Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsellani on nälkäinen kaveri, mitä tehdä?

Vierailija
22.12.2005 |

Tokaluokkalainen poikani on saanut uuden, samalla kadulla asuvan kaverin. Tämä poika on pari vuotta omaani vanhempi, mutta samankokoinen ja jotenkin ikäistään nuorempi. Pojilla touhut sujuvat hyvin ja he viihtyvät sekä meillä että pihalla. Oma lapseni ei ole käynyt tämän toisen pojan kotona enkä tunne pojan vanhempia kuin ulkonäöltä.

Tämä poika viihtyy meillä ja on ollut monta kertaa välipala-aikaan meillä kylässä. Lapsuudenkodissani oli aina tapana kysyä vierailta tahtovatko nämäkin ottaa leipää tai mitä nyt tarjolla kulloinkin oli. Tämä poika on joka kerta todennut olevansa nälkäinen ja syökin hyvällä ruokahalulla. Kiittää kohteliaasti ja käyttäytyy muutenkin hyvin.

Miten te muut toimitte? Pojan perhe vaikuttaa näin ulkoisesti hieman epämääräiseltä. Nyt kaikki hyökkäävät niskaani, mutta heidän pihapiirinsä oli hyvin epäsiisti, lapsia on paljon ja vanhemmat enenmmän tai vähemmän suttuisen näköisiä. Ihmisiä ei saa arvostella ulkoisen olemuksen mukaan, mutta lapsen jatkuva nälkä tuntuu hieman kummalliselta. Toisaalta syököön jos ruoka-aikana on meillä, mutta toisaalta pitäisikö lapsen vanhemmilta kysyä mielipidettä? Vai käykö poika meillä vain ruuan vuoksi, tätä en kyllä itse usko. Vaikea asia, varsinkin kun ei tämän pojan vanhempia tunne ollenkaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin neutraalisti, että saako pojalle antaa välipalaa, moneltako he itse syövät kotona jne.. Koska osa vanhemmista pahastuu siitä, että kersa syö naapurissa juuri ennen kotiruokaa.

Lapselta voi vähän kautta rantain selvittää onko perhe muuten avun tarpeessa.

Vierailija
2/6 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain! Mutta nämä ovat minun ajatuksia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös työskentelen lasten parissa ja paljon on näitä ketkä ei söis mitään

Vierailija
4/6 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka pieniä kiviä. Syö kotonakin kovasti, kasvaa just

hurjasti, mutta kavereiden luona vasta maistuukin kaikki.

Olen huomannut tytön kavereista samaa. Joidenkin äitien

kanssa on naureskeltukin, että kylässä lsyödään innolla ja hyvällä

ruokahalulla niitä samoja kaurasämpylöitä, joista kotona maristaan " että aina näitä" .

Jos poika käyttäytyy kohteliaasti ja sinun oma poikasi tykkää

hänestä, niin mitäs väliä sillä välipalan syönnillä on? Ellei

teillä itsellä siis ole rahasta niin tiukkaa, ettei ole vara vieraalle

tarjota. Voitahan tietysti vieraan vanhemmilta varmistaa, että

on ok, että heidän lapsi syö teillä välipalan.

Vierailija
5/6 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin viittii antaa. Söisivät joka käänteessä, kotona saavat varmasti ruokaa sen minkä tarvii. Jotkut on vaan semmosia, että aina maistuu...

Vierailija
6/6 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän menee ennen yhdeksää pph:lle, siellä on tarjolla myös aamiainen. Hän syö myös sen toisen aamiaisen hyvällä ruokahalulla. Ja näin on tapahtunut siitä asti, kun hän siellä vuoden ikäisenä alotti. Voin vain kuvitella kuinka paljon tulee syömään kun on esim. 8v.

Kyllä minä ainakin kaikki vieraani ruokin, olivatpa lapsia tai aikuisia. Jos ruokaa ei ole, en myöskään itse syö. Joten jos olisin sinä, olisin tyytyväinen, että lapsellani on kaveri ja että he viihtyvät kodin pihapiirissä ja syövät hyvin.

Mitä sitten vaikka lapsi ei saisikaan kotona ruokaa? Sittenhän sinun kansalaisvelvollisuutesi on syöttää häntä vielä enemmän. Vastuu lähimmäisistä on tärkeää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi