Painonnoususta
Heip, mielenkiinnosta kyselen-onko kenelläkään käynyt niinkuin minulla, että raskaus aikana paino" putosi" tietysti vauvat ,vedet ym ja nyt vauvaaikana kahta imettäessä ym.paino on noussut 13kg!! Ja oikeasti ihan samanlaista kotiruokaa syön kuin silloinkin, enkä liikaa herkuttele(n.2krt. vkossa vähän suklaata. Enkä tosiaankaan raskausaikana ison mahani kanssa likkunut enemmäin kuin nyt..että en kyllä ymmärrä-onko vastaavia kokemuiksia??
Kommentit (2)
 juuri noin molemmissa raskauksissa. Syynä oli raskauden aikainen kilpirauhasen ylitoiminta, jos sitten vauva aikana muuttui vajaatoiminnaksi.
 Ensimmäisen raskauden jälkeen en tätä osannut edes epäillä ja näin meni 2 vuotta (lihominen, apaattisuus mutta ei masentuneisuus, väsymys jne.).  Nyt osasin tätä odottaa ja juuri eilen kilpirauhaslääkitystäni justeerattiin.
 Neuvolassa kannaattaa jutella sillä kilpirauhasvaivat ovat todella yleisiä ja usein ne jää lievinä hoitamatta.

Eli laihduin raskauden aikana sellaset 6-7 kg, eli paino synnytyksen jälkeen oli sen verran vähempi, kuin ennen raskautta. Mutta vaikka imetin 8kk, niin paino palasi pian lähtöpainoon ja tulipa kohta saman verran lisääkin, ellei jopa enemmän! : ( Mutta täytyy kyllä sanoa, että vaikka imetin ja jonkun verran yritin liikkuakin, niin söin kyllä myös aika lailla paljon makeaa... Olipa sitä silti vaikea saada pois!
Nyt kävi vähän samalla lailla, laihduin raskauden aikana 13 kg. Siitä on nyt tullut takaisin " vasta" 5kg, koska olen tietoinen tästä riskistä syödä liikaa makeaa ja olen vartavasten sitä yrittänyt vähän (edes!) välttää. Olen myös liikkunut nyt ja imetän edelleen.
Jos sinä syöt kuitenkin mielestäsi ihan normaalisti ja liikutkin jonkun verran, niin voihan kyse olla vaikka jostain muusta? Yhdellä mun kaverilla oli jotain kilpirauhasen kanssa ongelmia, kun ei laihtunut vaikka oli millasilla dieeteillä. En sano siks, että pitäis huolestua, mut tulipa vaan mieleen, että voipi johtua tällasistakin asioista.
T: Piia sekä Sanni ja Oskari 5½kk