Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska ja MITEN eroon tuttipullosta?

22.12.2005 |

Hei!

Kyselen täältä ja taaperopuolelta jos vaikka osaisitte vinkata.

Meillä siis 11,5kk ikäinen pojanvesseli, joka juo nokkamukistaan reippaasti jo kaikki janojuomat sekä ruokajuomat. Osaa myös itse osoittaa mukia kun on jano ja juo siitä sitten. Mutta vain vettä.

Poikamme on oikea maitopoika, maitoa menee helposti 700-800ml vuorokaudessa -tuttipullosta. Haluaisin pitää kiinni hyvästä maidonmenekistä, mutta miten luopua pullosta?

Nokkamukista poika juo silloin tällöin kuin vahingossa maitoa jonkun verran, mutta ei lähellekään pullosta juotua määrää. Arviolta ehkä 200ml jos heittäisin.

Koska tuosta pullosta pitäisi luopua ja miten sen toteuttaisin? Kertokaa kokemuksianne ja vinkkejä. Poika tykkää juoda pullosta, joten en haluaisi vaan tuosta noin kiskaista pulloa poiskaan...

Kiitollisena vastauksista Jepuli + santtu

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen vaikka tästä ei olekaan varmasti mitään hyötyä, mutta minä söin tuttipullosta kaikki maitoni neljävuotiaaksi asti, muistan siis hyvin kun odottelin lastenohjelmia ja äiskä lämmitti maitoa :D

Äiti oli yrittänyt laimentaa ja laimentaa maitoa jotta en sitä enää pullosta joisi, meni kuitenkin täydestä meikäläiseen! Äitin kanssa juuri naurettiin asialle ja hän sanoi lopulta laittaaneensa ihan tilkan maitoa ja loput vettä, mutta ei sekään auttanut.

Pullon juominen loppui kuulemma siihen että olin kerran saanut korkin ollessa löysällä maidot päälleni ja olin sitten suuttunut pullolle lopullisesti.

Mutta toivottavasti joku tulee antamaan oikeita neuvoja. :)

Kysyn kun en tiedä että miksi pullosta pitää luopua? En siis tiedä itse kun esikoinen on vielä ihan vauva..

Hampaitten takia vai?

Vierailija
2/4 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska tarina sulla, voi veljet!

Lähinnä siis kyselen pullosta luopumista siksi, kun tuntuu, ettei noin ison pojan tarvitse siitä enää juoda. Mutta koska pullo on selvästi rakas, niin en henno kerrasta sitä poiskaan ottaa. Ja siis hampaat toki yhtenä syynä, samasta syystä tuttia pitäisi sitten aikanaan alkaa poistaa käytöstä.

Mutta sain onneksi tuolta taaperopuolelta pari valaisevaa vastausta.

Rauhaisaa joulua teille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut meillä kans pullo oli todella rakas pojallemme. Se osasi kyllä juoda mukista mutta maitoa siitä ei suostunut juomaan. Mut silloin ku poika oli 10kk niin mä vaan kertakaikkiaan jätin pullon pois, iltamaijon sai vielä pullosta mut muuten ei. Pari päivää siinä meni et ei tahtonut maitoa juoda ruuan yhteydessä ja välillä vähän kovemmin siitä ilmoitti mutta kun huomasi ettei pulloa tule niin juomaan sitten alkoi eikä pulloa enää kysellyt. Vuoden ikäisenä sit iltapullostaki luovuttiin eikä poika vastustellut yhtään! Ja näin aijon tytöllekkin tehdä kunhan se aika koittaa;) Kertaheitolla vaan pois, joku voi katsoa asiaa pahaksi mut ei lapsi parin päivän aikana päässyt kuivumaan, kyllä se sen verran joi et pärjäsi. Mutta tsemppiä kaikille tässä tilassa olijoille!!! Kyllä se onnistuu!

Vierailija
4/4 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ennen kahden vuoden ikää pitäisi päästä eroon tutista ja tuttipullosta, tai meidän tapauksessa peukusta ja pullosta, mutta kumminkin... Alkaa muuten haitata juuri hampaiden kasvua, jos liian pitkään syö pulloa.

Mami