Mitä vauvalle päälle/toppaukseksi vaunuihin?
Mä oon ihan ulalla mitä pukea vauvalle milläkin ilmalla vaunuihin. Auttakaa pliis. Mikä on sopiva määrä vaatetta?
Vauvalla 4kk on sisällä sukkahousut, lyhythihainen body, college-housut tms. sukat ja pitkähihainen T-paita.
Ulkoiluvaatteita on fleece-puku, toppapuku vilalsukat, toppasukat, fleece-lapaset, toppalapaset ja villatakki. Lisäks on äitiyspakkauksen makuupussi ja tuulisuoja vaunuihin + tietty kantokoppa.
Eli mitä laittaisitte vauvalle (sisävaatteiden) päälle ulos mentäessä kun lämpötila on +5, 0, -5, -10, -15 C?
Kommentit (3)
Tietysti mieluummin niin päin. Meillä tyttö nukkuu ulkona just. (taitaa olla pari astetta pakkasta) Päällä on äp:ntoppapuku, toppatöppöset ja -hanskat, paksuhko pipo, alla ei oo kun body ja potkarit. Paketti on kääritty äp:n makuupussiin. Vähän veikkaan että tuli laitettua liikaa päälle ja kohta saan nostaa hikisen tytön sisään..
se on mulla ohjenuorana aina kun epäröin, että mitäs pitikään laittaa.
Meidän vauvalla on tosi paksu makuupussi vaunuissa (paksumpi kuin äp:n) ja tänään hällä oli sisävaatteiden (vaipan päällä villahousut, äp:n maiskis potkis ja body) lisäksi
villasukat
-puuvillavanttuut
-fleecehaalari
-kypärämyssy
-villamyssy
-äp:n toppahanskat
Ja mittari näytti -5' C. Vaunut pienessä lumisateessa ulkovaraston vieressä ei-tuulisessa paikassa.
Kylmemmällä säällä olen lisäillyt vauvalle villatakkia ja villahaalarit.
Kun on liikuteltu kaukalossa, oon käyttänyt fleece- tai muun välihaalarin päällä toppahaalaria (tuulenpitävyys).
Aika vaikeeta se pukemisen päättäminen on. No, jos vauva on nukkunut hyvin eikä ole huomattavan kuumissaan / kylmissään koskettaessa esim. niskan takaa, niin eiköhän kaikki ole ollut ok...
Vierailija: