Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita äitejä jotka joskus kokeilleet huumausaineita?

Vierailija
20.12.2005 |

Enkä nyt tarkoita kahvia :)

Itse käyttelin kannabista 2-5 kertaa vuodessa noin 6 vuoden ajan ennen lasta. Saatuani tietää olevani raskaana en ole käyttänyt, raskausaikana join alkoholia ehkä kerran kuussa yhden annoksen. Tupakkaa en ole koskaan polttanut vakituisesti, joskus jossain juhlissa. Mitään vetoa en tuntenut kannabista kovempiin aineisiin.

En halua vähätellä huumausaineiden aiheuttamia ongelmia, mutta monesti huumevalistus on yletöntä pelottelua. Ja se ei ole kyllä hyväksi, sillä jos joku haluaa huumeita kokeilla ja huomaa ettei ekasta kerrasta jääkkään koukkuun ja joudu katuojaan kuten on väitetty, ei sitä välttämättä usko enää mitään mitä huumeista on kerrottu. Enkä pidä kannabistakaan vaarattomana (ettei nyt kenellekään tule väärinkäsityksiä).

Muita samanlaisia?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään kertonut neuvolassa " kokeiluista" . Mielestäni sillä ei ollut merkitystä kun käytöstä oli jotain 8v kun tulin raskaaksi.

Olen kuullut että esim. yksi kaverini tuttu joka kertoi kokeilleensa kerran pilveä ennen kuin alkoi edes yrittää lasta laitettiin neuvolan toimesta erityistarkkailuun, huumetesteihin jne. Älytöntä. Vaikka en minä sitä sano etteikö huumeäitien (oikeasti) tarkkailu olisi tarpeen.

Vierailija
2/33 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä poltin pilveä lähes päivittäin, juhliessa(noin joka viikonloppu) käytin essoja, kokaiinia tai mitä rauhottavia nappeja nyt sattui olemaan tarjolla. Subutexia,piriä ja happoja on myös tullut maisteltua.

Mun elämä oli vielä pari vuotta sitten ihan hirveetä, mun kohdalla huumeiden käyttö ei ollut enää mitään harmitonta kivaa vaan pakonomaista pahan olon pakenemista mömmöihin. Ihme etten jäänyt ns. kunnolla koukkuun. Lopetin kaiken heti kun tulin raskaaksi, jätin vanhat kaverit jotka käytti ja muutin. Lapsi tavallaan pelasti mut, en usko että olisin muuten (halunnut)ymmärtänyt mihin tollanen voi johtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän on kaikki jotain entisiä pilviveikkoja suurinpiirtein..ja moni lopettanut VASTA lapsen saamiseen? Itsekin olen kokeillut huumeita, mutta ihan kakarana, koskaan en ole varsinaisesti käyttänyt yhtään mitään tupakkaa lukuunottmatta, enkä sitäkään enää.

Vierailija
4/33 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kakarana kokeilin tupakkaa, ja kerran kokeilin nuuskaa. Siitä tuli niin kamala olo, että mies joutui liki kantamaan kotiin. Alkoholia käytän " sivistyneesti" lasillisen viiniä silloin tällöin lähinnä hyvän juuston ja ruoan kanssa.

Minua vähän häiritsee se, että Suomessakin yritetään arkipäiväistää kannabiksen käyttöä sanomalla, että kaikki sitä polttaa muuallakin. Olen asunut yhteensä kymmenen vuotta eri metropoleissa Euroopassa ja voisin kyllä kertoa jo ammatillisen kokemuksenikin vuoksi, millaiset ihmiset käyttävät ja millaiset ylipäänsä jäävät koukkuun johonkin nautintoaiheeseen.

Vierailija
5/33 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ekalla kerralla (21v) sain vain pahoinvointia yökkäykseen asti. Toisella kerralla vuoden päästä koin se kuuluisan kikattelun sitten tosissaan. Siihen on jäänyt ne kokeilut. Tupakoin kuitenkin päivittäin, raskauajan olin savuton ja 3kk synnytyksen jälkeen ostin taas ekan askin (maitontulo loppui).

Muihin aineisiin ei ole mielenkiintoa. Helsingissä työskentelevänä ihmisenä näen viikottain onnettomia sieluja, joista varmasti osa on aineissa ja niin hukassa itsensä kanssa, että säälittää.

Vierailija
6/33 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en vaan usko :) No, ilmeisesti otsikko ja juttu ei ole olleet tarpeeksi provoja, muihinhan täällä vastaillaan varsin niukasti :)

Vierailija
7/33 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sekin hupi taakse jäänyttä elämää ;)

Vierailija
8/33 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää vain kahvia

Vierailija
9/33 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun lähdin ulos bilettämään, saatoin napata esson. Essot jäivät jo paljon ennen kuin tiesin että olen raskaansa. Pilven poltto loppui kuin seinään. Nyt lapsi 3-vuotias ja kertaakaan en ole mitään ottanut, en raskauden aikana, enkä jälkeen. =)

Vierailija
10/33 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nyt on sekin hupi taakse jäänyttä elämää ;)

Vierailija
11/33 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, eikö ne äitipolilla ota tarkkaan syyniin kun kerroit että on huumekokeiluja?

Vierailija
12/33 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viinaa kori .. määrät ovat noin määriä..

Vierailija
13/33 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sanoi että on käyttänyt sitä, ei huvittanut kysyä eikä keskustella enempää aiheesta..

Vierailija
14/33 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroin siitä neuvolassa aivan avoimesti enkä joutunut mihinkään erikoissyyniin.

Vierailija
15/33 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole eläissäni edes nähnyt huumeita saatika sitten käyttänyt niitä. En tunne ketään, joka olisi niitä kokeillut. Intiassa kerran käydessäni, ruohoa tarjottiin mutten ottanut.

Miten siis esim. kannabis vaikuttaa? Tai joku hieman vahvempi? Onko se samanlaista olotilaa kuin humalassa? En siis todellakaan aio kokeilla mutta ihan tulevaisuutta silmällä pitäen haluaisin tietää. On kai pakko varautua, että lapset joskus niitä saattava kokeilla enkä haluaisi olla ihan ummikko, jos tulisi tositilanne eteen. Tietysti toivon, etteivät koskaan haksahda...

Vierailija
16/33 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yms lääkkeitä.. Ei tuntunut mitenkään erityisen hurjalta, eikä ollut mitään suuria vaikeuksia lopettaa... Munkin mielestä liikaa kauhistellaan tuollaistaq satunnaista sekoilua, mun kaikki äiti-ystävät n 8kpl ovat ennen lapsiaan kokeilleet ties mitä, eikä nykyään mitään ongelmia.

Tuntuu naurettavalta kun sanotaan olevan vakava alkoholi-ongelma jos ottaa yli 6 annosta joka viikko, kun jokainen minun tuttuni niin teki enne perhettä, ilman ongelmia..

Vierailija
17/33 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koskaan en niitä aikoja unohda.

Vierailija
18/33 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka oli jo taakse jäänyttä elämään kauan ennenkuin lasta alettiin toivomaan.

Millainen olo tila siitä tuli.. vaikea enää muistaa. Lähinnä nousuhumalan tyyppinen, kaikki oli hauskaa ja ihanaa... eikä siitä tullut krapulaa.

Vierailija
19/33 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei olisi lasta. Eikä ne ota mihinkään syyniin. Huumekokeiluista, huh, kyllä sun pitää ihan kunnon narkkari olla ennenkuin ottaa syyniin. Voi, kyllä silloin tuli sekoiltua, onneksi on tuo pikkuinen nyt.Niin ja Xanoreita tuli kanssa kokeiltua, ja subuja, yöks! Joo ja poretta jos essoja ei saanu.

Se joka poltteli ennen noin 3krt viikko.

Vierailija
20/33 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvestä tuli useinmiten vain väsynyt olo joten se jäi pois, vahvemmat ei ole kiinnostanut koskaan ja onneksi niitä ei vielä silloin pukku kaupungista saanutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi