Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielikuvia Alissasta?

19.12.2005 |

Hei kaikki niminikkarit!

Törmäsin nimeen Alissa ja nyt olen makustellut nimeä mielessäni. Minkälaisia mielikuvia kyseinen tytönnimi herättää teissä? Sopiiko suomenkielisen sukunimen kanssa? Tai tuleeko mieleen kirjoitusvirhe eli yksi S liikaa? Tässäpä näitä kysymyksiä taas tuli kerrakseen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli heti mieleen: ruotsinkielisessä muumeissa sen noidan tyttärentytön nimi on Alissa.

pienenä muumifriikki ollu my_selene

Vierailija
2/4 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen kyseistä nimeä joskus päässäni pyöritellyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mielestäni sekaantumisen vaaraa Alisan kanssa, ääntäminen ja kirjoitus selkeät. Muuten ei tule mitään erityistä mieleen, varmaan on siksi harvinainen ettei herätä mitään vanhoja muistumia! Käy ihan hyvin suomalaisen sukunimen kanssa.

Vierailija
4/4 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joo, mulle tulee mielleyhtymä Alyssa Milanoon (se näyttelijä, joka on siskoni on noita -sarjassa yksi niistä noitasiskoista). Nätti nainen ja ihan hyvä näyttelijäkin, ettei mikään paha mielleyhtymä.

Henk. koht. tykkään enemmän kuitenkin tavallisemmasta Alisa-nimestä! Tuli nimittäin vaan mieleen, että jaksaako sitä sitten aina tosiaan lausua sinne ne kaksi S:ää ettei se sitten omassakin suussa käänny vaan Alisaksi jossain vaiheessa... No, joo, en minä tiedä, että voiko noin edes käydä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän