Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poskiontelotulehdus

Vierailija
19.12.2005 |

Onko muilla kuinka usein? Mulla tuntuu, että ois, kun pääkin kipee..Ei oo kovin kauaa, kun oli viimeks..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rakennevika toisessa poskiontelossa, ahdas, siksi tulehtuu helposti. Apua olen saanut syömällä säännöllisesti Gefilus-tuotteita, ei sairastu räkätauteihin niin helposti ja jos sairastuu, niin ei joka kerta nouse poskionteloihin.

Vierailija
2/9 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut 17 vuoden aikana useita kymmeniä poskareita. Toisinaan hoitona on ollut pelkkä huuhtelu. Olen itse joskus näin pyytänyt, koska aina ei huvita lääkkeitä syödä. lääkäri on suostunut(sama lääkäri koko tämän ajan)ja tauti on lähtenyt pois ilman lääkkeitä. Tämä on tietysti mahdollista vain jos tauti ei ole kovin pitkälle äitynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viime talvena oikein riesaksi asti. Useita peräkkäin - ja sitkeitä! Kamala tauti. Koskaan ennen mulla ei ole niitä ollut, joten en ymmärrä miksi sitten yhtäkkiä tuli useita.

Toivottavasti paranet pian!

Vierailija
4/9 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

menossa antibioottikuuri elämäni ensimmäiseen poskiontelotulehdukseen. Aika ikävä tauti, särky oli kamala ja väsymys myös.

Vierailija
5/9 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole pariin vuoteen syönyt yhtään lääkekuuria poskiontelotulehdukseen tämän kannun ansiosta.

Heti kun, tuntuu oireita aloitan huuhtelun ja se on auttanut ainakin mulle.

Suosittelen kokeilemaan, jos et ole vielä kokeillut.

Vierailija
6/9 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen piti olla tehokas, väsytti ainakin niin pirusti, mutta vielä mitä...

nenä on koko ajan tukossa, päätä särkee.

Pakko kai mennä taas lääkäriin , seuraavaksi ilmeisesti punkteerataan

Vierailija
7/9 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

poskiontelutulehduksen tuntua on, niin höyryhengittelen useita kertoja päivässä, hieron otsaa ja poskipäitä nenään päin ja jos tosi pahaksi menee, niin syön Duact-lääkettä. Antibiootteja en ole hakenut moneen vuoteen. Itsehoitaen menneet aina ohitse.

Vierailija
8/9 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivaan. Eikö ne enää niin paljon nykyaikana punkteeraa?

Vierailija
9/9 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitona siis antibiootti tai punktio + antibiootti.

Muistakaa myös, että sarvikuonokannulla ei ikinä eikä missään tapauksessa voi huuhdella poskionteloita. Nenäontelon se sensijaan huuhtelee aika tehokkaasti, ja voi ainakin teoriassa estää poskiontelotulehduksen kehittymisen. Poskiontelotulehdushan paranee 5:ssä 7:stä tapauksesta hyvin itsekseen ilman mitään lääkehoitoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän