Millaisessa sekamelskassa asuvat ne, joiden pitää jouluksi puunata joka paikka? ev
Kommentit (4)
Yhtenä päivänä pyyhin kaappien ovet ja sisäovet.
Toisena katot ja seinät.
Kolmantena siivoan kaappeja ja jatkan monena päivänä.
Neljäntenä putsaan pattereiden välit.
Viidentenä pesin saunan ja kylpyhuoneen lattiasta kattoon.
Jne.
Tänään sitten tein " joulusiivouksen" . Vein matot ja petivaatteet ulos. Imuroin, luuttusin, pyyhin pölyt ja pesin vessan ja vähän kylppäriä sipaisin (kun oli niin puhdas).
Sit matot takaisin sisälle jne. ja koti on valmis jouluun!
(varmaan aattona vielä imuroin vähän)
Koko ensi vuosi menee sitten joulukuun alkuun saakka viikko siivouksella ja joka toinen viikkoa mattojen välistä luuttuamisella.
Olen työelämässä ja ei ole yhtään stressiä.
Joululahjatkin olen ostanut jo marraskuussa.
ENNAKOIKAA, SUUNNITELKAA. Niin ei ole stressiä!
mutta siltikin siivoan jouluksi kunnolla. Käyn läpi laatikot ja heittelen vanhat tavarat pois, pyyhin pölyt ihan joka paikasta, pesen uunin ja jääkaapin jne. Minusta vain on kivaa, kun jouluna on ekstrapuhdasta ja tuoksuvaa!
Jostakin syystä meillä kaikki jää aina viime tippaan. Tuleepa kuitenkin tehtyä edes joskus ja jotenkin vaikkapa viime hilkulla, mutta eipä jää tekemättä.
On tapana pyyhkiä keittiön kaapit vain kerran vuodessa (paitsi tietty roskiskaappi). On vaan kiva siivota jouluksi, kun se on suuri juhla. Meillä on siistiä ynmpäri vuoden, mutta esim. lattioiden ja saunan pesunkin teen ennen joulua.
Minulle siivoamisesta ja ruuanlaitosta ei tule stressiä. Nautin kauniin kotimme hoitamisesta. Kaikki emme ole samanlaisia, meitäkin kotitöistä nauttivia ihmisiä on =)