Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiistai, SYYS04emot

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan tyynesti odotuspuolen asioita. Muistattelko, kun joskus keskustelimme ihanasta raskaudesta? Tai minusta raskausaika on aina ollut ihanaa. Juuri tänään on ehkä noin 12 viikkoa täynnä kokoaikaista pahoinvointia. Eilen myös pyörrytti illalla ilmeisesti väsymyksestä (minäkö joutuisin mokoman luonnollisen seikan takia vauhtiani hidastamaan, pyh).

12 viikkoa on uni tullut vaihtelevasti, joskus olen nukkunt jopa muutaman yön peräkkäin. Tänään ja eilen en, vaan uni loppuu neljältä. Tänä yönä vasen lonkka oli kuin tulessa, mikään asento ei ollut hyvä. No entäs sitten maha, todiste siitä, että jotain konkreettista on tapahtumassa? Ei kummun kumpua. Pieni vaakaviiva näkyy todisteena siitä, että suolisto on siirtynyt ylöspäin jonkun muun tieltä.

Sellaissii ihanuuksia. Tervetuloa kerhoon Öttis. Toivotaan, että kaikki tällä kerralla menee hyvin.

Oksutauti meni Kukkasellakin ohi yhdellä otolla (tai annolla). Kaikki myötätuntoni PiLetin perheelle. Koittakaahan hoitaa itsenne kuntoon. Meillä on aikuistet toistaiseksi selvinneet säikähdyksellä samoin kuin Poikanen.

Olen voittanut synkkyyden. Elämä alkaa taas näyttää ihan valoisalta ja toiveikkaalta. Minä työnarkomaani, syynä oli luultavasti huomio, etten ehdikään töihin lapsi 2. ja lapsi 3. välissä ja elämä jatkuu samana putkena pari seuraavaa vuotta.

Kun olin tämän havainnon myöntänyt, soitin työpaikkaan, jossa ennenkin olen sijaistanut milloin ketäkin. Jos oikein hyvin käy, jään äitiyslomalle töistä ja mies on hoitovapaalla kevään lasten kanssa.

Joulun rauhaa siskoset,

Kukkuu

Vierailija
2/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellohan on kuitenkin vasta noin vähän. Minä olen alkanut toimimaan klo 7 ja juuri lopetin keittiön siivouksen. Kehtaa päästää kavereita kylään tänään:) Olohuoneen iso ruokapöytä pitäis vielä saada raivattua. Nyt ei valokuvat ainakaan ole enää tekosyy:)

Kukkelis, ehkä toi olotila on vihje siitä, että 3 riittää:) Mulla oli alkuun tosi katkera olo siitä, että pikkurinsessan raskaus meni ihan ohi eikä ollut sellanen hehkutusolo ollenkaan. Sen takia oli varmaan sellainen olo, että haluais ehkä sen kolmannen vielä joskus. Mielikuvitus siis huijasi, että ehkä silloin sais taas nauttia maha-ajastakin:) Nyt on järki kertonut, että tuskinpa vaan sais ja tunteetkin uskoo sen jo todella hyvin nykyään. En silti sano, että ei ikinä, mutta todennäköisesti ei enää lisää meille. Taisi pikkurinsessan raskaus- ja vauva-aika tehdä kuitenkin sen meille selväksi:) Nautin oikeasti, kun toinen on jo noin iso, että voi esim. nyt leikkiä hetken aikaa yksin alakerrassa!

T: Ynis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni klo 7 on aikaisin. Pakko joka aamu nousta jo klo 7 vaikka T:kin nukkuin tänä aamuna ad 8.30. Esikoinen kun on sellainen huuheltaja aamuisin, ettei varmasti selviä kouluun (tai näin minä ainakin luulen)jos en ole häntä laittamassa. Mutta ihme kyllä, tänä aamuna ei väsyttänyt nousta. Kyllä se vielä alkaa väsyttää...

Omaa (((.))) ja raskausaikaa. Itse en ole tässä raskaudessa kokenut sitä ihanan virkeää toista kolmannesta, jolloin pitäisi olla elämänsä voimissa. Juuri silloin jouduin uupumuksen takia sairaslomalle. Ennen sitä olin oksentanut 17 viikkoa ja tämän jälkeen alkoivat sitten nämä loppuajan vaivat. Enpä juuri ole tästä raskaudesta päässyt nauttimaan, vaikka ihanaahan tämä on, kun saa vielä vauvan.

Lila: itsellä matkaa sairaalaan onneksi vain vajaa 3 kilometriä, joten todennäköisesti mennään ihan omalla autolla, koska olen sairaalalla perillä ennen kuin ambulanssi kerkiää pihaan ja toiseksi itsellä on melkoinen kynnys nousta tämän kylän ambulansseihin, koska melkein kaikki ne miehet on tuttuja oman työn kautta. Makaa siinä sitten takapuoli paljaana niiden edessä... No ei vaiskaan, totta kait jos verenvuotoa tai jotain muuta yllättävää tapahtuu, sitten soitan ambulanssin. Lastenhoito sekä myöskin koirien hoito askarruttaa. Molempien vanhemmat asuu 100 km päässä, joten heistä ei hirveästi apua ole, jos äkkilähtö tulee. Naapurit ja kaverit on kaikki hälytystilassa, ja kaikki on luvanneet kyllä auttaa. Anoppi tulee heti sitten kun kerkiää avuksi. Toivottavasti kaikki menis hyvin. Mutta jännittää ja pelottaa kyllä tuleva, mutta niinhän se on että tieto lisää tuskaa.

Paranemista ja jaksamista tasapuolisesti kaikille lapsukaisille ja mammoille, en jaksa muistaa kaikkia nimeltä (huom. mammadementtia)... sortsi huono muistini.

Tomeralle onnea hyvin menneestä opiskelusta ja nautihan lomastasi!

Pilelle: hus hus oksutauti!

Tuttis: testaa jo, älä pidä jännityksessä enää!

Mitähän muuta sitä oli... Palailen, kun muisti palaa... Mimmu

Vierailija
4/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaankohan pääsemässä normaalirytmiin? Typy nukkui eilen extrapitkät päikit ja yöunillekin nukahti ennen puoltayötä. Nyt onkin jo aamusta hereillä :-)

Voih, Saamari ja miehensä saavat anopista intoa, Aaviskin saanut (*onneksi*) anopiltaan oikeaa apua - mulla alkaa paniikki kohota ennen anopin saapumista.

Olen aika suoraan sanonut miehelle parikin kertaa, että hänen äidistään ei ole apua, vaan että mulla työt vaan lisääntyy, kun anoppi pyyhältää kotiimme... Mies ei vaan tajua, kun on tottunut siihen, että anoppi touhuaa mielellään. Varmaan omassa kodissaan touhuaakin, mutta meillä mielellään teettää sitä sun tätä, eikä aina niitä tärkeysjärjestyksessä kiireellisempiä hommia.

Tomeralle ikääntymisonnittelut! :-)

Tuttis: testitestitesti! Voi kyllä olla flunssanoireitakin...

Kesken jää kirjoitus, pikku Täystuho ilmaantui...

Keilin & Typy

Vierailija
5/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuu, minusta tänne saa kertoa mistä tahansa, kun asia koskee syysMammaa. Koen palstailun äitien väliseksi, en taaperoiden, vaikka meillä sellaisia onkin :)

Kiva kun tulit kertomaan kuulumisia! pus

Jatu, miten näytteenotto sujui? Hyvä kun tutkitaan. Huoli on ikävä seuralainen, toivottavasti se osoittautuu " turhaksi" .

Lempo, huhuu... Miten teillä voidaan?

Öttikselle varovaiset onnittelut, jospa nyt menisi paremmin!

Leppikselle on pitänyt sanomani, että taivas, mikä th! Vaihda ihmeessä, jos et halua suoraan th:lle sanoa, voit ottaa yhteyttä esimieheen. Minä vaihdoin tyyppiä syksyllä. Varasin ajan toiselle th:lle ja peruin ajan siltä vanhalta. Sanoin samalla, että ruvetaan käymään NN:llä jatkossa, kiittimoi. Seuraavana päivänä soitti esimies (esinainen) ja kysyi, miksi halusin vaihtaa. Kerroin, mikä oli syynä ja puhelu päättyi oikein hyvässä hengessä.

Välihuomautus: Pyörskyllä on yllänsä yöpuku (sanoo itse iltapuku :D), kesähattu, nahkarukkaset ja huopikkaat.

Tea, hienoa että teillä puraisi ab noin nopeasti!

Kerpun Sassalle paranemista, kyllä voi samaan mökkiin osua paljon pöpöjä! Grrrr...

Simam kertoi 6-vuotiaan rauhoittelusta labrassa. Hämmästyttävän isotkin lapset pelkää verikokeen ottamista, ja syy se vasta hämmästyttävä voi ollakin. Kakkonen oli aivan hysteerinen labraan mennessä, olisiko ollut viiden kieppeillä, syy selvisi jollain käynneistä (niitä oli monta). Hän pelkäsi, että labran täti ottaa Kaiken veren... Että näin. Keskustelu kannattaa aina, dorka. Vähänkö tunsin itseni tyhmäksi, kun en ollut tajunnut kysyä Mikä pelottaa...

Mimmuli, varsinainen Duracel olet! Toivottavasti saatte hiukan rauhoittua joulun aikaan.

Tomeralle onnea! :) Onko sinulla sisäpiiritietoa Sittiksestä?

Saamuska, minulla on ikävä sinua. Ja Pyörskyllä tiedät-kyllä-ketä, teidän tyttöä. Pyörsky ikävöi muitakin Levikavereita...

Aavis, hienoa että olet saanut helpotusta oloon & eloon! Ja jopa vain anoppikin yllätti :) Kolme viikkoa odottelua on pitkä aika, tai sitten ei. Väkkärä sai viime viikolla kutsun julkiselle puolelle korvalääkärille, pkl-aika olisi ollut heti tammikuun lopussa. Siitä sitten olisi jonotettu putkia, hohhoijaa... Ja tulehdushan päättyi putkitukseen, ab:t ei auttaneet.

Väkkärä voi siis nyt paremmin. Korvat ovat terveet. Vatsa alkaa toipua, nyt on saatu lihan, riisin, mustikan ja puolukan kaveriksi kaura ja mhb. Tänään rohkaistuin antamaan 30ml Neocatea, en anna huomenna :(

En muista, onko täällä palstalla käyty keskustelua aiheesta asennevikaiset äidit lääkärivastaanotolla lapsen kanssa, vai olenko puhunut siitä jonkun muun kanssa. Eli kuinka on lääkärille tekemätön paikka hoitaa lasta, jonka saattajana oleva äiti on sitä mieltä, että ei toi kuitenkaan mitään tiedä / osaa / tajua / ole kiinnostunut. Nyt minulla on ko. asennevamma. Väkkärällä on allergiasairaalaan aika ensi kuussa, ja koska minusta Pyörskyn ongelmiin suhtauduttiin siellä väheksyvästi, on Tosi Vaikeaa mennä luottavaisin ja avoimin mielin... Enkä jaksaisi " riidellä" saadakseni lapselle hoitoa. Lempo, onko sinulla lähettää leijonaenergiaa?

Nyt alkaa olla kiirus postiin viemään vihoviimeisiä postikortteja. Kiitos ja näkemiin!

Vierailija
6/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpa jälleen ajoissa hereillä, mut en päässy koneelle, kun miehen veli tyttöystävänsä kans nukku tietokonehuoneessa! Kohta lähdetään pulkkailemaan! :)

Tuttis, tulepa pian kertomaan testin tulokset!

Kukkuu, kiva että elämä näyttää valoisammalta!

Jatu, toiv. näytteen otto onnistuu ja kaikki on kunnossa!

Eilen oli perunkirjotus, tulossa maksettavaksi noin 4000¿ perintöveroa :-/ Kyllä tää on yksi valtion mätäkohdista, kun omainen kuolee, niin omaisuuskin viedään, joka ollut perheen yhteistä, rakkaita maita, metsiä ja koteja.. Äiti joutuu kaiketi toisen kodin tai paljon metsää myymään, et verot saadaan kaikkien meidän siskosten kohdalta maksettua. Käytiin isän entisellä työpaikalla katselamassa ja muistelemassa samalla kun asioita hoidettiin, pala oli kurkussa. Sit käytiin nelisteen äiti ja siskot vielä syömässä ja pizzan palat suun pielessä juoksin lähtevään junaan, että ehdin ajoissa Nekun luo, jolla ei edes äitiä ollut ollut ikävä! :-)

Nyt ei ehdi enempää, ulkoilu odottaa. Tänään perheen pikkujoulut, palaan jos ehdin! Ai niin, kotona pe vietettiin miehen ja Nekun kans omat pikkujoulut, oli ihanaa! :-) Nea sai meiltä soittavan Nalle Puh junan ja tanssi onnellisena musiikin tahdissa, sekä Noan arkin eläimineen. Mieheltä sain ihania alusvaatteita+sukat, niitä olin toivonut ja lahjakortin hierojalle x 4!

Mut nyt pakko mennä! Monta asiaa jäi kommentoimatta. Öttikselle varovaiset onnittelut, tassut ristissä, et kaikki menee hyvin!

Enkeli1 ja Nea

Vierailija
7/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti vähäinen palstailuni kostautuu nyt, kun huomaan olevani IHAN PIHALLA kaikesta. Tulin lukemaan kuulumisianne ja täällähän on puolet mammoista raskaana. Eli ONNEA Kukkuu, Öttis, Mimmu K. ja kaikki muut, joiden raskausuutisia en ole lukenut. Tuntuu ihan mielettömältä, että olette siinä samassa lähtöruudusssa, jossa joskus tavattiin tuolla odotus-puolella. Toivon kaikille onnellista ja turvallista raskautta.

Itse olen nuo raskaushaaveet kuopannut ja yritän nyt keskittyä kahteen lapseen, mieheen, opiskeluun ja elämänhallintaan. Tuo viimeinen on meinaan ollut vähän hakusessa viime aikoina ja unohtelen asioita jatkuvasti. Viimeisin unohdus oli parhaan ystävän synttärit ja kyllä hävetti. Miten ne asiat saisi pysymään päässä. Vaikka yritän päivittää kalenteriin kaiken oleellisen, unohdan ilmeisesti sitten lukea sitä kalenteria. Jos tässä olisi vielä raskaana, niin dementikoksi taantuisi.

Joululahjat on ostettu ja tänään leivotaan piparit esikoisen kanssa. Loppukiri ruokien, lahjojen paketoimisen, siivomisien ym. kanssa on pian edessä ja Ansku yllätys yllätys kipeänä. Onneksi näytttää siltä, että ollaan voiton puolella ja nuha, yskä ja kiukku alkaa parantua vähitellen. Odottelen vaan jännityksellä, että kuka flunssan saa perheestämme seuraavaksi.

Hyvää joulua kaikille jos en sitä ennen palaile.

Odotus... ja Ansku

Vierailija
8/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttis heti meille kertomaan kun oot testin tehnyt.

Kiitokset onnitteluista. Jotenkin nyt on parempi olo tän raskauden suhteen. Ihan järkättävä väsymys ja pahoinvointi jo nyt. Viime yönä nukuin 12 tuntia ja sekään ei tunnu riittävän. Koko ajan myös oksettaa. En muista että Veetiä odottaessa ois näin huono olo ollut tai sitten sen vaan jo on unohtanut. Lskeskelin että laskettuaika menis 1.9.06 eli syysvauva.

Mulla kaikki joulusiivoukset ja leipomiset tekemätää. Täytyy varmaan ottaa itteäni niskasta kiinni ja huomenna leipoa. Pitää illalla vaikka häätää mies ja Veeti ostoksille niin saa rauhassa siivota. Veeti ei pidä siitä yhtään että äiti siivoaa, enemmän tulee tavaroita vaan lattialle repimään.

Nyt kun ilmat on kylmentyneet niin Veetin poskien iho on taas mennyt huonoon kuntoon. Pitää taas kunnolla alkaa rasvaamaan. Pitkään iho olikin hyvä.

Nyt meen Veetin laittaa päikkäreille.

Öttis ja Veeti

Vierailija
9/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä kun illalla tekee suunnitelman aikatauluista aamuksi ja yöllä poika itkee kurkkukipua ja sitten saa alkaa miettimään että mitäs nyt?!LAbraan on mentävä ja lapset otettava molemmat mukaan!!

Poika oli kyllä sitä mieltä että hän jää kotiin kattomaan videoita..juu, ei mun mielestä 5vuotias jää..roskienvienti on erijuttu!

Aamulla typy piti ihan herätellä et ehittii...pissapusiin liimasin heti ja meni ehkä 5min ku typy tuli sanomaa et po,po ja vaippaansa veteli..tuntu täysi pussi pahalle..eli pissa saatii helposti!!

Pojan pukeminen oli tuskasen hidasta-taas!!!!!Sai muutaman kerran ärähtää!!

Tk:n isompi hissi oli rikki ja jono hissille kamala-hienoa!!

Labrassa jonotettii yli puoltuntia,typylle piti kokoajan antaa riisikakkua tai jotain muuten alko huuto..Poika oli tosi kiltisti-olen ylpeä!!!LAbrassa vähä kauhistuin ku täti sano et ei ole ketää typyä pitämää,et minä pidän ja hän pistää..Mut se meni niiiiin hyvin!Typy vähä inahati ku neula pisti mut sit ei mitää...Oli se kokoajan lähössä et kiinni sai pitää,mut poika jutteli sille kivasti..Mun urhea pikkutyttönen!

Nyt odotamme vastauksia..

Poika on yskänen..En vie enää tarhaan että jos olis jouluks kunnossa.Huomenna minun piti siivota ja to pakata...Poika tarvii melkosen taudin että yhtää rauhottuu eli tästä tuli ihan stressi viikko kaikin tavoin!Poika on tosi levoton kun ei saa energioita purettua...Tulee varmaa uhattua kaikki lahjat pois ennen joulua!!

Täällä pitää kirjottaa kaikki asiat,varsinkin ihania raskausjuttuja ja sitten vauvamyssytykset..Tämähän on meidän pino,ei vain taaperoiden,kaikestahan täällä on aina puhuttu...Ja Kukkuu,eikö niitä limoja ole sitten Heinäkuussa kivempi pähkäillä tutussa seurassa ;)

Jos sais yhen lapsen unee ja sit toista hyssyttelis...mä todella tarviisin sen unien aiksen rauhan!!!

jatu

Vierailija
10/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomeralle synttärionnea heti alkuun!!!

Voih ja voih, kun oli levoton yö. Ei iltasella meinannut poitsu edes nukahtaa. Ei itkenyt eikä mitään semmosta mutta ei vaan nukahtanut. Meni lähelle 21 ennen kuin uni voitti. Itsekin yritin käydä sylinukuttamassa (näin piti päikkäreille tehdä eilen ja tänään) mutta ei. Ei vaan uni tullut. Sitten itkeskeli alkuyöstä ja kolmen aikaankin, jolloin annoin vettä. Vaikka meillä on se periaate, ettei mitään anneta yöllä. Mutta ajattelin, että saattoi olla jano tai jotain. Sen jälkeen nukkuikin loppuyön suht ok. Mutta aikainen oli herätys. Jo puoli 7 jälkeen kuului ääniä ja sitten seiskalta herätys. Ja aamu on ollut sen mukainen, että yö oli huono...

Kun ei tiskata saanut, kun toinen roikkuu pyjaman lahkeessa, tuloksena äiti housut nilkoissa. Ulkoiltiin pakkassäässä ja käytiin kahvilla kaverin luona. Johan pääsi poika sitten nukkumaan. Ja nyt menen kyllä itsekin taas sohvalle.

Ihanaa, pian se joulu on. Tänään siivoan vähän kämppää illalla varmaan, että on sitten siistiä, kun palataan arkeen Oulusta. Sitten pitää vähän jo pakkailla, kun huomen illalla ei oikein ehdi hirveästi ja sitten ylihuomenna lähdetäänkin Ouluun. Ihanaa, odotan joulua kyllä ihan kauheasti!!!

Aavikselle piti sanomani, että iloisin mielin luin kertomaasi. Ihanaa, että olet saanut anopilta apua ja ihanaa, että osaat ajatella niin, että ei se mitään, vaikkei paikat olekaan tip top! Siis meillä nyt ei koskaan olekaan tip top mutta kuitenkin revin stressiä roskista lattialla ja imuroin vähän väliä. Voishan sitä joskus vaan olla. No, kuitenkin ihanaa, että olet selvästi saanut levätä ja olet pirteämpi!!!

T-P

Vierailija
11/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...En siis tarkoittanut, että Simam (tai kukaan muukaan) olisi dorka. Itseäni moitin, en toisia. *yrittää valita jatkossa sanansa tarkemmin*

Vierailija
12/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Ynis-meili ei toimi varmaan ennen joulua:( Jos jouluntoivotuksia tulee s-postilla, niin voisiko joku ystävällinen lähettää niitä mullekin henk.koh. postiin (siis joku jolla se on tiedossa). Oman joulutervehdykseni jälkeen en ole päässyt posteja lukemaan, eli kaikki mahdolliset viestit on saamatta (siis tallessa jossain serverillä jolta en pääse niitä lukemaan moneen päivään vielä) :(

Ayap, tuskin Simam käsittää väärin asian. Mutta turhaan itseäsikään soimaat! Kukaan ei ole täydellinen, vaikka kuinka niin haluaisi:)

T: Ynis

Vierailija
13/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että JATUlla meni lääkärissä hyvin lasten kanssa.Kyllä ne muksut yleensä näyttää käytöstaitonsa kun tilanne vaatii!!!Ja äiti saa olla ylpeä!!!

Mä ainakin kun on joku ns virallinen juttu missä lapset mukana panikoin miten ne mahtaa käyttäytyä.Juokseeko 5 kersaa ympärinsä kiljuen ja mä saan hävetä silmät päästä.Mutta juuri silloin ne on kuin mallilapsia,hymyilevät vienosti,kuin ajatellen:lällislää,äiti!kyllä me osataan.Kotona taas vapaudutaan=o)

Mä oon polvillani hinkannut keittiön lattian saumoja puhtaiksi.HUUH!

inhaa hommaa.Enkä suosittele kivilaattalattiaa lapsiperheeseen,en.Astia kun tippuu on tuhannen päreinä ja juomat ym imeytyy juuri saumoihin.Vaikka muuten helppoa pitää puhtaana.

Mies tuo mulle kohta testiä.On niin raskausoireita.Vaikkei kyllä pitäis olla mahdollista.

Toivottavasti tulee+++ teille ketkä niin toivotte!

Nyt laittamaan pöytää paikoilleen,lattia jo kuivunut!

L+5

Vierailija
14/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaatte varmaan, lapsi nukkuu, joten nyt aion viettää sen teidän parissa!

Kukkuulle parempaa mieltä ja ihania raskaudenaikoja jatkossa. Olin aivan unohtanut tuon yökötyksen, muistelen vaan että ihanaahan se raskaus oli;)

Öttikselle lämpöiset onnittelut ja onnea matkaan!

Ehdottomasti muuten pitää kertoa kaikkia raskaus ja vauvajuttuja. Harvoin minä ainakaan kerron pelkkiä taapero asioita, enkä tunne edes huonoa omaatuntoa asiasta:D

Taaperostani sen verran, että korva vuotaa, mutta on vaikea sanoa mitä sieltä tulee.Lääkäri piti erittäin epätodennäköisenä että olisi puhjennut, mutta huomenna näytille ja kipulääkettä nassuun. Olisi tohtori kirjoittanut jo kuurin, mutta en vielä ottanut vastaan, katsotaan nyt.Totesi lääkärikin että on vähän pitkä aika ootella sitä 12.tammikuuta, päästäisiköhän ylimääräiseksi?!

Muuten taaperoni on superhurmaava. Tahtoo tiskata kanssani, täytyy ostaa toinenkin harja ja soittelee sähköuruilla sen minkä kerkeää. Osaa laittaa ne itse päälle ja sitten jo heiluu peppu ja tanssijalka. Eilen mies tahtoi tehdä kevyen jalkatreenin niin että minä olin selässä. Siitäkös Motti innostui ja teki samassa tahdissa kyykkyä vieressä:D Olipa söpöä, sain pienen pätkän lopuksi videollekin.Hih, miehelle se oli tosiaan kevyt treeni, vaikka minä kaikkine ylikiloineni roikuin mukana, saapahan ainakin joskus tuntea itsensä kevyeksi.

Ayap:Meillä on sama tauti, taas, siis äideillä. Pientä pessimismin poikasta on ilmassa aina kun lähestyn allergiasairaalaa, vaikka nyt on jo takana muutama hyvä käyntikin.

Tuttis: Testaa jo, jännitän kanssasi:) Tosin minulla on usein väsyneenä pahaa oloa, jonka olen liittänyt myös pillereihin. Äitini on patistellut lääkäriin, sen suvussä ei ole kenellekään käynyt hormonaalinen ehkäisy ja maksa arvot on pompanneet pilviin, vaan en ole vielä jaksanut raahautua....

Keilin: Jaksua sen anoppis kanssa. Tulet aina mieleeni, kun anoppi ärsyttää. Meillä on aselepo, puhutaan vaan asioista jotka ei saa sotaa aikaiseksi ja vältän anopin seuraa muulloin kun miehen läsnäollessa. Mutta avulias se on ja aivan loistava mumma Motille, sehän se on tärkeintä.

Minä olen varsin omahyväisen tyytyväinen siiitä, että niin moni teistä on raskaana. Ajattelen näes, että ette voi kadota työelämään vaan palstailumme jatkuu. Olen kaivanut tässä kurjassa elämänvaiheessa positiivisia asioita esille ja yksi parhaimmista on se, että Luojan kiitos en ole töissä, ei olisi kyllä tullut mitään ja luulenpa köllötteleväni kotona vielä vuoden, joten seuraa tarvitaan!

Jatu: Jotenkin viestisi saavat myös minut usein hymyilemään:) Ja tuo teidän neitokainen kuulostaa kyllä varsin etevältä pakkaukselta. Jaksua sinnekin suuntaan!

Puheripuli:) Kunhan Motti herää lähdemme kylään, voin siis kuormittaa myös muita kuin teitä!

Aavis ja Motti

Vierailija
15/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Leanna,kun meillä tuo pojan käytös ei ole turha pelko!Lääkärissä se yleensä koskee joka kohtaa,heiluu korvalamppu kädessä ja kun sanon et sovittii että et koske,ni hän vaa katso...odottaessa lähtee vaeltamaa sinnetänne nii et ku pitäs vuoroa vahtia poikaa ei ole missää...metrossa saattaa alkaa melkein potkimaa vastapäistä eikä usko vaik kiellät ku hän vaa heiluttaa,ei potki....tai sit vaa alkaa pyörimää pitkin lattioita...Ja kielletty on!!!Nyt heräs pieni toivonkipinä et oisko taas tyynempi jakso menossa?!

Ihana poikahan se silti on.. :-)

Aavis:Ihana et olet osannu nyt jättää kotityöt ja levähtää!!Mulla on kans pakko mielle riehua jonkun rätin kanssa,vaikka ei suunnillee pystyssä pysy...Ja varmaa hieno huomta et maailma ei kaadu,vaik jokapäivä ei pyyhi keittoön lattiaa=mun pakkomielle!!

Ja kyllä typy on puuhapakkaus :-)

Nyt typy on ihan isi fani...Herättyään ikkää huutelee ja eilen ku ei illalla isi ollu kotona ku oli iltarukous aika ni neiti vaa huuteli ikkää suruissaan...Ja isi on ihan myyty :-) Eilen sano et nyt hän todella tietää mitä tarkottaa ku tyttö kietoo isänsä sormen ympärille :-)

KAhvi valmista ja kyllä se suklaa on tarkotettu syötäväks!!!! Tammikuussa taitaa taas alkaa.....arvatkaa mikä :-(

jatu

Vierailija
16/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörsky-Pyöriäinen, minun pieni lintuni, aloittaa tänään astmalääkityksen (tähän olin ehtinyt henkisesti valmistautua) ja yritetään päästä lasten neurologin vastaanotolle vielä ennen joulua. Siihen en ollut osannut valmistautua. Kerroin a-lääkärille tytön yöllisistä huutokohtauksista. Hän sanoi, että astma saattaa olla syyllinen, mutta ei se helposti kaikkea selitä. Kun ei edes tiedetä, onko Pyörskyllä astma.

Vierailija
17/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttis, kiitti! ohjelmassa tänään taikataikina-talkoot :)

ayap: voi, jaksuja sulle kovasti! sassalle yöhuutoja aiheuttaa uusi astmalääke :( singulair, voi kuulemma joillekin tehdä painajaisia. ei kivaa.

muut unhoittui ku neiti heräs nyt...

kerppu

palaan...

Vierailija
18/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ayap: elä murehdi. lapsia tutkitaan, toisin kuin aikuisia... (ja en muuten edes ymmärtänyt lukea tekstiäsi niin että olisin loukkaantunut - sen sijaan lapsen kommentti oli kyllä " mainio" . niin, pitäisi muistaa puhua asioista selkeästi ja ymmärtää kysyä " oikeat" kysymykset)

Hienoa, Jatu, että labrahommat onnistuivat noin mainiosti, lukuunottamatta odottelua ja hissiä (tk:n hissit ovat raivostuttavat!!! ilman rattaita menen aina portaat, ja ehkäpä ne hissit onkin suunniteltu just noin ärsyttäviksi, että jengi kiipeisi rappuja).

Isomman pojan maha on parempi, vaikk välillä sanookin että pikkasen koskee. Ei kuitenkaan mitään siihen verrattuna, millaista oli pari viikkoa sitten. Keliakia ja laktoosi-intoleranssi on ilmeisesti poissuljettu ja jatkamme vielä ummetuslääkettä n. kuukauden ja lääkärin kommentti oli, että jos pahat kivut tulevat takaisin, tutkitaan suolisto (=tähystys), mitä tietenkään en haluisi lapselleni tehtävän, mutta kuten Ayapille totesin, lapsia tutkitaan ihan toisella intensiteetillä kuin meitä isoja.

Kiitän kaikkia maailman voimia siitä, että tuo esikoinen ei ole tyttö, sillä musta tyypissä on ihan selvät ainekset syömisongelmaiseksi (tosin, poikienkin anoreksia on ilmeisesti lisääntynyt...:((). Ruokailu on aina ollut enemmän tai vähemmän taistelua, ja nyt yritän muistuttaa itseäni, etten enää muille ihmisille hänen kuullensa purkaisi noita ongelmia ja leimaa poikaa hankalaksi syöjäksi.

Enkeli: joo, toi perintövero on ihan p****tä juuri näissä tapauksissa, joissa joutuu pahimmassa tapauksessa myymään kaiken omaisuuden, että saa verot maksettua. Toivottavasti perunkirjoitus muuten oli olosuhteisiin nähden siedettävä.

Tekisi mieli vain olla, maata soffalla lueskellen. milloin, oi milloin, sellaista pääsisi tapahtumaan. Kuten totesin anopille, jos hetkeksi pysähtyy ja lopettaa puuhaamisen, on vaara, ettei enää KOSKAAN tartu kesken jääneisiin suunnattoman tärkeisiin ja elämän kannalta olennaisiin askareisiin....

näissä tunnelmissa. rauhallista eloa kaikille.

simam

Vierailija
19/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain yrittää hieman lohtua ja halauksen lähettää..Kyllä teillä saisi jo riittää!!!

Simam:Mua ärsyttää mennä tk:hon ja se että jos menee lääkäriin ja on vaa ne yhet raput ni miksi sellanen kävelevä aikuinen tai nuori ei voi niitä kävellä!!Vaa kaikki tunkee sinne ahtaasee hissii...Olen rappusten kannattaja liikuntakykyisille!

Roikun täällä,tarttis seuraa...tänää pitäs pakata,huomen vieraita ja to kokopäivän yksin ja pe lähetää....Niin se joulu vaan tulee :-)

Ja se on niin totta et jos on paljo tekemistä ja pysähtyy ni enää ei pääse liikkeelle..täytyy vaa ahertaa putkeen!

Kohta kai ruoka palaa pannuun...taas :-/

jatu

Vierailija
20/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se, että tutkitaan, vielä tarkoita mitään. Neurologiset sairaudet ovat vaan minusta niiiiiiin pelottavia. Ja kiusallisia. Meinaa pyrkiä tippa silmään (äidinkielen tunnilla on sanottu, ettei " meinata" ole suomea. Mitä se sitten on, kysyn vaan?).

Ajatus ei oikein kulje.

Syysmammakööri on kyllä myötätunnossaan vailla vertaa. Minun vuoroni kiittää: Kiitos.