Lapsen kummi ilmoitti ettei ole aikaa ostaa tälle joululahjaa.
On oma elämä niin kiireistä.
Lapsi pettyy, vaikka eihän se kummin pääasiallinen tehtävä olekaan lahjojen hankinta.
Kommentit (12)
Isosisko on taas tosi tarkka lahjoista ja niiden määrästä. Sisaruskateus se vaan meillä jyllää:) t. ap
Ei kummin velvollisuus ole mikään lahjojen ostelu.
Itse olen sanonut kaikkien lasteni kummeille jo kummiksi pyytäessäni, ettei sitten tarvitse ostella mitään lahjoja.
Itse kuitenkin parhaiten tiedän mitä lapseni tarvitsevat/haluavat.
vuotta sitten, että on lopettanut lahjojen ostamisen kummilapsilleen, eikä aio tehdä poikkeuksia. Tällä tyypillä on 3 kummilasta eikä omia lapsia ollenkaan, on siis sinkku /vanhapiika. Mutta ihan vaan omahyväisyyttään ja pihiyttään näin tekee.... meitä on niin monee junaan... hyvää joulua kaikille kummeille!!
Ja vastaisuuden varalle: kieltäkää KAIKKIEN lasten kummeja ostamasta lahjoja, niin sitten ei tule eri määrää lahjoja sisaruksille.
Ollaan toki lahja ostettu, mutta oma lahja lapsellemme eikä kummin nimissä oleva lahja. Ja jos yhtään luit alkuperäistä tekstiä niin mainitsin sen ettei lahja ole kummiudessa se tärkein... Jos nyt edes jollain tasoa kummilastaan muistaisi.
voi olla monia. Tuskinpa teidän pienokainen tästä traumoja saa.
Nauttikaa joulusta, ei ne lahjat joulua tee....
En vain oikeasti ole päässyt postiin sitä viemään. Mulla omat lapset olleet sairaana ja ei ole ketään, joka voisi auttaa hoitamalla lapsia sen postireissun ajan, niin mitäs teet :(. Mies jätti juuri ennen joulua ja rahatkin on tosi tiukalla. Ap:kin voisi miettiä, onko tuon ajan puutteen taustalla ihan oikea syy, eikä loukkaantua heti.
Itse sanoin tänä vuonna isomman lapsen kummille (joka tällä hetkellä työttömänä), että poika ei tarvitse mitään, lahjoja tulee jo ihan liikaakin, ja silti tuli eilen paketti.. Noo, onhan se kumminkin kiva että kummit muistaa. Ajan antaminen on kuitenkin mielestäni se ykkös juttu.. Sori jos meni asian vierestä..
että jouluna emme osta kummilapsillemme lahjoja. Sitten syntymäpäiväksi. Olemme kokeneet puolin ja toisin tämän tavan helpottavaksi. Syntymäpäiville ehtii miettiä tarkasti lahjan eikä se ole sellaista kiirettä ja pakkopullaa.
kävi meiltä jotain lainaamassa. Lapsi 1½v. Itse olin ostanut pienen lahjan lapsen kummille jäi sitten antamatta koska harmitti tuo käytös. Olisi edes tullut käymään, asuu 3km päässä..
Se on niin kiireistä tuo elämä kait.. Mielestäni ei voi ottaa vastaan kummiutta jos ei meinaa olla yhteydessä lapseen, lahja on toissijainen asia, mutta yhteyttä pitää pitää.
Ikävä juttu lapsesi kannalta, varsinkin jos teillä on muita lapsia ja heidän kumminsa heitä muistaa.