Mikä on vielä " hyväksyttävä" ikäero parisuhteessa?
Eli siis niin että mies on nuorempi ja molemmat välillä 20-30v? Ja tiedättekö toimivia parisuhteitä isolla ikäerolla?
Kommentit (7)
Kyllä sitä vaan aina mietityttää mitä muut ajattelee, vaikka ei todellakaan pitäisi välittää. Lähinnä mua vaan mietityttää tulevaisuus, että onko mitään yhteistä pidemmän päälle, mutta toisaalta sehän selviää vaan kokeilemalla.
Mulla ja exällä oli 10 vuotta ikeroa, ja sitä ei kyllä huomannut. Mies käyttäytyi lapsellisesti.. Ei osannut hoitaa mitään asioita. Nyt hänellä on 14 vuotta nuorempi tyttöystävä, joka ei paljon lapsellisempi voisi olla.. Joskus totesin ettei kukaan hänen ikäisensä nainen jaksaisi katsella miehen tyhmyyksiä ja pitää varmaankin aika pitkälle paikkansa.. :)
Elikkä riippuu niin paljon ihmisistä itsestään. Mun kaverilla ja hänen miehellään on ikäeroa 15v. Eikä sitä nyt juurikaan huomaa tällä hetkellä, kun nainen on 35 ja mies 50v, mutta esim. kun he noin 20v sitten kun rupesivat seukkaamaan niin ikäero tuntui melkoiselta (15v- 30v). Ja varmaan myös toisen 20 vuoden päästä kun nainen on 55 ja mies 70, voi ikäero tuntua melkoiselta kun ukko on eläkkeellä ja naisella vielä vuosia työelämässä jäljellä..
Mun mielestä tuollaiset 15-20v ikäerot rupeevat olemaan vähän siinä ja siinä, että väkisin tulee mieleen, että etsiikö nainen isähahmoa ja onko mies joku hemmetin pedofiili, joka tyttäriensä ikäisten naisten kanssa haluaa olla... =(
ja hän ei ole pedofiili ja minulle riiittää oma isä.... Että ei se ole iästä vaan ihmisestä kiinni!
Alussa kauhistutti, nyt vähän tottunut ajatukseen... Muuten ymmärrän n. 10v. ikäeron jos sitäkään. Ja vähintään yli 20-vuotias on henkilön oltava, ennen kuin 10v. vanhempi puoliso on ok.
yli 10 vuotaa rahastamista....
:-)
no joo ihan tosissaan ei se ikä kerro mitä ihminen on sisältä... eli ei kai siihen oo mitään vastaustakaan
parihan voi olla itsensä vanhahtavaksi tunteva 20:nen ja nuorekas 60:nen
mitä väliä sillä ikäerolla on jos tuntevat jonkinlaista yhteyttä
Mina olen sita mielta, etta 15 vuotta alkaa olla jo liian pitka ero. Silloin ollaan jo eri sukupolvea.
Eroa ei huomaa, jos se vanhempi osapuoli ei osoita henkisen kypsymisen merkkeja....