Lopettakaa jo tuo alkoholinlipittelynne selittely! Se on naurettavaa!
Miksi täytyy väsätä galluppeja, joissa huudellaan jouluna alkoholia ottavia tai niitä jotka eivät ota? Miksi täytyy koettaa selitellä itselleen, että muutkin juovat, joten voin siis juoda?
Tuntuu olevan nyt palstalla oikein muoti-ilmiö selitellä, että " otamme alkoholia tilanteen halliten ja hillitysti" . " Otamme terästettyä glögiä muutaman mukin ja tuskin tulemme edes hiprakkaan" . " Otan saunasiiderit, ruoalla punaviinit ja liköörit ja glögit ja illalla konjakit -tietysti hillitysti. " En ota päihtyäkseni, vaan rentoutuakseni ja nauttiakseni laatujuomista" . Lässyn lää ja lässyn lää.
Rentoutuminen=hiprakka=lievä humaltuminen. Näin yksinkertaista ja totuudenmukaista.
On varmaan kova tarve selitellä alkoholihimoaan muille ja itselleen. Ja taitaa takaraivossa kaivaa pelko, että jotain voi sittenkin tapahtua, kun vanhemmat ovat " rennossa" tilassa.
Ja ei minulle ole tulossa kateellisen absolutistin kuivakka joulu, koska en ole absolutisti. Tiedän vain itse, että minulla ei ole alkoholihimoa, joka pakottaa ajattelemaan tulevia annoksia jo etukäteen vesikielellä ja perustamaan typeriä gallupeja huudellakseni hengenheimolaisia.
Kommentit (9)
Jos asia ei ole ongelma, miksi puolustella juomisiaan? Alkoholistin lapsena tällainen särähtää heti korvaan.
Ja ei, minäkään en ole absolutisti. Saatanpa jopa juoda joulun aikaan jotain. Saatanpa myös olla juomatta.
annettaisiin kaikkien tehdä kuin haluaa ihan vaikka Joulun kunniaksi :)
Juon kun juon jos juon ja juuri niin paljon kun itse haluan. Ei kuulu teille.
sulla taitaa ap itelläs olla ongelma viinan suhteen, kun noin otit pultit.
Joka helvetin asiasta täälläkin pitää marmattaa. Vaikka harovin otankin, niin mulla " hyvä" viinapää eli en tule edes hiprakkaan, jos nautiskelen vaikka pari- kolme lasia viiniä muutaman tunnin kuluessa... Tietenkin eri asia jos huitasen koko pullon hetkessä
on kaksikielinen perhe, joten joulupöytään kuuluu meillä ja anoppilassa snapsit (lauluineen) sun muut konjakit, etiketin mukaan. Ne ketä ajaa, ei ota mitään.
Koskaan ei tapella, hiukan josku mieheillä menee ilostelun puolelle, mutta kaikilla on hauskaa. Jollei halua ottaa, on ottamatta.
Talossa siis talon tavalla,
hyvää joulua kaikille.
Todennäköisesti juomme juoluna viiniä tai ehkä terästettyä glögiä. Mitä sitten?
Ei meillä ole mitään tarvetta selitellä tekemisiämme kenellekään, vaan teemme juuri sitä, mitä itse haluamme.
Älä hyvä ihminen stressaa toisten ottamisista ja ei ottamisista noin paljoa.
Mitä se sitä paitsi sulle kuuluu mitä kukin kodissaan juo? Jos ahdistaa noin paljon lukea,niin sulje hyvänen aika tämä sivusto ennen,kun verisuoni katkeaa päästä.
pikkuhiprakkaan. Ihan hyvällä omallatunnolla. Miksi tehdä ihan normaalista asiasta ongelmaa?