Onko teillä ollut esikoinen mukana ultrassa?
Ultraa-aika on keskellä päivää ja joulun takia hoitaja on matkoilla. Muita ei saada tähän hätään. Lapsi nyt 10kk, voiko sen ottaa mukaan ultraan, np-ultra siis kyseessä. Mieskin haluaisi tulla mukaan katsomaan, muuten voisi lapsta katsoa, jos töistä pääsee.
Miten klöt suhtautuvat siihen että lapsi on mukana? Jos esim. isä siis lapsen perään katsoisi?
Kommentit (8)
Itse vielä tuon ikäisen ottaisin, mutta isompia lapsia en, jotka kävelee ja pönkii joka paikan. Ei pysyisi " verhon" takana, kun äitiä tutkitaan. Varsinkin, jos ultrataan alakautta.
Nätisti istui isänsä sylissä, ei mitään ongelmaa. Miksi ei voisi ottaa? Kyllähän isäkin tajuaa lapsen pois viedä, jos lapsi alkaa itkeä / kiukuttelee, niin ettei ainakaan lääkäriä häiritse.
Isommankin voi helposti ottaa rattaissa mukaan, jos ei kovin kiukuttelevaa sorttia ole ;)
Tämä 10 kuinen kyllä jo vähän kävelee mutta ajattelin että jos siellä olis joku särmi ja mies vois istua lapsen kanssa sen takana ja katsella monitorista sitä ultrakuvaa? Itse olen sitä vieroksunut että lapsi otetaan mukaan gynelle, varsinkaan isommat mutta ymmärrän myös että mies haluaisi palavasti mukaan. Onko siellä mitään särmejä jota vois käyttää näkösuojana? Ja voisihan se mies mennä ulos lapsen kanssa jos hän rupeaa huutamaan sitten?
Ihan hyvin isä voi istua lapsen kanssa äidin pääpuolella, niin ei suoraan ole näkyvyyttä alapäähän. Tuskin sen ikäinen siitä vinkkelistä pystyy päättelemään missä se anturi on.
Tietenkin isän pitää sitten olla sen verran fiksu, että pitää lapsesta huolen ja vie pois, jos ihan hirveä huuto ja rääkyminen tulee.
Kannattaa varmaan kysyä mikä on käytäntö.
näin mulle ainakin sanottiin puhelimessa
mutta sehän ei olisi tarkoituskaan, vaan isä katsoisi esikoisen perään sitten.
Onko tarkempaa tietoa miten KOS:lla suhtaudutaan?
Ihana tilaisuus - lääkäri esitteli veljille pikkusiskon sormia ja varpaita. Tämä tosin tapahtui ulkomailla, Suomessa en ole ottanut muita esikoista katsomaan pikkuveljeään.