Taapero Enskat juhannusviikkoon
tässäpä taas ketjua viikon tapahtumille, niin ja tietty linkki viimeviikolle
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (25)
Molemmat neidit nukkuu, joten pääsin syömään.. Tässä samalla aattelin vilkasta pinoa pitkästä aikaa.
Mammis kysy isojen sänkyyn siirtymisestä. Meillä Heidi siirty isojen tyttöjen sänkyyn nyt viime sunnuntaina. Eli on nukkunu 2 yötä + 2t päikkärit siellä. Tosi hyvin on menny ainaki tähän asti. Ekana yönä oli puoliks sängystä pihalla ja itki. Ei kuitenkaan edes heränny ku nostin takas kokonaan sänkyyn. Sit tänään päikkäreille mennessä kuulu huoneesta ääniä ja menin kattoo, ni neiti tuli unipussissa ovella vastaan taaperokärryn kanssa. =) Heh. Muuten on menny nukkuu tosi kiltisti, jääny sänkyyn ja nukkunu ihan hyvin. =) Nii joo ja Heidi on nyt kohta 1v9kk.
Jaahas. Uuni on valmis. Pitäis laittaa broitsufileet paistuu. Noh.. Jos nopeesti vielä kuulumisia sen verran, että Anni on kasvanu ihan hirveesti. Viimeks neuvolassa 4985g ja 55,5cm. =) Se on kova tyttö juttelee ja naureskelee (ei siis oikeesti naura, muuta ku koko naamallaan =)). Aivan ihana pikku pimu. :) Heidi on kehittyny jotenki tosi paljon ja on isomman tytön olonen. 2 sanan lauseita tulee usein ja 3 sanan harvakseltaan... Heidi tykkää Annista kovasti, eikä oo vieläkään ollu mitenkään hurjan mustis. Semmosta pientä normaalia on ollu, mutta sillä ollaan "selvitty". :)
No joo.. Mä meen laittaa ne fileet. Hyvää jussia kaikille! (Me mennään jussiks mun porukoille Keski-Suomeen. Siellä jo pikkuveli (17v) ja sen tyttöystävä odottaa meitä innolla. =))
Burde, Heidi kohta 1v9kk ja Anni 2,5kk
Yllättävää että taas toimii :p :p
Eipä mulla mitään asiaa ollu, kunhan tulin kattelemaan josko palsta toimii.
Mammikselle vastaan sänkykyssäriin, että tuolla tuo pinnikksessä nytkin nukkuu ihan tyytyväisenä. Isojen sänkyyn varmaan siirtyy sit kun talo valmistuu ja saa oman huoneen. Onhan se kiva, että pääsee sit ite sängystä poiskin, ehkä :) Eli ainakin parivuotiaaksi ja jonkun verran yli tulee Aino pinniksessä nukkumaan.
Jahas, raksamies tuli ovesta sisään, pitääpä seurustella välillä senkin kanssa ;)
Mä varmaan hengaan täällä jussinakin, mut hyvät reissut muille!
t. Ope ja Aino 1v 8kk zzz...
tänne sivuille pääsee, vaikkei täällä tietenkään paljoa juttuja ollut, kun kukaan muukaan ei ole päässyt... :)
Mammis pääsee lomalle, kuulostaa kivalle. Mulla ei tänä kesänä lomaa olekaan, mutta vielä ainakaan ei oo tuntunut ahdistavalle, melkeinpä odotan sitä aikaa, kun kaikki muut on lomalla ja saan tehdä rauhassa töitä. Meillä kun on avokonttori, ja keskittyminen ei oo ihan parasta silloin, kun kaikki on paikalla.
Meillä typykkä nukkuu edelleen pinniksessä, hyvin tuntuu edelleen mahtuvan. Aateltiin vaan vaihtaa isompaan pinnikseen, toi nykyinen kun on aika pieni. Jos multa kysytään, nukkuu vielä ainakin vuoden siinä, sit voidaan harkita normisänkyrumbaa. Voishan se olla, et typy nukahtais ihan nätisti eikä lähtiskään vaeltamaan, mutta aika epätodennäköisenä pitäisin sitä...
Nukahtamisesta puheen ollen, kävin tänään viemässä tytön unille ja olisin halunnut vielä lauleskella useammankin laulun ja silitellä, mutta tyttö työnsi käden pois ja katsoi mua just sen näköisenä, että etkö viitsisi jo lähteä ja jättää häntä rauhassa nukahtamaan... :) Vartin verran sieltä vielä omaa pulinaa kuului, mutta kunhan saa olla itsekseen niin tuntuu olevan hyvä.
Mä oon nyt jotenkin hirveen "rakastunut" tohon omaan lapseeni, varmaankin siksi, että toisella on hirveän ihana vaihe menossa. On tosi suloista, kun toinen on niin vahvasti siinä rutiinivaiheessa, kaikki asiat pitää tehdä samalla tavalla ja typy tekee itse aloitteen niihin. Tänään mm. katsoi mua ihan ihmeissään, kun sanoin iltasupinat ennen iltalaulua, taisi mennä hetkeksi pasmat sekaisin (supisen siis joka ilta Kirsi Kunnaksen "nuku nuku lapsoseni, isäs menee metsään" jne.). Ja joka päivä kotiin tullessa takapenkiltä kuuluu "mukellus makellus nakellus KIIKKAA" :) Siis kaikki muut sanat on siansaksaa, mutta KIIKKAA tulee kirkkaalla äänellä.
Jaahas, oliskohan se siinä taas hetkeksi, mies valmistautuu jo Hollannin peliin ja mä sit varmaankin nukun tässä sohvalla sen aikaa :)
-Osse ja typykkä 1v7kk
Eli perinteistä juhannusviikkoa kaikille! =)
Kuten muutkin ovat jo tuskailleet, on mullakin meinannut käpy palaa tän palstan kanssa. Alkuun mä vielä ymmärsin ne kökköilyt, mutta kyllä nyt jo pitäis pelittää!
Mammis kyseli isojen sänkyyn siirtymisestä. Emmi nukkuu edelleen pinniksessä, ja koska meidän pinnis on hyvin tilava, saapi nukkua vielä hyvän aikaa. Pinnis ja unipussi kun pidättelevät tuon ikiliikkujan pahimpia menohaluja sopivasti... ;D
Milloinkas muuten teidän muiden lapset on oppineet sanomaan oman nimensä? Emmi alkoi toistella sitä viikonloppuna. Näki oman kuvansa ensin mun läppärin näytöltä ja sitten myöhemmin myös peilistä ja alkoi osoitella sormella toistella innoissaan "Emmmi, Emmmi". Suloinen! =)
Muuten neiti on kyllä niin ikiliikkuja, että nämä sadekelit vetää ihan mehut äitistä ja isästä. Eilen illalla pakattiin neiti ja minut päästä varpaisiin sadekamppeisiin ja mentiin hyppimään lätäköihin. Emmi tykkäs enemmän kuin äiti... ;o)
Juttua alkaa Emmillä myös tulla kivasti: edelleen pääasiassa yksittäisiä sanoja, mutta on hän pari kertaa sanonut kaksisanaisen lauseenkin. Juttuahan on kyllä siis ennenkin piisannut, mutta nyt alkaa olla myös suomea seassa entistä enemmän. =D
Jospa menisin vähän lueskelemaan ennen kuin neiti herää. Huomenna meinataan mennä Korkeasaareen koko perhe. Ja juhannusta vietetään kotosalla kavereiden kanssa ja möksällä käydään saunomassa ja uimassa (jos uskalletaan).
Mukavaa juhannusta kaikille!
-Amy ja Emmi 1v7kk+++
kiva aloittaa ketju ja sitten ei enää pääsekkään kirjoittamaan mitään, koskakohan nää sivut alkaa ihan oikeesti toimimaan ???
Auroralta=mun kaimalta ja O:lta terkkuja espanjan auringossa on kuulemma lämmin ja O tykkää pulikoida meressä joten reissu on ollut mukava.
Mammis oli kysyny isoitten sänkyyn siirtymisestä, meillä A siirtyi isojen sänkyyn noin kuukausi sitten eli 1v ja 5kk:n ikäisenä ihan vaan siksi että pyöri pinniksessä tosi paljon ja heräsi kun hakkasi itseään niihin pinnoihin, pysyy aika kivasti omassa sängyssään eikä vielä ainakaan ole tippunut, me tosin laitettiin sellainen turvalaita siihen sänkyyn.
Minäkin varmuuden vuoksi toivottelen hyvät jussit kun toi maalaustalkoo odottaa tuolla. Huomenna pitäis pestä seinät antaa kuivua pari päivää ( sikäli tällä kelillä mikään kuivuu. Perjantaina pohuste seinään ja sitten eikun valttaamaan.
aa, ae ja niilo 16+3