Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla kohdunsuu alkanut avautua +rv20>>>, monennella viikolla synnytit?

22.12.2005 |

Laitoin tän tänne vauvapuolelle, täällä kai kaikki on jo synnyttäneet... Eli jos kohdunsuu on alkanut avautua jo varhain, joskus 20 viikon paikkeilla, mitä kävi?

Alkoko avautuminen ilman supistuksia vai supistiko? Mulla ei oo pahemmin supistellut, mut tuntemuksista epäilen et jotain olis saattanu tapahtua... en sitten tiedä...

Mut jos näin kävis, oisko mahikset pitäävauva kyydissä täysaikaiseksi, vai milloin teillä on sitten oltu tositoimissa? Ja mitä kävi???

Olisko ketään??

beatrixx rv 22+2

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin rv 20 lähtien sairaslomalla supistusten vuoksi. Kohdunsuukin lähti pikkuhiljaa avautumaan. Vauva syntyi kuitenkin tarkalleen laskettuna päivänä. Rauhallisesti kannattaa kyllä ottaa.

Emma

Vierailija
2/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vain kipeät supistukset voivat avata kohdunsuuta, noin keskellä raskautta en tiedä mutta kyllä mutkin lepoon määrättiin kun supistella alkoi varhain. Ota vaan ihan rauhassa, laskettuna päivänä poikani sitten syntyi mullakin. Ei se sieltä ulos tule josset sitä ihan yrittämällä yritä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka kerran sairaslomalle supistelujen vuoksi ja sen jälkeen kävin vain viikon ajan töissä, kun supistelut pahenivat. Kohdunsuun huomattiin pehmentyneen viikolla 30 ja tyttö syntyi tasan viikko ennen laskettua aikaa.

Vierailija
4/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinkin vähän epätietoinen, että voiko avautumista tapahtua ilman kipeitä supistuksia. Muistan lukeneeni joskus jostain näiltä sivuilta jonkun kommentteja, kuinka kohdunsuu olisi lähtenyt avautumaan, eikä ollut mitään supistuksia...

Jos mulla supistaa, se on vaan sellasta kovettumista, mut ei tee kipeää.... Alamahaa vihloo kyllä kovasti. Ja edellisestä synnytyksestä reilu puoli vuotta, niin sen takia mietin. Jossain vauvalehdessä just gynen palstalla sanottiin, että jos raskautuu alle 6 kk synnytyksestä, ennenaikaisuuden riski on suurempi... siitäpä huoli!

Tosi rauhassa oon ottanut, mutta saahan tuota esikoista aika tavalla vielä nostella ja retuuttaa, vaikka mahd. vähän yritänkin.

Ja kommentoikaa ihmeessä, jos todella on sellaisia, kellä on avautumista tapahtunut ilman kipeitä suppareita!!! Neuvolalääkäriin on kuukausi aikaa, ja terkka ei osannut oikein mitään sanoa.

Mulle sopis tosi hyvin, vaikka tää beibi syntyis vasta viikon 40 jälkeenkin :)

Vierailija
5/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla ekaa odotettaessa oli viikosta 36 ainakin alkanut tapahtumaan, > kohdunkaula pehmennyt, lyhentynyt, ja 1,5 cm auki. Ja ensimmäistäkään kipeää supistusta ei ollut!!! Tuskin oikein paljon kovettumisiakaan. Kipeät supistukset tuli vasta vesien menon jälkeen rv 39+6.

Vierailija
6/8 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten olinkin saikulla loppuraskauden & kävin kontrolleissa vähän väliä. Tämä kolmonen syntyi onneksi kuitenkin vasta viikolla 37 kun lapsivedet meni.

Edellisissä raskauksissa oli aivan sama juttu, kipeät supistelut alkoivat n. viikolla 25 ja kummassakin raskaudessa lapset syntyivät viikolla 38.

Vierailija
7/8 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ennenaikaiset supistukset (kivuttomat kohdun kovettumiset) alkoivat jo rv 14. Rv 18 alkaen olin sairaslomilla. Kohdunsuu oli ulkosuulta sormelle auki jo rv 24 ja sisäsuulla havaittiin funneling-kanava rv 29. Raskaudesta jäi päällimmäiseksi muistikuvaksi puuduttava lepääminen. Kaikki raskaat kiellettiin jo rv 22 ja rv 29-36 olin kirjaimellisesti levossa. Poika syntyi sen ansiosta kuitenkin terveenä kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Olin ensisynnyttäjä.

Vierailija
8/8 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne oli sinänsä aivan eri, eli olin ensiodottaja ja masussa kaksoset. A-vauva oli mulla vieläpä niin lähtökuopissa, että piti ultrata alakautta viikoille 25(?) asti. Mulla ei tullut kivuliaita supistuksia vaan maha meni pinkeäksi ja saattoi pysyä sellaisena tuntitolkulla. Neuvolassa ei sanottu juuta eikä jaata, mutta ä-polilla lääkärit sanoivat, etteivät vauvat pysy mahassa 30 viikkoa kauempaa.

Lepäilin todella paljon (heti jos kroppa antoi merkkejä, niin makuuasentoon) ja viikon 30 jälkeen supistukset alkoivat harvenemaan ja sitten loppuivat kokonaan. Vauvat syntyivät rv 39+2.

Mulla siis nuo pinkeilyt eivät avanneet paikkoja, mutta niin voi kuulemma usein käydä. Joku lääkäri taisi sanoa, että se on kropan lepokäsky ja jos sitä ei ota tosissaan, niin todennäköisesti ne paikat alkaa aukeamaan. Eli lepäile niin paljon kuin vain mönkijän kanssa pystyt. Makuuasento on paras, sillä istuminenkin voi rasittaa kohdunsuta ja aiheuttaa supisteluita.

Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Dummy + uinuva termiittikaksikko (7,5kk)