Painonpudottajat2006!!! Huhuu!
Jaahas, nyt siis 13 päivää painonpudotuksen ja uuden kevyemmän elämän alkuun! Testaan tässä listatessani hieman noita värejä, voipi olla etten osaa käyttää ja joku viisaampi voi sitten neuvoa minua :)
Alla siis lista meistä jotka painoamme pudotamme sekä kilot, jotka pudotamme!
[color=#4A9358]
Tiipuli
tonnikeiju70 12kg
RockyRoad 10-15kg
Maanmainio
Hurlum 10kg
M@tild@ 20kg
EnkeliEllu 15kg
Lambada 16kg
Iris 15kg
zsazsa 20kg
Minttu29 7kg
Kaneli1 20kg
p..pitkätossu 15-17kg
erppu81 5-7kg
fedjasetä 6-7kg
J@su
eloäippä04
veida 10-15kg
meku72 10kg
tappitele 10kg
effica 15kg
Miitu78 15kg
Leijona76 10kg
ma-ria 10kg
Helmi_ja_Hippu 10kg
Lumikki76 10kg
Niko02 30kg
vessu 15kg
iiida02 15kg
pyykkivuori 20kg
nael78 20kg
Tigru04 10kg
nanu77 20kg
[/color]
Tuli muuten mieleeni että pitäisiköhän pistää välitavotteet kanssa? Mun välitavoitteeni olisi helmikuun loppuun mennessä -6kg. Ensinhän lähtee yleensä parin viikon ajan nestettä ja silloin paino tipahtaa enemmän. Terveellinen laihdutusmäärähän on 0,5-1kg/vko ja tuohon tähtään, mieluummin tietysti tuo 1 kg viikko ;)
Aattelin että kokoan nuo välitavoitteet jne seuraavaan listaan, jonka julkistan sitten viimeistään silloin 2.1.2006. Aletaan silloin kokoontumaan tuolla laihdutus puolella, laitan vielä saman päivänä kutsun tänne tulemaan tuonne laihdutuspuolelle pinoutumaan tuolloin 2.1.2006.
Mun mielestä paras pinoutumispäivä olisi juuri tuo maanantai, koska silloinhan on myös pakko katsoa mitä viikonloppuna suuhunsa laittaa. Kyllähän sitä herkutella saa, mutta kohtuudella, dietin kannaltahan on ihan hyvä jos on yksi " herkuttelu" päivä viikossa niin ei painonpudotus jämähdä paikalleen vaan saa hiukan shokkihoitoa. Tietenkään tuo herkuttelupäivä ei tarkoita että vedetään kaksi käsin sipsejä, karkkia ja pullaa :) Mutta tuo siis pitää aineenvaihdunnan käynnissä. Kuten myös se että syödään 5-6 kertaa päivässä pienehköjä aterioita (muistakaa proteiini!) ja juodaan runsaasti vettä. Tässä siis muutamia vinkkejä.
Ja sitten keväämmällä kun taas jäät sulavat (jos ei ennen kiinnosta) niin kannattaa ottaa aamulenkki joko kävellen tai pyöräillen ennen aamiaista niin se on takuuvarma painonpudottaja ja aineenvaihdunnan nopeuttaja. Lenkki voi ekan viikon olla ihan 15 min/3 krt viikossa ja sitten lisätä vaikka 5 min seuraavalle viikolle ja sitten taas 5 min ja sitten 30 min ja ei tarvitse juosta vaan ihan reipas kävely riittää. On tullut tuota fitnessiä harrastettua jonkin verran muutamia vuosia sitten ja nämä vinkit ovat sieltä, eli takuuvarmoja painonpudottajia.
Itse ajattelin aloittaa painonpudotukseni pudottamalla kalorimäärän ensin 2000 kcal päivässä ja sitten kun ei paino sillä tipu niin 1800 kcal päivässä ja sitten kun ei sillä enää tipu niin sitten 1600 kcal päivässä ja sitten joka toinen päivä 1300 kcal ja joka toinen päivä 1600 kcal ja sitten kun sekään ei enää tehoa niin nuo aamulenkit hoitavat loput. Tietysti aloitan taas pikkuhiljaa rakkaan saliharrastukseni ja niinä päivinä täytyy syödä enemmän esim. 1300 kcal on aivan liian vähän kovana treenipäivänä. Ja proteeinia runsaasti :)
Jees, siinä tuli vähän minun tavoitteitani ja suunnitelmia joilla ne toteutan.
Hyvää joulua kaikille, ja nautitaanhan niistä jouluherkuista vielä hyvällä mielellä eikös vaan!
Kommentit (58)
Ryhmän tukea laihdutukseen en ole vielä kokeillut, joten toivoni on nyt täällä. Kiloja ei paljon tavoitteena pudottaa (n. 7 kg), mutta nekin mitä sitkeemmässä. Joten olen ilmoittautunut ryhmään mukaan!
Pois pitäisi saada 10 kg ja mahdottomalta tuntuu mutta jospa tää olis nyt sit se " kimmoke" . Olisin tyytyväinen jos 4 kg sais pois helmikuun loppuun mennessä. Täällä taaperoissako sitten " kokoonnutaan" vai onko joku toinen palsta?
Painoindeksini on 28,5 eli lievä ylipaino ja valitettavasti huomattavaan ylipainoonkaan ei ole pitkä matka. Vyötärönympäryskin on 98 cm. Kiloja saisi lähteä jopa 10, jotta painoindeksi tippuisi normaaliin. Välitavoitteeni helmikuun loppuun mennessä voisi olla -4 kg.
Vinkiksi muille, että painoindeksimittari ja -taulukko löytyy esim. täältä: http://www.painoindeksi.fi/laskuri.htm . Täältä löytyy myös vyötärönympäryksen mittauksesta: http://ffp.uku.fi/kuntoneuvola/hip.htm . Painoindeksi on hyvä, koska se antaa realistisen kuva omasta painosta - ettei vaan joku laihduta liikaa (tai ryhdy turhaan laihduttamaan), sekin kun on mahdollista.
Mielestäni olisi hyvä, jos voisimme kilojen lisäksi seurata myös vyötärönympäryksen kaventumista.
_M@rke_:
Mielestäni olisi hyvä, jos voisimme kilojen lisäksi seurata myös vyötärönympäryksen kaventumista.
mutta tiiän olevani just tasan niin laiska että niin kauan kun oon lasten kanssa kotona, ni en taatusti saa itestäni tippumaan kilon kiloa! Jääkaappi on ihan liian lähellä, miettii et oon tänäki iltana syöny puolikkaan sipsipussin, suunnillee 200 grammaa savukalkkunaa, kaks hillomunkkii jne...
Liha se on niin heikkoa! :)
Onnea yritykselle teille kaikille!
Tulen mukaan! Tavoite 5 kg helmikuun loppuun mennessä. Tällä hetkellä kotiäitinä (3 lasta), mutta haaveissa syksyllä puoliviikkoinen työ. Terveisin Asila
täällä ilmottautuu pikku taaperon äiti. pudotus olisi -10kg.
syksyllä alkaa taas työt ja olisi mukava olla hieman solakammassa kunnossa. uimarenkaat pois vyötäröltä.
Minä mukana myös. Tavoite nyt ens alkuun -15kg ASAP
Tuli nimittäin syötyä muutama kuormallinen suklaata joulukuussa
KOlmen lapsen myötä paino on kivunnut huimiin lukuihin ja pudotettavaa 35 -40 kg.
Olen 2v pojan äiti ja ylimääräistä kertynyt 10-15 kiloa.Eka tavoita -5 kg
Ite kyllä taidan vetästä 2 viikon tehokuurin alkuunsa, jolloin pitäs lähtee yli 5 kg (niin lähti 5v sitten). Mutta katotaan, maltillisempi tapa pitää tietty kilot kauemmin poissa. ja siis ruokailutottumusten muuttaminen. ja lenkit...
Siis että helmikuun loppuun mennessä lupaan ne 10 kiloo pois:)
Kata
Tavoitteena saada pois 5kg, jotka ovat tulleet salakavalasti imetyksen lopetettuani elokuussa. Ja lisää tulee ellen nyt ala tsempata! Kaksi lasta 1v 4kk ikäerolla, toistaiseksi vielä kotiäitinä.
liityn joukkoon iloiseen ;) Olen 1,5 vuotiaan pojan äiti ja omat kolkyt vuotissynttärit on kesällä edessä, joita on tarkoitus viettää kevyemmässä kunnossa. Tulevaisuudessa toiveena " pikkukakkonen" , joka myöskin motivoi laihtumaan.
Pudotettavaa ois n.25kg ja helmikuun loppuun mennessä jos sais niistä 4kg pois.
Ylimääräistä painoa jäänyt ensimmäisen 2v. pojan jälkeen n. 15kg, joista pitäisi päästä eroon. Tavoitteena helmikuun loppuun mennessä pudottaa 4kg ja toukokuun loppuun mennessä 10kg.
Raahaan mukanani järkyttäviä 40kg ylimääräistä läskiä, joista tavoitteena olisi päästä eroon tämän vuoden loppuun mennessä. Välitavoitteena ajattelin helmikuun loppuun mennessä saada -10kg, mutta se voi olla kyllä liikaa vaadittu... Tarkoituksena olisi aloittaa aktiivisempi elämä, liikuntaa ja terveelliset ruokatavat. Katotaan miten lähtee elämänmuutos etenemään. Kiva, että mukana on muitakin jättiurakkalaisia :)
Asustelen Helsingissä ja minulla on 1-vuotias poika.
Eli 40kg (30kg raskaudesta ja 10kg extrana haluun pois) tarttis saada pois ja takana jo tämän aamun punnituksen mukaan 24kg, 16 jäljellä siis :)
Jatkamme samaa rataa :)
Minäkin voisin liittyä mukaan, jos tästä porukasta vaikka saisi intoa itselleen laihdutusurakkaan. Kolmen lapsen äitinä tavoitteena olis ainakin -15 kg. Isolta urakalta tuntuu.....
tavoitteena olis -9kg ja helmikuun loppuun -2kg. olen 24v kahden lapsen äiti. meillä on poika joka täyttää tapaninpäivänä 1v5kk ja tyttö joka täyttää joulupäivänä 2kk. koira pitää huolen et liikuttua ainakin tulee:)
viimeisiä muffinsseja äsken paistelin ja nyt tuli itseinho. Tammikuun eka loppuu tästä taloudesta yletön herkuttelu...
Läskinvartijat on hauska nimi ryhmälle! =)))
Kolme lasta on tehnyt tehtävänsä ja tämä mamma näyttää ihan kamalalta!
Tavoitteena olis pudottaa aluksi 10 kg ja sitten kun olen siinä vaiheessa, sitten vielä toiset 10 kg niin alkaisin edes hieman muistuttaa entistä minääni...