Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pidän hoikista ja hennoista lapsista...

Vierailija
19.12.2005 |

enkä haluaisi syöttää tyttöäni pullukaksi. Mutta neuvolassa täti tuijottaa käyrää ja uhkailee sairaalalla. hitsi tätä valvontakoneistoa! Tyttö on ihan hyväkuntoinen ja iloinen, eikä kaipaa yhtään enempää ruokaa. Miksi minulla pitäisi olla velvollisuus pakkosyöttää hänet pikkupossuksi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIDÄN tytöstä tuollaisena kuin hän on, enkä halua painostuksesta ryhtyä häntä lihottamaan!

Kuten tossa välissä selitin, yksi lapsistani on " liian" laiha, minunkin mielestäni, tosin äärettömän " kaunis" sellaisena, mutta liian keijumainen pojaksi. Tämä tyttö sen sijaan ole laiha, reittä ja massua löytyy ihan riittävästi. Mutta hitsin terkka vaan haukkuu laihaksi :(

Vierailija
2/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti on vaarallisempaa jos pikkulapsi on alipainoinen kuin ylipainoinen. Pikkulapsen kuuluu olla vähän pullukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa provolta joo.

Vierailija
4/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sen pitääkin olla vähän pyöreä. Jos olet täysjärkinen äiti, asetat lapsen terveyden etusijalle. Kyllä ne neuvolan tädit tietää, mistä puhuu.

Vierailija
5/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin katsovat käyriä ja sanovat, että tän ja tän verran pitää vauvan painaa ja tää painaa vaan tän verran... Tämän takia juoksen neuvolassa päivä toisensa jälkeen, katsomassa onko se pari grammaa taas tullut

Vierailija
6/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan ole iloinen ja puuhakas, jos on nälissään (1-vuotias). Ruokapöydässä syötän kunnes kieltäytyy. Pari kertaa tarjoan lisää mutta jos edelleen kieltäytyy, en pakota. Meillä perheessä syödään 4 kertaa päivässä välipalat mukaan lukien, mutta imetän vielä ja tyttö saa maitoa aina kun vaan keksii pyytää (kävelee itse nostamaan paidan helmaa).

Vierailija
7/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolassa ei siihen kiinnitetä huomiota, vaikka hän olisi kuinka laiha.

Kokemusta on neljän hoikan/laihan lapsen äitinä =)

Vierailija
8/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

iikaa. Ja perseluut painoivat äidin reisiin. :(

Onneksi minun lapsi ei ole mikään luurankeli

Vierailija
9/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka antaa ymmärtää että lapsi on laiha koska äiti pitää hoikista ja hennoista lapsista. Tulee mielikuva että äiti rajoittaa lapsen syömistä jotta lapsi pysyisi hoikkana ja hentona.

Eri asia jos äiti sanoisi että lapsi on hoikka vaikka syö hyvin.

Vierailija
10/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siis ymmärsin asian.. Lapsesta tulee siis joko anorektinen bulimikko tai ylilihava lapsi/aikuinen joka on ikuisesti katkera äidilleen. Jota äiti ei muuten varmasti hyväksy...

Lapsista joiden painoa seurataan ja annetaan kuva että laihuus on kaikki kaikessa tulee sairaita.. Joko siis lihavia tai sairaan laihoja. JA SE ON FAKTA!

Vierailija
11/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tunnustaa, että jos pitäisi valita, niin mieluummin hoikka kuin lihava lapsi. Olen aina antanut pojalle mahdollisuuden syödä säännöllisesti kunnollista ruokaa, mutta hoikkana vaan pysyy. Olen itsekin hoikka, joten saattapi johtua siitä.

Vierailija
12/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans vähän samoilla linjoilla. Toinen lapsi on aina ollut pyöreämpi ja toinen laiha ja pitkä ja pyrin tietoisesti pulleamman ruokaa keventää jotta ei lihavaksi lapseksi tulisi. Itse olin lihava lapsi ja voin sanoa etten toivo sitä yhdellekään lapselle, vähiten omilleni. Toki syödä pitää, mutta voi sitä vaivihkaa pulleammalle keveämpää antaa kuin laihalle lapselle. Eikä sitä suoraan lapselle toki sanota!!

Vierailija
13/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa äidit itseänne peiliin siinä vaiheessa kun murkkunne oksentaa kaiken ruoan.

Vierailija
14/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappikin oli munalukolla kiinni etteivät käyneet ilman lupaa syömässä.

Vierailija
15/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehittymiselle. En enää muista mitä siinä jutussa sanottiin selitykseksi asialle.

Vierailija
16/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se painokäyrä kun nimen omaan on tippunut, itse luulisin että siksi kun minulla itselläni oli sokeriongelmaa loppuraskaudesta ja vauva lihoi muhkeaksi vatsassa. On tän vuoden aikana sitten laihtunut " normaaliksi" , mutta sitähän noi ei ota huomioon.

mulla on muitakin lapsia ja yksi niistä on ollut ihan ruikku syntymästään asti, laihempi kun tää tyttö nyt, mutta sehän ei mitään haittaa... vaikka oon yrittänyt sitä lääkäreille tyrkyttää kun on niin heikko ja vatsavaivainen ja pienikokoinen...

ap

Vierailija
17/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti osaat omaa lastasi kohdella terveemmin, kuin äitisi sinua.

Vierailija:

iikaa. Ja perseluut painoivat äidin reisiin. :(

Onneksi minun lapsi ei ole mikään luurankeli

Vierailija
18/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se siis asian ydin ja pääpointti, syy miksi lapsi on laiha?

Vierailija
19/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken hänelle pointsit. On helpompaa pitää paino kurissa.

Vierailija
20/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on, mutta tosiasia on kuitenkin niin, että jos lapsi syö ruokaa eikä herkkuja niin hän on sen kokoinen kun on. Ei terveille ruokatottumuksilla oleva pyöreälapsi ole mikään häpeä tai vähemmän tavoiteltava.

Eri asia on jos herkkuja tungetaan ja lapsi muistuttaa tankkeria. Itse olin pieni ja hento eikä siitä mitään hyvää ole jäänyt mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi