Tiistai, SYYS04emot
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5914367&p=&mpage=1&tmode=…
Eilennä puhuttiin tällaisia
Kommentit (32)
Pikkurinsessa on ripuloinut pari päivää. Mietin vaan, että millainen on rotavirus? Onko se kuinka raju tauti yleensä? Tyttö on ihan kunnossa ja tänään on syönytkin aika hyvin, mutta ripuloi muutaman kerran päivässä. Mietin vaan, että flunssaahan oli monta viikkoa, eli oisko se voinut jatkua rotaviruksella. Luin jostain, että oireina on ensin nuha, sitten oksentaminen ja viimeisenä ripuli. Pikkurinsessahan myös oksensi pari kertaa viikonloppuna (ei kyllä vaikuttanut vatsataudilta silloin).
Ayap, tsemppiä! Jospa se neurologilla käynti ei ole niin kamalaa kuin luulisi. Lopputulos ei aina ole mikään paha sairaus, vaan pienempiäkin ongelmia voi olla.
Nyt takaisin pyykkien pariin...
T: Ynis
palaan, KIPIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!
Vieraita kävi ja nyt on pojat ihan ylikierroksilla, taitaa olla sokerihumala :-/ Sain jotenkuten siivottua, joten ehkäpä tuon joulukuusen voisi nostaa sisälle sulamaan nyt.
Niin, ostettiin sitten joulukuusi. Pojat kantoivat sitä kahdestaan hetken matkaa, nappasin pari söpöä kuvaa pikkujoulunviettäjistä. Loppumatkan kannoin kuusta itse, esikoinen työnsi Lillin rattaita.
Ynis, meidän keskimmäisellä oli rotavirus muistaakseni puolitoistavuotiaana (vai oliko kaksi ja puolivuotiaana..?) Oksensi ensin rajusti vuorokauden, vesikään ei pysynyt sisällä. Seuraavana päivänä alkoi vesiripuli, jota kesti melkein viikon. En vienyt lääkäriin, koska nestettä meni ihan hyvin sitten jo kun ripulia oli kestänyt pari päivää. Raju tauti oli, poika laihtui puolitoista kiloa sen aikana. Ennen tautia painoi 18 kiloa, taudin jälkeen 16 ja puoli.
Piti varmaan kommentoida jotain muutakin, mutta nyt pitää mennä paimentamaan poikien iltatoimia.
T. Ankkis
PS. Ayapille *halaus*
Onneksi se on pulkassa nyt. Piti vähän siivoilla ja pakata tänään, kun huomenillalla ei ehditä, kun mennään glögille Onnin kummin luo. Tuli miehen kaveri kylään, joten aika vähälle jäi nuo hommat. Sain sentäs omat ja Onnin vaatteet pakattua.
Päivä on ollut aika raskas, eikä paljon lepoa tullut illallekaan. yleensä mies meillä hoitaa iltapuurot ja pesut, nyt se jäi mun kontolle. No, ei se mitään, kun Onnikin söi hyvin. Nyt nukkuu jo. Toivotaan, että paremmin ku viime yönä. Mies sanoi olevansa tietämätön viime yön katkoista. Mokomakin:)
Kävin hakeen 1-v kuvatilaukset. Siis hirveän määrän kuvia kummeille ja mummuille. Hui, hintaa tuli 260e!!! Meinasin pyörtyä vaikka tiesin tietty, ettei ne ilmaisia ole. No, täällä kaupungissa on yks kuvaamo, jossa ei tuolla hinnalla edes taideta sanoa päivää, että kaikki on suhteellista.
Jahas, Tuttiksen jee jeet, tais johtua negasta, ellen väärin tulkinnut?!? No pääasia, että asia meni, kuten tilanteeseen nähden toivottiin;)
Käytiin tänään iltapäivällä siis kaupungilla Onskan kanssa. En voinut kuin ihmetellä, että poika istui rattaissa hiljaa koko ajan. Linja-automatka tosin jää aina kesken ja jäädään aikaisin pois, kun se auto tekee ihme mutkan sairaalan kautta ja samassa ajassa kävelen kaupungille siitä laitamilta. Sen jälkeen Onni oli ihan epäilyttävän rauhassa rattaissa. Epäilin jo, että on kipeänä, kun on liikkeellä jotain tautia nyt. Mutta kai se vaan nautti joulutunnelmasta kaupungilla:)
Ynis: voisitko tulla meillekin liimaileen valokuvia albumiin??? On pitänyt jo kauan pyytää. Meillä on tuossa printterin päällä 20 koteloa valokuvia laittamatta. Toivoton urakka. Miten mulla ei ole siihen aikaa, kun sullakin on kahden lapsen kanssa...siinä mulla pohtimista.
4 yötä jouluun!!
T-P
Kurja kun tuo Motin putkitusaika venyi noin pitkälle! Aavis, minäkin halusin tuntea itseni kevyeksi ja ehdotin miehelle myös kyseistä treeniä. No nyt tunnen itseni möhkömmäksi, eihän tälläisen muumimamman miehen selkään kiipeämisestä mitään tullut. Paitsi makeat naurut! :-D Kiitokset niistä! Maha on jokapaikassa aina tiellä...
Kukkuu, kiva että ehdit koneelle! Mietin eilen että missähän oikein luuraat. :-) Jaksuja!
Mimmu, sama vika, työkavereita ei mielellään apuun soita. Oli kuinka luonnollinen tapahtuma tahansa.. Mielellään pitää housut jalassa. Pakkotilanteelle ei mitään tietenkään voi. Sinin aikana jouduin hakemaan saikkaria 2 päivää ennenkuin jäin äitiyslomalle, kesken työpäivän, supistusten vuoksi. Olin ihan varma ettei meidän naislääkäri laita minua gynispöydälle, vaan kirjoittaa tyynesti ne 2 päivää saikkua. Pyh, pisti vaan minut pöydälle. Olin kuolla häpeään.. Ei työkavereiden edessä kuulu riisua. Se on luonnotonta!
Öttis, jaksuja alkuraskauteen!
Mukavaa että Jatun typyn verikokeet menivät sujuvasti. Tulisitko Jatu meillekin pyhkimään keittiön lattiaa? Meillä koira siivoaa enimmät, muttei ole kovinkaan huolellinen, kerran päivässä yritän lattialta suurimmat lakaista ja joka toinen päivä imuroin.Eli saisit toteuttaa pakkomiellettäsi ihan vapaasti meillä! :-)
Leanna; Vinkki; Kiillon kivisuoja. Saumat eivät ime sen käsittelyn jälkeen sillätavalla likaa. Suosittelen lämpimästi! Itse tein keittiössä käsittelyn kahteen kertaan. Laattalattia on ollut meillä kyllä loistava valinta, olen todella tykännyt.
Ayap, tutkitaan ennenkuin hutkitaan! ;-) Eihän se mukavaa ole vielä uudelle spesialistille mennä, mutta yritä ajatella asiaa niin, että lääkärinne halusi olla 100% varma ettei taatusti ole mikään vinossa. Varmistetaan. Toivottavasti kaikki on ihan hyvin.
Ynis, rotavirus on todella äreä ja nostaa lämmön. Ankkis jo laittoikin tuosta painon tippumisesta.
Sinillä oli puuhapäivä, hänen mummo, paappa ja täti olivat meillä koko päivän. Mukavaa oli kun oli paljon syliä ja leikkikavereita. :-) Itse kävin mittalassa, painoa tullut kilo viikossa.. Ja minun ei pitänyt massata tässä raskaudessa samalla tavalla kuin Sinin raskaudessa. Höh, joulun jälkeen täytyy katsoa mitä suuhunsa pistää. Tämä liikkumattomuus nostaa painoa kyllä, mutta makeaa on tullut syötyä tolkuttomasti. Mies oli mukana mittalasssa ja muutenkin hän yrittää olla ruokapoliisinani, sai taas lisää aihetta katsoa syömisiäni.. Tuo ruokapoliisius ei vain tahdo toimia..
Lila75
että toivottavasti saat Mimmuli taiottua jostain Nöösälle bataattia. Luulisi että Helsingistä ainakin löytyy.
ei ehdi muuta kuin toivottaa kaikille syyslapsosille ja äityleille RAUHALLISTA JA HYVÄÄ JOULUA!!!!!!
Vielä pakkaamaan,laitan T@hti sulle tekstarin matkalta huomenna.Mulla on ollut tänään jotenkin oulo olo,toivottavasti en oo tulossa kipeeksi : (
Mietinkin, että rotavirus taitaa olla aika raju tauti ja meillä toi on tosi lievää kuitenkin. Tänään tuli 3 tai 4 ripulikakkaa. Kuumetta ei ole ja muuten voi ihan normaalisti.
T-P, ei ole nautinnollista urakoida valokuvia albumiin, joten kiitos ei:) En tule teille tekemään sitä hommaa:) Taisin laittaa jotain 500 kuvaa parin kuukauden aikana albumiin ja se riittää vähäksi aikaa. Pitää yrittää tsempata, ettei taas käy samalla tavalla.
Kummitytön joululahjanukkekin on melkeen valmis! Siis itse neulomani (sen on näköinenkin:). Tulevat kai perjantaina käymään ovensuussa, mutta saanpahan jo korjata langatkin pois täältä ajelehtimasta. Jos kohta ois oikeasti tilaa laittaa kynttilöitä olohuoneen isolle ruokapöydälle.
Esikoinen heitti tänään pallon keittiön pöydälle ja kaatoi maitolasinsa pitkin pöytää (olin laittanut valmiiksi, kun tein puuroa). Taidan takavarikoida pallot joulun ajaksi, ettei käy vahinkoja kynttilöiden kanssa. Nyt on sellainen joulu muuten, että niitä uskaltaa vähän polttaakin. Ensi vuonna voi olla taas toinen tilanne:)
Yritän päästä ajoissa nukkumaan, joten pesulle marssin minä...
T: Ynis
Esikoisella oli koulun joulujuhla illalla tänään. Oikein mukavia olivat esitykset. Melkein kyynel tuli silmään lapsien laulaessa ja esittäessä tonttuesityksiä..sniiif...
Melkein kyynel tuli silmään kotiin palatessakin, kun Antsa oli kahdesta tunnista anopin hoivissa nukkunut toisen klo 19-20!!! Heräsi siis juuri, kun sisälle tulimme. Ja arvatkaapa nukkuuko poika nyt :0/ Makaa sängyssään ja juttelee vihaisesti aina tasaisin väliajoin. Ja huomenna olisi aikainen ylösnousu..murrr... Eipä ole lähiaikoina enää vahingossa nukahdellut. Ihmettelin suuresti, kunnes selvisi, että oli imaissut pullon maitoa ennen nukahtamistaan (Antsalle maitopullo=nukkumaan meno). Noh, eipä auta moittia, hyvää hyvyyttäänhän anoppi poikaa hoiti. En joutunut mukaan joulujuhliin ottamaan.
Ayapille *halaus*.. Olen ihan varma että kaikki on hyvin ja, hyvä että tutkitaan.
Tomeralle [color=fuchsia]SYNTTÄRIONNEA!!![/color]
En ihan myöhästynyt :)
Kauniita unia kaikille, kohta se joulu tulla tepsuttaa!
SM
huh että helpotti. Onhan ne Nyytit suloisia, mutta ei meille ihan vielä, ei ei ei. Vaikka eihän tuo tulos mitään takaa, mutta ainakin hetken voin sitä olla murehtimatta. Täytynee seurailla olotilaa. Nyt ainakin oon ihan kuitti, meinaan kömpiä kohta unille... mies töissä, onneksi aattona alkaa vapaat, edellisen yön joutuupi vielä ahertamaan töissä.
Lilakohan se liitoskivuista kaertoili ja kauhisteli, että ne vain kuulemma pahenee kun seuraavia raskauksia tulee? Noh voin kertoa että niin mullkein kerrottiin ja kerrankin en ollut se kävelevä esimerkki jolla aina kaikki vaivat vaivaa. Esikoisesta ne olivat todella kamalat, en voinut kävellä lopuusa juurikaan, postinhakukin oli tiukassa. Tukivyö oli aina päällä melkein. Noh kun alin odottaan tätä Nyttystä, gyne sanoi, että saan varautua että liitoskivut alkaa aiemmin ja pahempana, kun synnytyksetkin näin lähekkäin (1,5v ikäeroa). odottelin ja odttelin, vaan eipäs niitä tullutkaan olleskaan. Kerrankin hyvä tuuri :))) Että älä sen takia jätä niitä seuraavia tekemäti :)
Kovasti siarastellaan taas, paranemishaleja kaikkiin koteihin.
oon nii töttöröö väsymyksestä, että en muista juuri lukemiani juttuja juurikaan. Ayapille haleja ainaskin, eiköhän ne ole vaan rutiineja ja hyvähän se on että tutkitaan. Vaan kylläpsä miekin oisin silti ihan hermoraunio, kun itseni tunnen.*rutistus*
ääh, silmiäkin kirvelee, got to go. Yritän tsempata joku päivä. kiitän silti jännityshetkistä kanssani, oisin jakanut tiedon heti, vaan mies korjaili konetta saldona ettei pelittänytkään ihan heti.
Taakse poistun
Tuttis
et Saamuska myöhästynyt lainkaan, mä oon syntynyt klo 22.20, joten meni melkein tarkalleen siihen kellonaikaan sun onnittelut. En muista oonko onnitellu sua, mutta joka tapauksessa mehän ollaan näköjään peräkkäisinä vuosina synnytty, kun sä täytit 23 ja mä 22 :)
Käytiin päiväkodissa tutustumassa, ihan mukavalta vaikutti. Tosin kauhistuttaa kun kaikki siellä osaa syödä itse, ja Ida ei... No kai se oppii, tänäänkin taas harjoiteltiin ahkerasti. Tuloksena ainakin miljoonat vaatteet pyykkiin.
Ayap: toivottavasti huolesi on turha, hyvä kuitenkin että tutkitaan.
Jaksuja Kukkuulle ja Öttikselle, toivottavasti pahoinvointi hellittää. Huh, muistan kyllä miten kamalaa se oli, vaikken koskaan oksentanutkaan (paitsi rv 16 kun sairastin oksutaudin) mutta se kuvottava olo!!! Jälkeenpäin oon todennu et musta alkuraskaus oli ihan ku krapula, joka jatku 3 kuukautta... huh huh...
Ens vuoden lukujärjestykset oli tullu, lupasivat meille vähän tunteja.... Niinpä niin 29 niitä on, ja kun tiiän et joka viikko niitä kotihommia saa tehdä useita tunteja niin eipä se siitä helpottanut. Saman verran tunteja on ku aikasemminkin. Blaah, no nyt on loma, joten ei pitäis vielä huolehtia mut tympii jo valmiiks tulevat maanantait: Koulua 8-17 :(((
Patapum tuli tänään, mut ei viel ehditty testaan. Huomenna sit, josko vaik kokeilis sitä matkalla ku mennään päiväkotiin...
Sittiksestä ei oo mullakaan mitään tietoa, oon koko syksyn tiiviisti kulkenut väliä koti-koulu-ruokakauppa-lääkäri :( niin ei oo jäänyt mihinkään aikaa :(
Ja Sittiksen lisäksi olisi kiva lukea Amysahin, Myyryn, Primaveran, Marioneten, Tuuliinan ja monen monen monen muun kuulumisia!
Nyt nukkumaan, ehkä... Aamulla taas väsyttää, mutta se on sitten oma vika.
Petra 22v ja Ida 1v3,5kk
Ai niin mun vanhemmilla on huomenna 25-v. hääpäivä, jos olisin syntynyt vajaat 2h myöhemmin silloin aikoinaan niin oisin syntyny siis heidän hääpäivänään... Tosin kuulemma oli jo koko päivä odoteltu, ja mun isä ei päässy keilaamaanja jääkiekkopelikin jäi näkemättä, et tais olla ihan hyvä et synnyin sit 20 päivä
Ei tunnu kovin tehokkaalta tämä olo. Kittaaminen on hidasta ja vaikeaa, jos yrittää kitata niin, ettei tartte hioa senttiä pois. Toisaalta se on kivaa, mutta ajatuksissa lentää ja kittaa paljon vauhdikkaammin. Nyt on sukulaisia ollut niin paljon yövierailulla, että ihan heti en jaksa taas. Rakentaminen kiireineen ja stresseineen yhdistettynä vieraiden kuljettamisiin ja syöttämisiin ei ole minulle (the anti-marjatalle) paras yhtälö. Vaikka on kivaa, kun vieraita yökylään tuleekin, niin nyt joudun sanomaan kiitos, mutta taloprojektin valmistuttua. Sitten on tilaa ja itsellä stressittömämpi olo. Näin ei kyllä saisi ajatella.
Melkein itkin taas äsken kaupassa. Tästä penteleen kylästä on yhtäkkiä bataatit loppu. Huomiseksi vielä on Nöösälle bataattia, mutta sitten tarttisin välttämättä lisää. Pelkkä riisi ei Nöösälle laske eikä se inhottava peruna sovi. Lihapullatkin jäi vääntämättä ilman bataattisosetta. :( Juu, minua kiukuttaa ja suututtaa ja olen itkuherkkä, kun on kyse pikkuisen Nöösän navasta. Jokainen uusi sopimaton aines saa kyynelkanavat auki. Taas huomaa miten hankalaa voikaan olla, kun yleisimmät ruoka-aineet ei sovi. Huomenna menen onneksi Helsinkiin, joten toivo elää, josko sieltä saisi.
Jaksua algeeria taistoihin kaikille!
Pino huonosti muistissa, anteeksi.
Tomeralle onnittelut. Olet ollut kovasti mielessä, kun työvälineessäni lukee isolla Tomera. ;)
Ayap: Iso voimahali! Kyllä sinua saa pelottaa ja huolettaa ja kauhistuttaa, mutta toivotaan, että se on turhaa. Kaikki ikävät asiat, hus, pois teiltä. *rutistus*
Kukkuu: *rutistus* ja aurinkoa lisää päiviisi.
Menen keittämään pikkuiselle ihanalle Nöösälle iltapuuroa.
-Mimmuli ja Nöösä