Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤Maalismussukoiden joulunodotus¤¤¤ (to-pe)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=midnightblue] Vielä kaksi työpäivää ennen joulua. Tänään olen vaan vajaan päivän töissä, lähden puolenpäivän aikoihin jouluostoksille! Vielä viimeiset lahjat...

Mulla on töissä hommia todella vähän... mun äitiyslomasijainen hoitaa jo hyvin suurimman osan hommista... Mä sitten yritän keksiä jotain hommaa, ettei aika kävisi pitkäksi. Mä tiedän jo nyt, että huomenna mulla ei ole juuri mitään hommaa.

Monkeyllä oli vika työpäivä, varmaan oli tosi haikeeta. Jääkö sun tyttö jo nyt kotiin sun kanssa?

Vauvalla on taas joku hiljainen vaihe menossa, liikkuu melko vähän, mutta onneksi sen verran, että tiedän masussa elämää olevan. Mulla oli aikaisemminkin tämmönen hiljanen jakso, mutta sen jälkeen vauva liikkuikin entistä enemmän. Ehkä se taas kohta innostuu!

NapNap rv 29+1 [/color]

Vierailija
2/31 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan jännityksellä odoteltu, kuinka joulunvieton käy. Joutuuko sairaalaan lähtemään vai saako viettää kotijoulun. Nyt kuitenkin kaikki näyttää ihan hyvältä ja ehkäpä tästä vielä kotijoulu tulee. Supistuksia on jatkuvasti. Penisiliinit ja emätinpuikot hillitsivät hieman, mutta loppuessaan sama tahti jatkuu. Liikkeessä supistelee koko ajan. Pitää vaan malttaa makoilla! Näin joulunaikaan se vain turhauttaa.

Mies siivosi eilen, sen minkä osasi ja kuusikin otettiin sulamaan autotalliin. Perinteiden mukaan huomenillalla on sitten koristelunaika. Takkaan laitoin aamutuimaan tulen, pakkasta on senverran täälläpäin, että passaa lämmitellä. Muutapa ei varmaan tälle päivälle ohjelmassa olekkaan. Vaakatasossa oleskelua. Kaupassa käynnin hoitaa mies. Täytyykin kirjoittaa ostoslista valmiiksi. Soittelee sitten kaupasta joka tuotetta kysellen. Huomenna tulevat sisarukset ja vanhemmat joulunviettoon. Hienoa, on auttavia käsiä enemmän kuin tarpeeksi.

Masussa liikutaan tosi paljon ja masu jatkaa kasvamistaan. SF oli viimeperjantaina eli rv 29 + 1 huikeat 31. Asukki on kuitenkin edelleen melko pienikokoinen ja sillä on tilaa vielä telmiä. Jouluna saa ihan rauhassa herkutella sillä, painoa oli tullut alkutilanteesta 9 kg. Masu makaa jo alhaalla ja piiperoinen on jo kääntynyt pääalaspäin.

Joku kyseli eilisessä pinossa kontrolliaikojen määrää. Normaalisti meilläpäin viikolle 35 on kerran kuussa neuvola. Sitten kahdenviikon ja tarvittaessa viikonvälein. Nyt kuitenkin tämän urea plasman ja streptokokin takia käyn kontrollissa puolentoista viikon välein ja joka toinen aika on äitipolille joka toinen neuvolaan.

Oikein mukavaa ja rauhaisaa joulua kaikille! Siunausta masuihin!

Terveisin

mine + piiperoinen 30 + 0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=midnightblue] Millaisen painoarvion olet vauvasta saanut? Toivottavasti se pysyisi masussa vielä jonkun aikaa! Lepäile ja ota rauhallisesti! [/color]

Vierailija
4/31 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoarvio 28 + 1 oli 1 kg. On lääkärin mukaan alle käyrien. Reisiluun pituus häntä ensin huolestutti, eli siitä hän sanoi, että vauvan pituus on huomattavasti alle keskiarvon. Kuitenkin muistutti, että ne ovat vain keskiarvoja ja emme kumpainenkaan, mieheni ja minä, ole isokokoisia, joten vauvastammekaan ei odotettavissa ole kookasta. Luonnollisesti. En kuitenkaan huomannut kysyä tuota pituusarviota silloin. Täytyy ensiviikolla kysäistä, kun taas menen äitipolille ultraan.

terveisin

mine + piiperoinen 30 + 0

Vierailija
5/31 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=indigo]Huh, kylläpä väsytti tänä aamuna herätä, neuvola oli niin aikaisin. Iltavuoro odottaa töissä vielä tekijäänsä... No, kirjoitan tämän ja sitten levähdän hetken.

Eli oli lääkärineuvola ja myös oman kätilön luona poikkesin ennen sitä. Verenpaine oli vähän ylälukemissa 139/80. En kyllä ehtinyt levätä ennen mittausta tarpeeksi kävelyn jälkeen... No, seuraillaan. Hemppa 123 niinku viimeksi ja painoa oli tullu kolmisen kiloa. Lääkäri tutki ja paikat entisellään, eli kiinni ja kohdunkaula 3cm. Helpotti tietää, että kaikki kunnossa! Vauva oli mahassa rauhallisesti ja syke siinä 140. Sokerirasitukseen sain lähetteen ja menen sitten uuden vuoden jälkeen. Ja kohtu oli kasvanut sitten edellisen kerran roimasti, sf 26cm. Ainakin mulla taitaa neuvolakäynnit nyt tihentyä, seuraavan kerran kolmen viikon päästä.

Minelle tsemppiä ja koita jaksaa makoilla, olishan se kiva viettää joulu kotosalla.

Nyt vähän lepäämään ja sitten syömään ja töhin!

~cadavera&muru~ rv26+4

Vierailija
6/31 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitänpä pienen gallupin ilmoille. Moni onkin jo kertonut sf-mittansa ja raskausviikkonsa. Kaikilla tuntuu olevan aika isoja mittoja. Olenko siis ainoa jolla viikolla 29+2 vain 23cm. Onko kellään tietoa voiko pienestä sf-mitasta huolimatta tulla iso vauva? Rupesi hieman kummastuttamaan kun esikoiasella samoilla viikoilla 27cm. Nyt menee siis ihan alimmalla käyrällä. Kiitos jos joku osaisi hieman valaista. Terkka ei ainakaan sanonut pienestä mitasta mitään. Itse olen 170cm ja jalat suhteessa ylävartaloon pidemmät (jos sillä mitään merkitystä).

Kati (rv 29+4)

Vierailija
7/31 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kävin tiistaina lääkärissä ja nyt minäkin olen liittynyt sairaslomalaisiin supistusten ja kohdunsuun pehmenemisen ja kohdunkaulan lyhenemisen takia (nyt 2 cm). En silti ainakaan vielä ole erityisen huolissani, kun ei lääkärikään tuntunut olevan... Kun kävin lääkärissä, kohdunsuu oli sellainen kun yleensä voisi olla viikolla 31+ ja mulla on 29+, niin ettei se nyt mikään ihan hirveä heitto ole. Sairaslomaa on 30.12. asti ja sitten on taas lääkäri ja siitä vajaan parin viikon päästä neuvola.

Lääkäri kyseli miten mulla oli supistuksia esikoista odotellessa, mutta ei niitä kyllä ollut yhtään ennen kuin synnytyksessä. Silloinkin luulin, että ne oli esisupistuksia eikä niitä " oikeita" . Sairaalassa silloin sanoivat, että mulla taitaa olla aika korkea kipukynnys, kun laitteet näytti kovia supistuksia mutta mulla ei juuri ilmekään värähtänyt. Sinne sairaalaankin olin mennyt bussilla, junalla ja loppumatkan kävellen ja matkalla pysähdyin vielä pizzalle. Ei siis kovin kiirettä pitänyt eikä erityisen tuskaista ollut...

Lääkärin mukaan ne jotkut reseptorit vasta kehittyy ensimmäistä odottaessa ja sen takia myöhemmissä raskauksissa tuntee liikkeet ja supistukset ym. selvemmin. Mäkin tunsin tässä raskaudessa liikkeet jo varhain (viimeistään rv 12, saatto olla aiemminkin) ja nyt näitä supistuksiakin on ollut päivittäin jo ties kuinka monta viikkoa. Muutenkin on ollut paljon kivuliaampaa ja vaivalloisempaa, joten reseptorit on varmaan nyt todella hyvin kehittyneet!

Rupes vaan jännittään, että tuntuuko toisessa synnytyksessäkin kaikki kovemmalta ja pahemmalta kuin ensimmäisessä... Olin luullut että se olisi ennemminkin päinvastoin... MITEN TEILLÄ, JOILLA ON USEAMPI KUIN YKSI LAPSI, onko kipukynnys ollut jotenkin alhaisempi esikoisen jälkeen?

Katjuska kysyi SF-MITASTA, mulla oli 26 cm rv 28+6. Esikoista odottaessa maha oli koko ajan pieni ja rv 28+5 sf oli 23 cm ja rv 39+1 sf oli edelleen vain 30,5 cm. Kaikki oli silti ihan hyvin ja vauva syntyessään 3090 g ja 49 cm, kympin tyttö tuli.

Mine, anna vaan toisten häärätä, niin eiköhän sinullakin ole leppoisa joulu kotona. Enää pari päivää!

Mukavaa joulua kaikille!

Vierailija
8/31 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tuntomuistia kummastakaan synnytyksestä jäljellä. Siis en pysty palauttamaan mieleeni kuinka kipeänä olin, varmaan hyvä niin :) Mutta miehelleni muistan sanoneeni heti syntymän jälkeen salissa, ettei tämä ainakaan kipeämpää käynyt kuin edellisellä kerralla. Ekalla kerralla mulla oli epiduraali, joka tosin ei riittänyt ponnistusvaiheeseen saakka. Toka tuli " luomuna" . Että vastaisin kysymykseesi kovemmista kivuista varovaisesti ei :)

Se, mikä sitten kävi kipeämpää, oli jälkisupistukset. Ekan synnytyksen jälkeen niitä ei välttämättä tulekaan (mulla kyllä tuli), mutta toisen jälkeen yleensä kyllä. Ja jokaisen synnytyksen jälkeen kovenevat. Hilpeitä hetkiä luvassa osastolla synnytyksen jälkeen...

T. MaalisPapu rv27+1

Vierailija
9/31 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli lääkäri ja kaikki kuulemma hyvin. Kuitenkin rupesi mietityttämään, niin kuin Katjuska10 mainitsikin sf-mitoista... Eilen oli rv 26+6 ja sf-mitta oli 21. Se tuntui aika pieneltä. Menee just alakäyrän kohtaan/alle. Itsestä tuntui, että maha olisi kasvanut paljonkin, mutta ei loppujen lopulta näköjään. Tosin edellisillä kerroilla on neuvolan täti mitannut ja nyt mittasi lääkäri, joten heittoa voi olla, mutta silti rupesin mietityttämään tuo koko. Lääkäri ei maininnut mitään, mutta se nyt oli muutenkin AIVAN VÄLINPITÄMÄTÖN. Oli vaihtunut lääkäri viime kerrasta ja nyt tämä " uusi" lääkäri oli " kauhea" . Teillä muilla tuntuu olevan isot sf-lukemat. Mietityttää, onko vauvan kasvu kohdallaan.

Vierailija
10/31 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo muuton takia kerennyt kirjoitella 1,5 viikkoon. Nyt pääsin töihin lepäämään;=) Nap nap-Ei munkaan tarvii tehdä oikeestaan mitään. Kotona vaan ravaan rappusissa ja kannan kokoajan jotain tavaraa.

Mulla oli sf-mitta 28cm rv28+0. Yläkäyrällä huitelin esikoistakin odottaessa. Sillä EI ole suoraa yhteyttä vauvan kokoon! Riippuu niin odottajan omasta koostakin. Mittaajan pitää olla sama, muuten voi tulla hurjiakin heittoja lukemissa.

Mulla oli ekan synnytyksen jälkeen ihan hirveän kovat jälkisupistukset. Olin aivan sairas päivän ja söin 600mg lääkettä 1,5h välein. Sanoivat, että on ensisynnyttäjällä harvinaista. En siis odota ollenkaan innolla kuinka pahaksi olo voi mennä toisen synnytyksen jälkeen...

Ja muistan pelänneeni ekaa vessakäyntiäkin kauheesti, kun alapää oli aika hellänä ja tikattu eli ei ne kivut siihen synytykseen lopu kuitenkaan.

Hyvää Joulua kaikille!

rv28+2

P.S. mine ota rauhallisesti. Kaverini synnytti juuri rv34 vauvan ja kaikki oli muuten hyvin, mutta vauva oli melkein kuukauden sairaalassa ennen ku pääsi kotiin, joten ei sekään kivaa ole.

Vierailija
11/31 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt sitten esikolla vuorostaan korvatulehdus. Kuopus sai viimeviikolla kuurin samaan vaivaan. Onneksi nyt auttavat jo aattoon mennessä ettei joulu mene sairastaessa, mutta on taa vaan kauheeta välillä kun ei ulos pääse eikä he nää kavereitaan tms ja sitten tappelevat koko ajan..Pitäis olla koko ajan keksimässä jotain ohjelmaa mutta tuntuu ettei ideat enään riitä ja silti tapellaan :( Huomenna mennään jo ulos kun ei tänään ole enään kuumetta juur ollu.

Kuusi koristeltiin äsken ja nyt sitten vaan odotetaan aattoa. Lähdetään mun vanhempien luokse aatoksi ja tullaan joulupäivänä pois. Ajomatkaa noin 35km/ suunta eli ei paha. Joulupäivänä piipahdetaan mieheni isällä joka yksinään elelee ja tapaninpäivänä sitten mieheni mummulla johon taas ajomatkaa n 80km/suunta. Siinähän se joulu rattosasti meneekin ; ) Mutta ihanaa mennä valmiiseen pöytään joka päivä. Onneksi silti on yksi paikka vähemmän kuin normaalisti..nimittäin anoppila kun hän on iltavuorossa töissä kaikki pyhät.

Aion herkutella oikein kunnolla joulunpyhinä kun nyt olen niin tiukkapipoisesti noudattanut viikon sitä diabetes ruokavalioo. Syön ruokaa, kinkkua, suklaata ym niin että vauvan paino nousee ainakin kilon! Heh! ei vais. Tuli tänään sairaalasta sairauskertomus siitä mun viikko sitten takaisesta käynnistä eikä siinä mitään muuta kummallista ollu mutta jäi yksi sana mysteeriksi. Luki jotenkin näin: Sikiön koko rv 26+5 1,1 kg mikä menee 75 persiiliis. Eli mitä toi PERSIILIIS tarkottaa?! HÄH! Jos joku tietää niin olisin kiitollinen tiedosta.

Olikos se ZIA joka kyseli synnytysten kivuista yms mitä useampi lapsi..? Noh. Minulla oli toinen synnytys kivuliaampi, mutta nopeampi ja käynnistetty eli se varmaankin vaikutti asiaan. Usein käynnistetyt ovat kivuliaampia ja totta tosiaan supistus ei tauonnut hetkeksikään ja olin jo todella kipeä vaikka kohdunsuu oli auki vaivaset 2 cm! Sitten 3 sentin jälkeen kalvot puhkaistiin ja viimeset 7 cm aukesivat puolessa tunnissa että voitte kuvitella sitä rytinää ja kipua millä mentiin! Yhteiskesto 3,5 tuntia! Siksi en enään haluais käynnistettyä synnytystä ellei oo ihan pakko. Esikon synnytys kesti 6,5 tuntia ja oli paljon " mukavampi" kokemus. Jälkisupistukset kuulemma pahenevat joka synnytyksen jälkeen ja nekin hirvittää jo nyt..nimittäin nekin oli jo kuopuksesta ihan karmeet eknan päivänä synnytyksen jälkeen. Mutta en haluis pelotella..kaikista on selvitty ja mitään kauhua ei silti ole jäänyt.

Omassa (.) ei taaskaan tänään ihmeitä. Kovasti pikkuinen liikkuu aina kun itse istahtaa ja viimeaikoina pitänyt myös liikkumisellaan yölläkin hereillä. Huomenna saadaan vaan kuulostella joulun tuloa ja olla vaan kunnes sitten koittaakin jo aatto..Mua ei koneella taida joulupyhinä juuri näkyä kun reissaamme paljon mutta sitten taas pyhien jälkeen.

TOIVOTAN MAALISKUISILLE OIKEIN RAUHALLISTA JOULUNAIKAA.

Terv.lyytikki

Vierailija
12/31 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]poikkean teille *vilkuttamaan* ja sitten meen jatkaa miljoonia hommia...

NapNap kyseli mun lomasta ja neidin hoidosta. Kyllä meillä nyt alkoi molemmilla, siis neidillä ja mulla, loma ja jäädään kahdestaan kotiin heti joulun jälkeen kun mies palaa töihin. Tuntuu ihanalta ajatella, että saa aamuisin heräillä ja syödä aamupalaa ihan rauhassa seuraavat kolme kuukautta.

IHANAA JOULUA KAIKILLE!

-Monkey ja mosse rv. 27+1-

PS. Tasan kolme kuukautta la:han...

Vierailija
13/31 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sf-mitasta heti alkuun eli rv 27+5 mulla oli 25cm eli vissiin suht keskikäyrällä, mutta vauvan paino vaan 1,1kg eli vähän alakanttiin.

Nyt eilen rv 29+4 oli vauvan paino 1250g. Luulin, että olis kasvanut vähän enemmän tossa ajassa, mutta kai meille siro vauva tulossa. Mies on 186cm ja mä 173cm, että olin kyllä varautunut isoon vauvaan. Mutta lääkäri sanoi, että tärkeintä, että vauva kasvaa omalla käyrällä tasaiseen tahtiin olipa sit ylä-, keski-, tai alakäyrällä.

Viime viikolla taisin kertoa, että mulle on vähän kumma vaiva tullut näin raskauden myötä nimittäin sammasta kieleen ja on ollu jo kuukauden päivät (toisinsanoen joku hemmetin hiivasieni kielessä, kääk!!) Ja just tänään luin lehdestä, että raskaus on yleensä naisen terveintä aikaa... joo ei mun kohdalla pidä paikkaansa =/

No yhtä lääkettä oon jo kokeillu mitä naikkarin lääkäri määräsi. Eipä auttanut ja sanoin eilen siitä lääkärille. Eipä määränny mitään toista lääkettä vaikka se toinen lääkäri käski mainita kontrollissa jos ei auta niin, että saisin jotain pillereitä (tää edellinen kun oli geeliä). Tää eilinen lääkäri vaan jankkas, että ensin pitää käydä hammaslääkärillä tarkistuttaa tilanne vaikka oon alle vuosi sit hoidattanu hampaat kuntoon.

No ajattelin päästä helpolla (vaikkakin kalliilla) ja menin eilen yksityiselle lääkärille ja se sit määräs mulle jotain suussa imeskeltäviä tabletteja. Soitin tänään vielä naikkarille kun halusin varmistaa, että niitä saa varmasti raskaana ottaa kun siinä lääkepurkissa ei ollut mitään erillistä ohjetta raskaustapauksista niinkuin yleensä lääkkeissä on.

Kätilö sit kysyi lääkäriltä niin sitä EI saakaan ottaa raskaana! Siis voi vi**U oikeesti! Mulla hajoo pää kohta! Törkeetä!! Vielä varmistin lähtiessä, että saanhan ihan varmasti ottaa sitä kun oon raskaana ja toisen kerran vielä apteekin myyjältä varmistin ja se kommentoi vaan " Kyllä lääkäri tietää mitä määrää, että on tätä eläimillä testattu eikä niille ole tullut mitään" .

Kätilö sit antoi mulle hus:in teratologisen tietopalvelun numeron missä on kuulema suomen asiantuntijat näis lääkeasioissa ja käski varmistaa huomenna sieltä saako sitä lääkettä ottaa. Jos ei saa niin sit mun täytyy kuulema soittaa sille yksityiselle ja se on velvollinen selvittää mitä raskaana ollessa saa ottaa.

Ihan hirvee vaiva kun suussa maistuu koko ajan pahalle ja kielessä sellanen äklö pinta. Varasin nyt sit tänään vielä hammaslääkärillekin sen ajan. Toivottavasti nyt jotain kautta sais oikeen lääkkeen ja syyn tähän vaivaan. Ei ainakaan helppoa ole ei.

Kiva kun vielä levätä pitäs ja sit täytyis kuitenkin juosta monessa paikassa. Ajattelin jo luovuttaakin ja kärsiä tästä vaivasta synnytykseen asti, mutta sit mietin, että kyllä se nyt varmaan hyvä ois hoitaa mahd.pian pois niinkuin kaikki muutkin tulehdukset ylipäätään.

Valitusta kerrakseen, sori. Suututtaa vaan kun pompotellaan ees taas eikä homma etene.

No nyt joulujuttuihin! =) Meillä mies on joulun töissä to-su ja käy vaan kotona nukkumassa niin ei olla mitenkään erityisemmin joulua kotiin laitettu. Mä oon menossa valmiiseen pöytään äidin siskolle ja sinne tulee äidin puolen sukua perheineen. Ihan kiva näin niin ei tarvinnut stressata muusta kuin lahjoista. Ne oon nyt tänään saanut pakattua. Miehen kanssa sovittiin, että toisillemme ei lahjoja osteta vaan ostetaan puoliksi uusi digikamera! =) On edellinen sen verran vanha, että kuvista tulee aika epätarkkoja ja meillä kun ei tavallista kameraa ole niin halutaan, että vauvasta otetut kuvat on sit kans kunnollisia, että pystyy teettämään kunnon paperikuviakin. En ole varmaan kahteen vuoteen enää paperikuvia teettänyt, mutta asia muuttunee uuden kameran myötä. Löysin vielä halvan " nettivalokuvaamon" ja täytyy sit uuden kameran myötä testata kuinka se palvelu pelaa. Kaveri on kyllä kehunut. Voin laittaa tähän linkin jos jollain on tarkoitus teettää digikuvista paperikuvia helpolla ja halvalla http://www.fastlab.com/HomePage-FI.html Vai oisko jollain vielä joku halvempi paikka tiedossa? Joko netissä tai helsingissä?

Nyt telkkua katsomaan...

Vierailija
14/31 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis " entinen" N82...

Vierailija
15/31 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla 26+5 kun oli 1,1 kg että ois isohko ; ) Siis viikkoa ennekun sulla että mikähän nyt sitten taas on iso ja mikä pieni vauva viikkoihin nähden?! On se vaan niin ihmeellistä että eri lääkäreillä noinkin erilaiset mielipiteet.. Mulle sanoi että sellanen 900 g ois keskikokoinen vauva viikolla 27! Ja taas jostain luin että 800-1200g on normaalit painot näillä viikoilla koska nyt vasta seuraavilla viikoilla vauvalle alkaa tulla painoa enemmän..

Vierailija
16/31 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa pinoon!

Täällä on tämä päivä huhkittu siivouksen merkeissä ja kuusi kannettiin olkkariin ja koristeltiin se. Kyllä tuli hyvä mieli, kun tuli koko huusholli oikein perusteellisesti siivottua ja kuusi toi mukavasti joulumieltä. :) Kun saatiin siivous- ja kuusiurakka hoidettua, niin käytiin uimassa. Loppupäivä ollaankin sitten olla möllötelty ja kuunneltu joululauluja ja katsottu leffoja ja telkkua. Tuossa justiinsa Everwood katottiin ja mies sai työpuhelun, niin tulin vielä tähän koneelle piipahtamaan. Miehen pitäis olla tammikuun alkuun asti lomalla, mutta eipä ne tunnu töissä pärjäävän ilman sitä. :) Mä uhkasin jo heittää koko puhelimen ikkunasta pihalle, kun ärsyttää tuollainen häirintä loma-aikana. Se on tuo kaupungin virkamiehen homma vähän tuollaista..

Huomenna pitäisi paistaa kinkku (meinasin kirjoittaa kuusi..) ja sitten voikin joulu mun puolesta tulla. :) Me ollaan siis täällä etelässä joulu. Mennään molempien vanhemmilla käymään ja myös kahden perheen (siis sekä minun että miehen perhe) voimin vietetään yksi päivä ja tiistaina lähdetään sinne Ylläkselle. Siinäpä se loppuvuosi sitten hurahtaakin. :) Varmaan mä pinoudun vielä huomenna, mutta sitten seuraavan kerran vasta ensi vuonna, joten älkää ihmetelkö poissaoloani (jos jotakuta semmoinen asia voi edes ihmetyttää..).

Omaan ( . ) ei kummempia. Tänään on tullut niin huhkittua, että suppareita on sadellut pitkin päivää, mutta onneksi ei ole ollut kuin pari oikein tosi kipeää. Liitoskivut ovat olleet myös aikamoiset tänään, mutta pistetään nekin tuon rehkimisen piikkiin. Kovasti potkittu on ja päätä pyöritelty äipän iloksi. :)

SF-MITASTA on kyselty tänään. Minullahan se oli eilen neuvolassa himpun verran yli keskikäyrän eli ei sen suhteen huolta, mutta nuo käyrät ovat vain suuntaa antavia ja siihen mittaan vaikuttaa suunnilleen miljoona asiaa: kuka mittaa, miten mittaa, miten päin vauveli sattuu olemaan, mitattavan kroppa (siis pituus ym. tekijät) ja onhan noita. Eikä käsittääkseni sf-mitasta voi suoraan ainakaan päätellä vauvelin kokoa. Voin tietysti olla väärässäkin, mutta näin olen ymmärtänyt. Luulisi, että siihen neuvolassa puututtaisiin, jos kokisivat siinä jotain häikkää olevan. Siis toki, jos mitta tekee hurjia harppauksia suuntaan tai toiseen neuvolassa käyntien välissä, niin silloin minä ainakin olisin vähän huolissani, mutta tuskin siitä nyt muuten tarvitsee huolehtia. Jokainen meistä on niin erilainen, myös raskausaikana. :)

Mutta nyt mä käyn katsomassa jääkaapista vielä jotain pientä naposteltavaa ja varmaan katsotaan vielä joku leffa ennen kuin mennään nukkumaan. Hyvää yötä kaikille! En vielä toivota hyviä jouluja, niin ompahan hyvä syy tulla huomenna käymään. :)

Lily & Nappo 30+1

Vierailija
17/31 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]oon täällä taustaillut pari päivää, lukenut kyllä kaikkien kuulumiset mutta on jotenkin ollut niin tuhottoman kiire ja väsy etten ole jaksanut paneutua näpyttelemään.. pitäisi varmaan nukkua enemmän. ainakin hb oli reilu viikko sitten 130, joten väsymys ei ainakaan raudanpuutosta ole.

huomenna olisi vielä täysi työpäivä ja sitten kentälle - illalla lähtee kone lämpöön:) niin ja pakkaushan on vielä ihan puolitiessä.. onneksi viikon reissulle ei nyt niin kovin paljoa tarvi mukaan. täytyy kohta vääntää tavarat kasaan.

huomenna ajattelin vielä päivällä käydä henkkamaukassa hakemassa pari pidempää tpaitaa, tajusin että nuo lyhythihaiset (ja isomahaiset;) on kaapista aika vähissä, niitä kun ei näillä keleillä oikeastaan tarvi.

eilen olin tanssitunnilla ja kyllä 60minsan liikunnan jälkeen oli tooosi väsy olo, nukuin yölläkin sikeästi. normaalisti herään nyt aina kun käännän kylkeä, mutta taisin vaihtaa puolta vaan veskireissun jälkeen;) mulla meneekin liikuntakortti umpeen vuodenvaihteessa, joten täytyy miettiä jatkaako kertakäynneillä vai keskittyykö kokonaan uimiseen ja ulkoiluun.

viisi yötä antibioottia ja yö hiivalääkettä takana. hiivalääkitys jatkuu vielä 2yötä; ens yö on ok, mutta se vika on tietysti meidän yölennon aikana. mietin tässä että pitäisiköhän pitää yö taukoa ja laittaa viimeinen reissussa, taitaa mennä muuten hukkaan jos kuitenkin ramppaan veskissä aika usein ja muutenkin sitä ollaan pystyasennossa. taidan soittaa vielä neuvolaan huomenna..

aatonaaton puolelle kohta kääntyy, hyviä öitä ja joulunaikaa!

kurkistelen vielä huomenna.[/color]

[color=red]<:)[/color] [color=green]Caddie ja Pirpana, rv 28+2[/color]

Vierailija
18/31 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=goldenrod] Ihan ensiksi: Oikein hyvää matkaa ja lomaa caddielle!

Eilen sain ostettua loput joululahjat, tänään täytyy käydä vain ruokaostoksilla illalla jossain vaiheessa. Ja pupun häkki siivota. Sitten on jouluvalmistelut tehty.

Nukuin todella levottomasti, näin ihme unia ja heräilin vähän väliä. Nyt on sitten aika ryytynyt olo... No, mulla ei täällä töissä ole juuri mitään hommaa, joten lepäilen täällä=) Duunin jälkeen menen mummolla käymään.

NapNap rv29+2 [/color]

Vierailija
19/31 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]Täällä vielä yöpuvussa heilun ja koneella nökötän, vaikka kaikki hommat vielä tekemättä... pedit pitäis pedata, tortut tehdä, paketoida loput lahjat, pakata auto (saa nähdä, mahtuuko meijän lahjaröykkiö ollenkaan autoon =)) ja sitten neljäksi ollaan menossa miehen mummon luokse joulupuurolle ja sen jälkeen haetaan kissa vielä kotoa ja sitten lähdetään mun venhempien luokse. Illalla koristellaan siellä kuusi ja maistellaan kinkkua *nam*. Meijän neiti jännittää ihan hirveesti joulupukintuloa ja se näkyy käytöksessä, on ihan hepuleissaan... mitenköhän saadaan huominen menemään...

Nyt hommiin!

-Monkey ja mosse rv. 27+2-[/color]

[color=red][size=3]Rauhaisaa joulua kaikille![/color][/size]

Vierailija
20/31 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simbucca/N82 - mulla oli vastaavaa lääkkeiden kanssa säätämistä kuin sulla n. kk sitten, eli valitettavaa näköjään että lääkäreihin (edes yksityis-) ei voi luottaa... yskänlääkettä määräsi, jota pakkauksen mukaan pitikin välttää raskausaikana. Ja tietty olin nimenomaan maininnut raskaudesta.

Ja sitten kauhee soittorumba, aina käskivät soittaa johonkin muualle ja kaikki vaan siirsi vastuuta tai antoi ympäripyöreitä neuvoa: neuvola - yliopiston apteekki - teratologinen tietopalvelu... olikohan joku muukin paikka.

Omalle vastuulle jäi koko päätös, en sitten ottanut sitä lääkettä ja menihän se yskä lopulta ohi kuitenkin, harmitti vaan kun tuli turhaan se ostettua.

Eilen kävin neuvolassa ja täti oli jostain papereista nähnyt, että olen jo ollut yhteydessä uuteen neuvolaan (muutamme pian). Ja näki että olemme menossa sinne perhevalmennukseen. No tämä oli ihan outo ja kauhea asia - alkoi tivaamaan että miten ihmeessä, kun en ole ensisynnyttäjä - ja olen joka ikinen kerta puhunut synnytyspeloista ja siitä kun tuntuu ettei osaa/muista mitään kun edelliseen tulee 11 v. välilä, ja parisuhdeongelmista (joihin yhteinen perhevalmennus tuskin haittaa tuo)...

Alkoi myös tenttaamaan että onko ne miehelle ensimmäisiä lapsia, ja sitten että onko mun lapset saman miehen kanssa... !

Alkoi pikkuhiljaa ärsytyskäyrä nousta!

Ensinnäkään en kahden edellisen kanssa edes saanut mitään valmennusta kaupungilta - silloin oli säästövuodet!! Joten jos nyt edes tämän kolmannen lapsen kanssa 3 x 1,5 h käymme kuuntelemessa neuvolassa ja näemme muita odottajaperheitä, niin onpas rikollista!

Ja neuvolalääkäri ei puuttunut mitenkään siihen, kun valitin KUTINASTA - onko muilla ollut ihon kutinaa??

Pelottaa tuo kutina siksi, että äidilläni on aina raskauasaikana ollut joku maksahepatoosi ja lapset on pitäneet syntyä aiemmin (ensimmäinen kuoli juuri synnytyksen kynnyksellä kai tuosta syystä), ja siinä on kutina oireena.

Kysyin voiko olla perinnöllistä - kyllä voi kuulemma. Mutta ei silti puhettakaan että asialle tehtäisiin jotain.

No, ehkä tää johtuu vain ihon kuivumisesta tms. vaikkei mitään iho-ongelmia kyllä olekaan ollut.