Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunta ja kivuttomat supistukset

21.12.2005 |

Olen harrastanut aktiivisesti urheilua jo vuosia. Raskauden aikanakin

liikunta on tuntunut hyvältä (lähinnä jumppa, kävely), olen toki siirtynyt kevyemmille jumppatunneille. Odotan esikoista ja supistukset ovat täysin uusi kokemus. Arvioin että niitä on tuntunut n. rv 25-26 lähtien ajoittain

jumpalla, ovat kivuttomia ja jäävät heti pois, jos vähän rauhoitan menoa.

Onko teillä kokemuksia siitä, että onko ok harrastaa liikuntaa näin, vai tulisiko sitä vähentää jos kerran supistuksia on tuntunut. Muistan kuitenkin lukeneeni, että tässä vaiheessa kuuluukin tuntua kivuttomia supistuksia, koska kohtu harjoittelee.. Nyt siis menossa rv 27.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn vielä Chi Ball -tunnilla (melko kevyttä jumppaa) kerran viikossa. Lisäksi pyrin kävelemään reippaasti päivittäin 30-60 min. Mullakin on ollut kivuttomia suppareita jo kauan. Liikunta ja varsinkin ulkoilu tekee hyvää vauvalle ja itselle. Poistaa mm. turvotusta tehokkaasti (itselläni nesteen kertyminen on " pienoinen ongelma" ) Aion jatkaa samaan tahtiin. Nyt rv:t 37+4. Joten liiku sinakin ihan sen mukaan mikä tuntuu hyvältä. Jos tulee kipuja tms. tietty pitää hiljentää tahtia.

Joulun odotusterkuin, tiramisu

Vierailija
2/5 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mullakin rupesi tuntemaan sauvakävelylenkkien lopussa supistuksia... ja rv 26+6 neuvolalääkäri totesi kohdunsuun pehmenneen....ja tuli urheilu- ja seksikielto. Kaikki rasitus pois... joten on mahdollista tällainenkin.... kannattaa tarkistaa asia ettei käy hullusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinulla ainoastaan pehmennyt kohdun suu, vai oliko lisäksi kohdunkaulan lyhenemistä tai kohdunsuun aukeamista? Itse menossa suppareiden vuoksi lääkäriin tänään... Supistuksia ollut jo viikolta 16. koulukiireiden ja muuttopuuhien vuoksi, urheilu ja seksi tekevät niitä myös..

Vierailija
4/5 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinulla ainoastaan pehmennyt kohdun suu, vai oliko lisäksi kohdunkaulan lyhenemistä tai kohdunsuun aukeamista? Itse menossa suppareiden vuoksi lääkäriin tänään... Supistuksia ollut jo viikolta 16. koulukiireiden ja muuttopuuhien vuoksi, urheilu ja seksi tekevät niitä myös..

Vierailija
5/5 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jumpassa ollessa. Lopetin sitten jossain vaiheessa, ku oli niin epämiellyttävää ja pelotti niiden mahd. vaikutukset. lapsi syntyi kuitenkin vasta 41+6.

Nyt olen taas raskaana ja välillä jo supistelee, vaikka vasta 13+2.