Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin voi testata?

21.12.2005 |

Hei! Jätin pillerit marraskuun lopulla pois ja joulukuun ajan olemme yrittäneet lasta. Ovulaatio ajasta ei vielä ole tietoakaan joten yritimme varmuuden vuoksi kp 11-18.... testeissähän sanotaan että testata voi silloin kun kuukautisten pitäisi alkaa eli tässä tapauksessa vasta kuunvaihteessa, mutta voiko sitä testata jo aiemmin koska tässä on tulossa näitä " juhla" päiviä (tapaninpäivä, uusivuosi ym) ja en haluaisi riskeerata mahd.raskautta juomisella!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkimpien testien (ainakin Acon10) ohjeessa sanotaan, että saattavat näyttää positiivisen tuloksen jo 7-11 päivää hedelmöittymisestä. Tällöin testattu negat. tulos ei kuitenkaan ole täysin varma, eli voi vielä muuttua plussaksi myöhemmin. Tietysti ongelmana sinulla on se, että kierto saattaa heitellä jonkin verran (tai kuten minulla, paljon) pillereiden lopetuksen jälkeen.

Toisaalta itse en olisi kovin huolissani tulevista juhlista: sanotaan, että ennen kuin kuukautiset ovat myöhässä on mahd. hedelmöttynyt munasolu turvassa. Ainakaan mitään kehitysvaurioita ei pitäisi tulla. Runsas alkoholin käyttö voi kylläkin käsittääkseni lisätä riskiä keskenmenolle, mutta en tiedä olisiko kertakäytöllä vaikutusta.

Yleensähän kehoitetaan elämään normaalia elämää ennen positiivista testitulosta eli yritysaikana ei yleensä ole tarpeen elämäntapoja juurikaan muuttaa. Itse olen tätä noudattanut, mutta ovulaatioajan jälkeen olen koittanut välttää kunnon kännejä, ja nauttinut kohtuudella. :)

Plussaonnea!

Vierailija
2/2 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä ottaisi kohtuudella siihen asti. Kierto ja elimistö on todellakin vielä sekaisin, maha on kuin pommin jäljiltä, käsistä häviää tunto, oksettaa ja mahassa vihloo ja tuntuu kuin siellä olisi elohiiri tms. Kiitos vastauksesta ja hyvää joulua ja uuttavuotta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla