätkää yli vaan, silti kirjoitan.
Tulimme päivystyksestä vihdoin, siellä kökötimme mparisen tuntia kun sattui niitä piipaa autoja pukkaan pitkin pitjiä ja sitten muutam ennen meitä ja lääkärin kai pitää jossain välissä syödäkin. Ja se teitty sattui ennen meitä. Lapset jo nukkui syliin ja lopputuloksen arvata saattaa. Esikoisen korvatutkimus meni ihan pipariksi. Luultavasti tökkäsi heti alussa korbvaan kun poika meni ihan hysteeriseksi ja piti vaan korvaansa. Huusi kuin jelleona ja rimpuili . Hoitaja tuli apuun muttei siltikään saanut muka katsottua, grr....Luovutti ja sanoi, että tulkaa huomenna uudellen. Just joo, pääsenhän mä niin helposti sinne kun yksin oon lasten kaa ja arvatkaapa antaako se huomenna niitä katsoa. Nyttynen antoi katsoa mallikkaasti (kuten Esikoinen ennen, oikein on aina kehuttu miten rauhallinen on) mutta ei silti antanut katsoa uudelleen vaan tahtoi kotiin. Nyttysellä on verestävät tai jotain korvat ja siis molemmissa tulehdus. Oon satavarma että esikoisella kans, koska ei oo koskaan ollut noin kipee eikä väsynyt ja huutanut kahta yötä. Toissapvänä sentään jaksoi leikkii, mutta nyt on vaan halunnut pötköttää ja nukkuu, ei ees joululahjat kiinnosta. Ihan surku tulee kun näkee miten kipee on. Silmät on kuin puolitangossa, sumeet ja kipeen näköiset. Kaikenkukkuraksi pistää itellä just nyt korvaan, leikö myötätunnosta vai iskeekös se mullekin perhana taas yöllä. Vuosi sitten siarastin mokoman kivuliaan taudin, piti kesken yötä hakee puuduttvia päivystyksestä kun vaan itkin kipua. Nyt en ees voi lähtee kun mies on siellä E-Suomessa, mummo asuu 50 km päässä, toisella ei oo autoa ja pappa menee töihin aamulla. Halavattu. Pitäkää sormet ja varpaatkin ristissä' että yö ois rauhallinen ja nukkuisivat,. Ja en ite sairastuisi. pakko kai lähtee nukkuun, jos ees tässä alussa saisi hetken nukkuu, jos aamuyö menee valvoessa. Uuts, pistää korvaan. Luulosairako?
Paranemista muille sairastaville, ymmärrän huolenne ja tuskanne nyt. Koskaan ei tällaista oo ollut. Nyttynen on tulehduksestaan huolimatta ollut reippaampi, toki unelias ja nukkunut hänkin enempi. Ruoka ei maistu, juomaa ois pakko saada meneen.
Kumpa aamu ois pian.
haleja
tuttis kera sairastuvan
liberon maxi plus 10-14 kg muistaakseni myös meillä, aina ennen olet pampersin housuvaipat alkoi falskata joka ikinen yö, nyt nuo housuvaipat on pitäneet pitkän aikaa kuivana. onneksi.
ps. korva-asiantuntijat: miten tolta sitten saa ne korvat muka katsottua? Mulla teki jo niin pahaa se väkisin piteleminen että huh huh. Poikahan juokee karkuun huomenna ihan varmaan ja on hysteerinen valmiiksi...
Kyllä noiden isompien lasten kiinnipitäminen on jo aika mahdotonta. Meillä esikoinen joten kuten tajuaa pysyä paikallaan, mutta kun melkeen vuosi sitten putsattiin korvat, niin voi kauhea, kun meinasi voimat loppua. Ja tiedät mikä ruipelo esikoinen on ja voimaa silti löytyi noin paljon. Mun mielestä on välillä ihmeellistä, ettei apua saa heti ja sitten on jo myöhäistä ja tajuton raivo lapsella. Olenkin sanonut miehelle, että jos vielä tarvii esikoisen korvia putsata tms. niin miehen on pakko mennä, kun minä en vaan enää kykene pitämään kiinni. Oikeat otteetkin on tiedossa, mutta kun ei enää voimat riitä.
Joskus tuntuu, että jos toinen on todella noin kipeän oloinen, niin oisko se ab-kuuri varmuuden vuoksi ihan huono homma. En suosi tosiaankaan turhia kuureja, mutta jos niitä ei ole jatkuvasti syönyt, niin vois olla kiva kokeilla heti eikä huomenna vasta. Enkä ihmettele sun pelkoa omasta korvasta, kun minäkin tulin jo vainoharhaiseksi, kun yskä elokuussa olikin korvatulehdus ja se ei edes sattunut korviin:)
Nyt nukkumaan. Saa nähdä tuleeko uni taas. Viime yönä jälleen valvoin monta tuntia. Miten sitä aamulla kykenee toimimaan taas, kun pitäis olla ajoissa liikkeellä. Väsyttää jo ajatuskin...
Veeti on iltatoimissa isin kanssa ja ehdin pikaisesti kirjoitella.
Joulu on täällä mennyt hyvin. Veeti sai paljon lahjoja ja niillä innoissaan leikkii. Sai pluto koiran, pyssyjä, miekan, autoja, sormivärejä, vaatteita, pussilakanoita ja kaikkea muuta. En edes muista kaikkea. Joulupukkikin kävi ja ihme Veeti ei ollenkaan pelännyt.
Veeti on ollut tosi kränänen. Tais vaan olla niin kovin väsynyt. Itselläkään ei oo mikään hyvä olo ollut. Voisin nukkua koko ajan ja oksettava olo on ihan jatkuvasti. Ja mielialat vaihtelee ihan hirmuisesti. Vähän tuntuu että joulu vaan meni ohi.
Jouluruokaa on paljon tullut syötyä. Veeti ei muuta suostunut syömään kuin kinkkua niin ja suklaata. Äiti vaan on erimieltä siitä suklaan syömisestä.
Suklaata meillä on hirveesti. lauantai aamuna lähdimme äitini kanssa ostoksille ja kun suklaat oli niin halpoja niin pitihän niitä hamstrata.
Nyt täytyy mennä.
Öttis ja Veeti