Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajat haukkaavat itse palan paskaa siinä, kun pakottavat

Vierailija
20.12.2005 |

oppilaat pakkomaistamisella syömään!!!

Lapseni ei syö ja maista koulussa enää kaikkea kuulemma kun on useaan otteeseen jo maistanut, eikä siitä huolimatta tykkää siitä ruuasta.

Tänään muut luokan lapset palkittiin karkilla kun maistoivat ruokaa kiltisti mukisematta.

Kieltämättä tuo oli ihan oikea tapa, mutta lastani se ei haitannut eikä saanut kannustusta siihen, että pitää syödä se lusikallinen puolukkahilloa.

Kannanottoja kiitos, antakaa palaa puoleen tai toiseen!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos on jo monta kertaa maistanut ja todennut ettei tykkää niin miksi pitää pakottaa enempää?

Vierailija
22/37 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kotona meillä syödään keittoja, pihvejä, lihapullia, spagettia, uunikanaa, paistia, stroganoffia, munakkaita, puuroja, keitettyjä perunoita paistettuja perunoita muusia ranskalaisia riisiä paistettua kalaa, kalapuikkoja - jos niinku tajuatte pointtini. Lapsikin on ihminen jolla saa olla henkilökohtaisia mieltymyksiä! Kunhan niitä ruokia joita syö on niin että voidaan elellä kutakuinkin normaalisti. Jouluruuat on yäk, hän syö riisipuuroa ja kaikki on tyytyväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömään kun leipää,niin miten jaksavat kun pitkät hoitopäivät.

Vierailija
24/37 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkin ovat ihmisiä. Heitä voi kannustaa maistamaan mutta pakottaminen on kyllä minun mielestäni yksiselitteisen väärin.

Vierailija
25/37 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen syömishäiriön syyt on syvemmällä. Psyykkistä, tarkoitan.

Kaikkeahan pitää maistaa. Niinhän se on kuin joku kertoi, että tarvitaan useampi makuannos ennenkuin joku uusi juttu alkaa maistua.

Muistan itse, kuinka paprika oli joskus ennen muinoin aivan kauheaa ja nyt vois syödä vaikka kokonaisen kerralla. Samoin oliivit, homejuusto yms. Vaatii maistelua.

Vierailija
26/37 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa,tai oteta niin vähän et se syödään.Toki on sellasia inhokki-ruokia mitä ei millään voi syödä,mutta osalle se on päivittäinen tapa jättää syömättä

Vierailija
27/37 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun pitäisi maistella useampaan kertaan kyseisiä ruokia, jotta " uudet maut alkaisivat maistua" ? Yksinkertaisesti pärjään ilman näitä ruokalajeja!

Sen sijaan pidän oikein paljon erilaisista juustoista ja oliiveista, mieheni taas ei lainkaan syö oliiveja. Näin me siis olemme erilaisia... Miksi kaikkien pitäisi syödä kaikkea????

Vierailija
28/37 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkee pitää maistaa... kaikesta ei tarvi tykätä

on toiminut meillä, eli syömään en ole pakottanut mutta maistaa pitää..

lapsilla kun on monesti se että jotain ruokaa vastustetaan periaatteessa

Vierailija
29/37 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota pakottamista voisi koulussa soveltaa johonkin muuhun.

Vierailija
30/37 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne,mitä syö.Eli 5 nakkia ja ketsuppia,ei muuta.

Vierailija
31/37 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) saa syödä mitä haluaa -> osa ei syö mitään, verensokeri laskee ja ovat kiukkuisia iltapäivän

-> toinen osa syö vain pelkkää lihaa , epäterveellistä

b) pakotetaan -> vastenmielisyys pakkosyöttöä kohtaan

c) pitää syödä kaikki mitä ottaa -> ks. kohta a

Itse toivon oman lapsen aikanaan syövän koulussa sellaisia annoksia, joilla saa mahan täyteen ja joilla jaksaa iltapäivään. En halua, että häntä pakotetaan syömään, mutta toivon, että ruokailuun kannustetaan.

ope, ex-supernirso

Vierailija
32/37 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tavan vuoksi viedään pois,niin sitä en kannata. Eikä se ole sama opeille syövätkö vai eivät.Riippuu tietysti koulusta.Meillä pieni koulu.

Vierailija
33/37 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki perustuu vallankäyttöön, mutta verhoudutaan kasvatuksen taakse ja pedagogiikkaan.

Vierailija
34/37 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syy miksi mua ärsyttää se on koska yksi lapsistani on sellainen.

Ei sille vaan voi mitään. Mut hermothan siinä menee kun yks ei syö ja vähän ajan päästä on sit nälkä.

Kaikilla on ruokia mistä ei tykkää, mutta sit kun niitä ruokia mitä suostuu syömään on vain muutama niin kyllähän se on raivostuttavaa.

Maistamista kannatan minäkin, mutta tuosta karkkijutusta en osaa sanoa mitään. Ihan sama.

Vierailija
35/37 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa syödään ihan samanlaisia tuikitavallisia ruokia kuin päiväkodissa ja myöhemmin aikuisena työpaikkaruokalassa jne. Minusta lasten ei tarvitse osata syödä eksoottisia erikoisuuksia, mutta ihan tavalliset ruoat pitää oppia syömään. Kaikki ei ole aina jokaisen herkkuruokaa, eikä tarvitsekaan olla. Mitä ihmettä teillä kotona sitten oikein syödään?

Vierailija
36/37 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistamaan kaikkea ruokaa. Kaikesta ei tarvitse pitää, mutta tulee kyllä aika pitkä koulupäivä, jos se pitää tyhjällä mahalla istua. Itse en palkitsisi karkilla niitä, jotka syövät. Turhan osoittelevaa ja saattaa aiheuttaa vain pahempaa vastustusta niissä " itsepäisissä" . Ja itselläni on todella itsepäinen ja ennakkoluuloinen ruokailija, joka ei todellakaan suostu maistamaan juuri mitään :)

Vierailija
37/37 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohteliasta ja viisasta maistaa kaikkea, ja se on hyvä olla sääntönä päiväkodeissa, kouluissa ja kotona. Itse kelpuutan päiväkodissa maistamiseksi sen, että suussa tai huulilla on ruoka käynyt, edes hivenen.

Lautasen tyhjäksi syömistä ei tietenkään tule harrastaa, eihän sitä voi kuin itse tietää milloin on kylläinen. Voi tulla syömishäiriöitä semmoisesta.