Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pahoinvointi ja väsymys

19.12.2005 |

Miten rankkaa on teille muille ollut alkuraskauden väsymys ja pahoinvointi? Itselläni on nyt menossa rv 7 ja olen aivan uupunut. Onneksi nyt on menossa joululoma, mutta en jaksa tehdä mitään kotitöitä saati sitten käydä kaupassa. Pahoinvointi vaivaa ympäri vuorokauden ja tarvitsen monet päiväunet päiväsaikaankin. Kauppareissut olen jättänyt miehelleni, koska toissapäivänä kaupassa käydessäni jouduin lähtemään kaupasta kesken pois, kun en vaan jaksanut. Mietityttääkin nyt, miten kauan tätä uupumusta oikeen kestää.. töihin pitäisi palata loman jälkeen takaisin noin rv 10, mutta pelottaa oikeasti, pystynkö siihen.

Voiko sairaslomaa saada jo näin alkuraskaudesta ja onko se normaalia? Ja mitenhän työpaikalla suhtaudutaan sairaslomaan?

Olisin kiitollinen, jos joku osaisi kertoa omista kokemuksistaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona alkaa kymmenes raskausviikko ja kuudennesta viikosta asti on ollut tosi rankkaa. Kauhee väsymys ja vielä kauheempi olo, oksettaa, pyörryttää, päätä särkee jne. Olin jo kerran viikon sairaslomalla ja nyt taas pari päivää. Eilen kävin NKL:n päivystyksessä, koska oli kertakaikkiaan järkky olo..pyörryin jopa sinne käytävälle. Ilmeisesti mulla tois voimakas alkuraskauden pahoinvointi ja musta tuntuu että mulla oli vielä vatsatauti siinä päällä, kun muu perhekin sairasti sitä.

En olisi ikimaailmassa kuvitellut että voi ottaa näin lujille..jouluhommatkin aivan vaiheessa, kun ei kertakaikkiaan kykene. Tää on toinen raskaus ja ekan aikana voin paremmin kun koskaan, enkä kertaakaan ollut pois töistä. Mutta ei kai tässä voi toivoa muuta kuin että tää helpottais muutaman viikon kuluttua.

Tsemppiä ja lääkäriin vaan jos tuntuu ettei jaksa.

-Tiziana rv 9+5

Vierailija
2/3 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmissa raskauksissa ollut. Oksentelin aamusta iltaan riippumatta siitä olinko syönyt vai en. Työmatkat oli kiehtovia oksennuspussien kanssa :). Töissä kävin sitkeästi joka päivä hetken. Yleensä ennen puolta päivää lähdin kotiin kun ei työstä tullut mitään. Lopulta työkaverit sanoi " jos vaikka hakisit saikkua" . Pari viikkoa sitten olin sairiksella ja se teki hyvää. En oksennellut niin paljoa koska ei ollut liikkumispakkoa. Kyllä se siitä sitten parantui se tilanne. harva se päivä oksensin varmaan raskauden puoliväliin asti, mutta se oli jo helppoa kamalan alun jälkeen.

Toka raskaus meni samalla tavalla. Kiva hoidella vauvaa ja oksentaa vähän väliä :). Onneksi minulla oli helppo vauva joka ei pannut pahakseen sitä, että äiti vain makasi lattialla aina kun ei oksentanut :).

Nyt haaveilen kolmannesta raskaudesta, mutta tuo pahoinvointi pelottaa. En usko, että siltä vältyn tälläkään kertaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono olo. Etova olo on viikon verran ollut läpi päivän seurana. Minullakin on rv.7 Päivän aikana välillä parempi välillä huonompi olo. Aamulla oksensin ensimmäisen kerran. Päivä rytmi oikeastaan pyörii huonon olon ympärillä. Välillä pystyy tekeen jotakin ja sitten se taas jatkuukin. Kysessä on ensimmäinen raskauteni, joten mitään kokemuksia ei ole, mutta en kyllä ajatellut, että tämä tällaita olisi silloin kun pitkään raskaudesta haaveilin... No tietysti on vaivan arvoista, mutta ei tämä silti mukavaa ole. Ekoilla viikoilla vielä oikein odotin, että tulis nyt edes jotain raskausoireita....

Tsemppiä kaikille muille huonosti voiville!!

Itse ainakin aion kyllä sumeilematta olla töistä pois, jos siltä vaikuttaa.