Voiko rinnat alkaa palautumaan VUOSI imetyksen lopettamisen jälkeen..??!!
Vuosi on nyt kulunut, ja imetys vei rintani täysin; tyhjät rukkaset jäi.
E-pillereitä olen syönyt noin 10-11kk. Nyt yhtäkkiä rintani ovat kipeytyneet aika lailla noin kuukauden ajan ja ovat alkaneet ottamaan entistä kokoaan ja ryhtiään...! Ihmekkö???!!!!
En ollut koskaan edes kuullut, että rinnat VOISIVAT palautua imetyksen jälkeen?!
Kommentit (5)
palautua noin 6 kk imetyksen lopettamisen jälkeen. Rasvakudosta alkaa kertyä uudelleen tisuihin menetetyn tilalle, samoin iho kiinteytyy. Kaikki on tietysti yksilöllistä; riippuu ihosta painosta, liikunnasta, lihaksisto yms.
T: lekuri, joka on rintojen palautumisen ihmeen myös kokenut.
Siskollani ei muuten koskaan palautunut... Miten tämä IHME käyttäytyy toisen lapsen/imetyksen kanssa, kestääkö kaksi palautumista?!!
Huh tätä iloa..!!
toki samanlaiset kun ennen raskauksia ja imetyksiä 5v. sitten, tietenkään.
Mikis just mulla on tämä lautarintavarustus. Olen tottunut d-jad-kupin rintoihin. Ja nyt pitäis opetella elämään a-kuppien kanssa. On kyllä jo reilusti yli vuosi kun on viimeisen imetyksen lopettanut. Parista ekasta imetyksestä vielä palauduin. Äitinikin sanoi juuri päinvastaisesti kokeneensa kuin minä. Eli hän oli nuorena kärsinyt sinnattomuudesta ja saanut ihan ok tissit vasta neljän lapsen jälkeen. Epistä!
Niin, kyllä olen onnellinen, että sain kaikkia imettää pitkään mutta se ei paljon lämmitä kun uimahallissa saa ihmetteleviä katseita. Tissit on kuin vanhalla mummolla ja okää ei vielä mitään.
Lopetin kuopuksen imettämisen (2v3kk) keväällä 2004 ja rinnat olivat aivan surkeat pitkän aikaa. Ehdin jo miettiä epätoivoissani jopa implantteja, mutta kun imetyksen lopettamisesta oli kulunut n. vuosi alkoi pikkuhiljaa rinnat kipeytyä. Tunne oli suunilleen sama kuin silloin kun maito nousee rintoihin. Tätä nykyä rinnat ovat monesti myös kosketusarat ja nännit nöpöttävät todella terävästi ja herkästi kaikesta. Ja jopa tuo nöpöttäminen koskee. Tissit ovat kyllä huomattavasti täydentyneet vaikka paino on pysynyt samassa kuin viime keväänä. Jopa mies kommentoi kohentunutta varstusta. Itsekin olen huomannut että liivit ovat täydemmät. Joten kyllä uskon että se voi sinullakin olla mahdollista!